Beantwoorden
janneke1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Happy New Year! Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Wel of niet overstappen naar ONE?

Dag allemaal,

ik kreeg deze week een verkoper van proximus over de vloer (zeer sympathieke jonge man , met technische kennis van zaken) . Hij maakte mij een offerte voor het flexpack (tv, internet , vaste lijn , + 2 gsm abo. van 12GB + wifi booster enz. Prijs 109.99€ , met nu een korting van 37€ /maand gedurende 1 jaar= 72.99€/maand = voor het eerste jaar

Mijn huidig wigo 9 (nu 18) abo. met 2 gsm's internet ,tv + vaste lijn  betaal ik 118.80€  . Dat is een verschil van 46€ per maand!!!!!!!!!! en bijna 500€ op een jaar!!!!!

Via mijn lidmaatschap van testaankoop zou je naar one kunnen overstappen , met dezelfde configuratie ( internet, tv, telefoons;;;) en dat zou dan op 110€/maand uitkomen volgens de prijssimulator. Promotie : eerste 6 maanden aan 88.26€ daarna 110€ + cashback van 46€ van testaankoop. Ik nam contact op met telenet, maar de korting gelden blijkbaar alleen voor nieuwe klanten. Voor klanten die al 22 jaar elke maand trouw hun factuur betalen kan niets gedaan worden. Ik heb nog een paar maal aangedrongen bij silvy in de whatsapp chat  maar ze zwichte niet...... Wat denken jullie hierover???? 

 

Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: overstap wigo naar one

20 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wel of niet overstappen naar ONE?

@janneke1 

Bij elke trouwe klant is dit zo bij elke provider. 

Je krijgt eerst een korting en erna betaal je de normale prijs maar zoals ik al zei is dit bij iedere provider hetzelfde. Ik lees ook andere forums waar dit exact hetzelfde is en mensen schrijven daar ook het zelfde als wat jij hier nu neer zet. 

Ja het is niet fijn dat weet ik en zeker als je al zo lang klant bent maar goed je hebt je promotie ook gehad toen jij zelf klant werd. 

Maar als je na je promotie ook nog minder betaald dan bij Telenet dan is het of niet twijfelen of eens kijken bij Telenet of er geen andere bundel is die ongeveer overeenkomt met het geen je kan krijgen. 

Maar bij proximus altijd zelf kijken wat je kiest en welke kortingen je wel en niet krijgt en ook goed zien wat je na je promotie gaat betalen. 

Heb net eens gezien en bij een One heb je de vaste lijn , twee gsm abonnementen beide onbeperkt mobiele data  , tv , data simkaart > € 117,54 per maand.

Proximus > tv , internet , vaste lijn , twee gsm abonnement met allebei 12 GB mobiele data > € 109,99 per maand en dit is na je promotie

Ja je betaald dus iets meer , € 7,55 per maand meer bij Telenet , maar je krijgt er wel meer voor in de plaats. Moest je met het mindere genoegen nemen dan moet je niet twijfelen maar goed daar kan je enkel zelf over beslissen. 

Persoonlijk is die € 7,55 naar een mindere snelheid niet echt de moeite lijkt mij. En de prijzen stijgen elk jaar toch en uiteindelijk betaal je op het einde van de rit overal even veel. Ok misschien bij de ene net wat meer als bij de ander maar dat zal altijd zo blijven. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Wel of niet overstappen naar ONE?

Er zijn mensen die elk jaar overstappen en wisselen om de korting blijven te krijgen

en dit kan je gemakkelijk je bent alleen een dag verlof kwijt en een beetje werk om toestellen binnen brengen of op te sturen

Deze klanten  zijn aan niets gebonden vroeger was dat moeilijk maar nu gaat dit gemakkelijk en maken ze er een boeltje van de aanbieders dan moeten ze een  schadevergoeding betalen

Janvier123
Freshman Meerweter
Berichten: 76
De vlam zit erin. Goed bezig! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

Wel of niet overstappen naar ONE?

Ga voor een One For 2, 117.56€ de maand.

 

 

Proximus? Lees hun heerlijke reviews om van te snoepen op trustpilot https://nl-be.trustpilot.com/review/proximus.be

 

 

Ex-Netweter
 

Wel of niet overstappen naar ONE?

Ik zet het even in perspectief:

Proximus: 238 1-sterren reviews op Trustpilot de afgelopen 12 maanden
Telenet: 554 1-sterren reviews op Trustpilot de afgelopen 12 maanden

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wel of niet overstappen naar ONE?

@luc55 

Ja je kan zeker elke keer over stappen en dat zo vaak je wil dat is geen probleem en iedereen moet dat voor zich zelf bepalen. 

Maar het zijn de promoties waar de mensen voor gaan , zoals je zelf ook al zegt. Enkel op de langere termijn bespaar je er niks op als je enkel voor die promoties gaat. Op den duur ben je net zo veel kwijt maar dan op een langer termijn gezien. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Wel of niet overstappen naar ONE?

Neen als ik zie wat ze betalen dan kan je zeker er op winnen en zeker als er een tv uitgedeeld wordt

Nu is er meer een jaar korting of halve jaar korting

Zelf mensen die er goed in zitten doen dit meer en meer vroeger had je dit minder

nu wordt het een hobby om zo min mogelijk uit te geven en te  stoefen op het internet wat ze bespaard hebben

En soms is het heel erg dat ze zo ver gaan