Beantwoorden
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

iOS 11 doodsteek voor 187000 apps

Ergens in het najaar lanceert Apple iOS 11 en er zullen maar liefst 187000 apps niet meer kunnen geïnstalleerd worden op toestellen die dit OS gebruiken.

De reden is dat die die apps geen ondersteuning hebben voor  64 bit procesoren. 

De ontwikkelaars moeten dus aan de slag als ze willen dat hun apps blijven bestaan.

 

Bron: HLN

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
10 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

iOS 11 doodsteek voor 187000 apps

@Puch

 

Ik heb je bericht verplaatst naar de Lounge omdat het geen vraag is.

 

Ik vind het vreemd dat de ontwikkelaars die ondersteuning moeten toevoegen... Zou dat niet gewoon automatisch moeten gaan?

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5225
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

iOS 11 doodsteek voor 187000 apps

haha.jpg

 

 

 

😉


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

iOS 11 doodsteek voor 187000 apps


@Arthur2 schreef:

@Puch

 

Ik heb je bericht verplaatst naar de Lounge omdat het geen vraag is.

 

Ik vind het vreemd dat de ontwikkelaars die ondersteuning moeten toevoegen... Zou dat niet gewoon automatisch moeten gaan?


Thx om te verplaatsen, ik had die lounge niet zien staan.

 

Apple bied sinds 2013 ondersteuning voor 64 bit processoren. Ontwikkelaars hebben dus 4 jaar gekregen om hun apps aan te passen. Nu heeft Apple de keuze gemaakt om in iOS 11 enkel nog 64 bit te ondersteunen. 

Logische beslissing eigenlijk. Als websiteontwikkelaar moet ik ook zorgen dat mijn websites compatibel zijn met de php versie die op de server draait. Pas je niet aan als de provider een update doet dan werkt je website gedeeltelijk of totaal niet meer.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
PatrickBovit
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
My smart Valentine It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

iOS 11 doodsteek voor 187000 apps

weeral een reden om geen Apple producten te  kopen, veel te duur  en bescherming tot en met van hun eigen monopolie.

Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

iOS 11 doodsteek voor 187000 apps

Belachelijk antwoord.

Bijvoorbeeld een  Samsung S8 kost ook zoveel, maar daar rept geen mens over.

 

En nogmaals, Apple heeft die ontwikkelaars 4 jaar de tijd gegeven om hun apps aan te passen.

Als je iets wil ontwikkelen moet je het ook opvolgen.

 

btw, dan krijg je ook geen rommel op je telefoon die maar half werkt.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

iOS 11 doodsteek voor 187000 apps

187000 is eigenlijk niet eens zoveel als je het in verhouding zet. 8-9% ongeveer (ruwe schatting).

 

En waarschijnlijk worden die apps niet veel gebruikt als ze al 4 jaar niet geüpdatet zijn, er zijn heel wat rotzooi apps.

 

Persoonlijk heb ik niks tegen de iPhones ze zijn duur maar je krijgt er een goede smartphone voor terug met een 'rock solid' OS. (En ik heb zelf een S6 dus over prijs moet ik niet zagen.)

Het argument van prijs is volledig achterhaald en belachelijk. Net hetzelfde als mensen die zeggen dat Android rommel is maar alleen een 200-300 euro toestel gebruikt hebben en dan overgeschakeld zijn naar een iPhone...

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5225
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

iOS 11 doodsteek voor 187000 apps


@Arthur2 schreef:

Het argument van prijs is volledig achterhaald en belachelijk.


Een iMac is nochtans erg prijzig. IMNSHO betaal je nog altijd veel voor het 'design'. En dan heb je nog het gesloten formaat. Er is veel verbeterd sinds ik mijn Performa 475 kocht (in 1993), maar wie een iPhone en een PC heeft is bijvoorbeeld verplicht een gedrocht als iTunes te installeren. En wie QuickTime wil kan dat al niet meer onder Windows. Mozilla Firefox als default browser op je iPhone? Vergeet het maar. En zo zijn er nog heel wat dingen.

 

Ze maken zeker geen slechte dingen, maar zijn ze het geld waard? Voor sommige mensen duidelijk wel, maar niet voor mij. Ik koop ook liever een jeansbroek van 25 euro in de Carrefour dan een designer jeans van 250 euro in een of andere boetiek. 😉

 

 


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

iOS 11 doodsteek voor 187000 apps


@sb schreef:

@Arthur2 schreef:

Het argument van prijs is volledig achterhaald en belachelijk.


Een iMac is nochtans erg prijzig. 

  

 


Ja, dat klopt wel, maar het behoud ook zijn waarde.

Ik heb een 2-tal maanden geleden mijn oude iMac 27" vervangen door een nieuwe iMac 27".

Kostenplaatje 2400 euro. 

Maar daar heb je dan ook wel heel veel voor terug.

27" 5k scherm

2 TB hdd en 128 GB flash drive

32 gig ram

En niet onbelangrijk een STABIEL besturingssysteem.

Je komt thuis, sluit je iMac aan, je zet een kopie van je oude iMac via TimeMachine op je nieuwe mac en voila, alles staat zoals het op je oude iMac stond. Instellingen, foto's, mail accounts, programma's, kortom alles.
(Beat that Windows...)

 

Als je een Windows computer moet gaan kopen met die specificatie en een 27" 5k scherm erbij zal je ook niet ver van die prijs zitten.

 

En nu komt het beste nog.

Ik heb mijn bijna 6 jaar oude iMac via 2dehands.be nog verkocht voor 650 euro!!!! En dat zonder enige moeite te moeten doen. De eerst die contact nam heeft hem gekocht.

Aankoop was destijds net geen 1900 euro.

Een iMac kost je dus nog geen 200 euro per jaar. 

 

Probeer maar eens een Windows Computer te verkopen die bijna 6 jaar oud is voor 650 euro.  Ik zou zeggen good luck

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5225
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

iOS 11 doodsteek voor 187000 apps

Stabiliteit als troef was vroeger misschien waar, maar sinds Windows 2000 heb ik bitter weinig last gehad van BSOD's of andere instabiliteit. Daarna ben ik overgestapt naar XP en dan in 2012 W7. Bij die laatste moet ik de eerste BSOD nog tegenkomen.

 

Mijn vorige PC kocht ik in 2007 voor 830 euro, alles (scherm, toetsenbord, muis, ...) inbegrepen. Toen de support voor XP eindigde heb ik er Xubuntu op geïnstalleerd en dat draait nu nog altijd. Verkopen is dus niet nodig; mijn neefje gebruikt dat ding nu.

 

Verder is het een beetje Apple met peren vergelijken. Ik heb 8GB RAM (voor mij ruim voldoende), 120GB SSD voor Windows, 500GB SATA voor de rest. Daar heb ik 834 euro voor betaald. Scherm (19" is voor mij voldoende), toetsenbord, muis, ... heb ik kunnen recupereren.

 

Als ik deze PC wil upgraden, dan kan ik daar nog extra harde schijven insteken, een betere processor, ... Zelfs de voeding kan ik veranderen als ik wil. Op die manier kan ik de hele tower upgraden. Een PC in elkaar steken, met bijna volledige vrijheid wat onderdelen betreft, is niet zo heel erg moeilijk. Mijn Performa 475 had een heel mooi interieur, maar veel mogelijkheid tot uitbreiden was er niet. Maar dan spreken we ook al over jaren geleden.

 

Naast meer keuze uit hardware heb ik de indruk dat er voor Mac niet zo heel erg veel freeware is, maar ik kan me vergissen. Op mijn huidige PC heb ik voor Windows (100 euro) betaald, voor Forté Agent (29 dolllar) en Nero Essentials 7 OEM (10 euro). Al de rest (en dat is nogal wat) is freeware.

 

Maar bon, het blijft appelen met peren vergelijken. Ik vind het gewoon te duur voor wat het is. Als je het nodig hebt voor je job en bijvoorbeeld grafisch ontwerper bent of in de muziek- of filmbusiness, dan lijkt het me wél een goede keuze, maar niet voor mij dus. 😉


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

iOS 11 doodsteek voor 187000 apps

@sb

 

ik had het over iphones. 🙂

iMac's en macbooks zijn IMO belachelijk duur.

 

Ik heb een HP Spectre X360 13 waarvoor ik 1300 heb betaald. Een macbook pro 13 inch met dezelfde specificaties kost € 2.059,00.

En dat ding heeft niet eens touchscreen...

 

Maar misschien moeten we hier geen discussies over voeren. Iedereen zijn eigen keuzes. 🙂

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.