Ik veronderstel dat die verbindingen gemaakt worden van de switch naar op de 4 plaatsen een muuraansluiting? Eigenlijk moeten die eerst getest worden of ze wel correct zijn aangesloten. Maar je kan al een eerste test doen. Sluit uw switch aan (in de electriciteit en op de modem/router van Telenet via 1 van de UTP poortjes) Normaal gezien zou er nu al een lampje op de aangesloten poort van de Telenet Home Gateway moeten branden. Is dit zo doe dan de volgende stap. Sluit uw PC aan op een van de poortjes van de switch. Op de switch zou, als uw laptop aan staat, nu ook het lampje bij dat poortje moeten branden. Controleer nu als je internet hebt op je Laptop. Ik hoop dat je nu 4 gelabelde kabels hebt die aanduiden naar waar ze vertrekken? Sluit er eentje van aan op de switch en ga naar de betreffende kamer om daar uw laptop aan te sluiten 5Je zorgt er natuurlijk voor dat je geen WiFi verbinding maakt). Nu zou je terug dat poortje moeten zien oplichten op je switch. Is dat niet zo dan is er iets mis met uw bekabeling. Is er wel een lichtje maar heb je geen internet dan is er een foutje in de aansluiting. Dat kan je maar uittesten met een kabeltester. Op zijn minst moeten pin 1,2,3 en 6 aangesloten zijn om netwerkverbinding te hebben.
Ignace (igvfer) | Krak Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden. Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.