24751
netweters
|
152340
antwoorden
|
20691
vragen
|
Wordt het niet eens tijd om een degelijk aanbod Internet + TV te doen dat competitief is EN voldoet aan de normen dezer dagen?
Momenteel is er enkel Basis internet (30Mbps) + TV voor 52€
Dit is toch geen snelheid meer van deze tijd? Graag zie ik hetzelfde Fiber 100 + TV voor 52€. Als je nu Fiber100 en TV apart besteld, betaal je al even veel als Whop..
Uit mijn omgeving zijn er maar weinig mensen (net als ikzelf) die weinig tot geen gebruik maken van de vaste telefoon.
Om die reden heb ik besloten te veranderen van provider. Ik ben zeer tevreden van het product, maar ik heb het er niet meer voor over om pakken geld te moeten betalen om onbeperkt te kunnen downloaden. 30 Mbps is voor het gros van de bevolking nog altijd voldoende. Mensen die enkel met Wifi werken, die gaan zelfs niet hoger..... .
Iedereen maakt natuurlijk zijn eigen keuze en rekening, maar men kan blijven wachten op schappelijk worden maar 52 Euro betalen voor basistv en beperkt internet dat is er eigenlijk over.
grtz
De snelheid op zich is idd niet het probleem.
Het gaat 'm vooral over de prijsverhouding met de andere bundels.
Ze willen natuurlijk zoveel mogelijk klanten tenminste Whop doen nemen, maar hierdoor negeren ze in feite een doelgroep. Het wordt gewoon tijd dat TV+Basic Net een bundelprijs krijgt.
Klopt dat veel mensen voldoende hebben aan 30Mbps, maar dan sluit je de andere groep (waaronder ikzelf) ook uit die enkel tv+internet willen met een degelijke snelheid. En gezien de snelheden allemaal via dezelfde kabel lopen, heeft het weinig zin om ze doel bewust trager te laten gaan.
Ze kunnen idd beide aanbieden, een basis aanbod voor een lagere prijs, en dan een volwaardig aanbod rond de 50€ lijkt me realistisch. (gezien de concurrentie hun aanbod)
Als je weet hoeveel ze verdienen aan de wop/woppa abbo's.. verdienen ze ook nog voldoende aan tv+internet en zo trekken ze toch een nieuw soort mensen aan, je merkt de laatste jaren echt dat vaste telefonie niet meer echt gebruikt wordt bij veel mensen.
Als snelheid toch niet noodzakelijk is,kunnen ze beter stoppen met hun grote netwerf.Was mobistar niet op de kabel gekomen,waren we vandaag al veel verder,want daar vringt het schoentje.Ze durven precies geen boost door te voeren,is ondertussen al meer dan 'n jaar geleden,sla dan **bleep** de prijs ook niet op.We missen Ducko Sickinghe,Porter heeft er nog maar weinig van gebakken.
Waarom geen formule met max 25 posten(de voornaamste),Maar dan met 100Mbps en meer volume.
Naar de overige zooi wordt zelden of nooit gekeken.Of heel de avond zappen,en als je naar bed gaat,heb je nog niets gezien.Niet iedereen zit dagelijks uren voor de poppenkast.Laat staan bellen met een vaste telefoon,ik heb die hier al jaren gewoon uitgetrokken.Dat weten ze in Mechelen maar al te goed.Zonder vast telefoon(in duo play) betaal ik meer Leg dat eens uit Telenet.
Na telefoontje met Telenet welke mij wist te vertellen dat er veel ging veranderen in 2016 inzake de pakketten en een korting voor mijn product, toch besloten om te blijven.
Ik ben benieuwd of de veranderingen gaan komen, of dat het gewoon praatjes waren.
En de "nieuwe" pakketten zijn er.. Schandalig gewoon..
Fiber100 + TV = 65,50€/maand (en dit is dan incl een korting van 10€/maand gedurende de eerste 12 maanden...!)
Wop (Fiber100 + TV + telefoon) = 67,50€
Een laat 1 april grapje? Hoe kan je dan nog een keuze maken.. Telenet is echt "zo goed bezig".. Welkom Proximus (en mobistar mss eind dit jaar)
Ze hebben geluk dat ik binnen enkele maanden verhuis naar mijn nieuw huis, en dus nog even een paar maanden niet met een extra overstap wil bezig zijn. Al zie ik hun prijs nooit dalen..
Commerciële beslissingen van Telenet. Waarom? Dezelfde vraag kan je stellen als je een keuken koopt met een dampkap + kookplaat en je krijgt gratis of bijna gratis een oven, maar geen frigo of microgolf.
Telenet heeft natuurlijk het voordeel dat ze een zeer sterk aanbod hebben en de concurentie achteraan hinkt.
Mobistar (orange) heeft nu de kans om op een zeer sterk technisch platform te werken, maar is blijkbaar ook nog zijn weg aan het zoeken om het commercieel aantrekkelijk en toch rendabel te maken.
Of krijgen we scarlet-Proximus toestanden? Scarlet: Sorry, meneer, mevrouw, we kunnen u geen klant maken om technische redenen. Bij Proximus: welkom als nieuwe klant. Uitleg van Proximus: Er was op het moment van de aanvraag bij Scarlet geen koperpaar beschikbaar, bij de aanvraag bij Proximus vonden ze plots wel een koperpaar beschikbaar.....
Blijft gewoon het feit dat als je een effectieve bandbreedte wil hebben tot 60 Mbps je meerdere alternatieven zal hebben, op sommige plaatsen, maar zodra je er TV bij wilt en deze effectieve bandbreedte wil blijven halen je weinig anders terecht kunt dan bij Telenet.
Komt erop neer dat je in een gezin met een paar tieners al veel gezeur zal hebben.
Dat klopt dat het een "commerciële" zet is, anders doen ze dit ook niet. Ze richten zich gewoon enkel op tripple play en de rest niet. Voor dezelfde prijs kiezen uit 2 dingen of 3, dan kies je voor 3? Maar toch is het niet logisch.. Want hier gaat het om dezelfde producten.
Je kan ook niet kiezen uit een keuken, of dezelfde keuken met dan een gratis oven erbij in hetzelfde bedrijf.. Wie kiest er dan niet voor de gratis oven? Maar geen enkel bedrijf zou dit ook zo doen logischer wijs..
En het "strafste"(zoals telenet zichzelf dan noemt) is dat je nu goedkoper dan Whop uitkomt omdat er een zogezegde promotie van 12 maanden loopt van 10€ korting. Dus na een jaar betaal je zelfs 10€ meer dan een Whop en krijg je minder..
Het is jammer dat ze er zo over denken, en dit zal ze mij en ook vele andere gaan verliezen. Ze slaan de prijzen enkel nog maar op en komen enkel met extra "functies" die niemand wilt. Enkel internet en TV, al die triing, nog sneller en nog sneller downloaden, onbepert downloaden, play, .. 80% zit hier niet op te wachten. En je moet er wel voor betalen.
Ik wil gewoon redelijk internet hebben en een hand vol zenders kunnen zien op TV. Maak TV als "samenstel" pakket waar je zelf een 20 zenders mag kiezen bijvoorbeeld (uitgezonderd de echte betaal zenders dan mss) en dit uiteraard voor een correcte prijs. En gezien onze buurlanden ook is 70€ geen eerlijke prijs, en dan je dual pakket evenduur maken zodat je al geen andere keuze meer hebt ook niet eerlijk.
En bij andere (proximus), en ook in Nederland (waar ik zelf werk bij een multimedia) geven ze WEL leuke extra's bij afnemen van pakketten. Uiteraard is dit voor een bepaalde doelgroep weer, maar de prijs blijft hetzelfde en je krijgt er dan bvb, Netlix, HBO of Spotify account bij per maand. Dit is iets wat effectief wel meerwaarde geeft, ipv een triing app, maar de prijs blijft dan ook dezelfde rond die 50-60€ en dan nog is een 10€ "kado"netflix/hbo dat je krijgt
Proximus heeft ook Replaytv in hun pakket, waardoor je toch ook iets nuttigers extra krijgt.
Bij telenet is het enkel betalen en betalen voor niks.
En mede door het belgische systeem kunnen zij dit, omdat je idd weinig andere keuze hebt dan telenet (kabel) of Proximus (adsl), en we weten allemaal dat kabel beter is. Goed dat mobistar nu ook iets kan, maar er moeten er snel nog volgen, want mobistar hun aanbod met extra mobiel abo erbij nemen is ook van de pot gerukt.
Je wilt de winstcijfers niet zien hoeveel ze verdienen per klant..
Zeg nu zelf,van de 78 basis tv zenders bij Telenet ,zit meer dan de helft waardeloze zooi.
Waarom niet gewoon laten kiezen tussen basis 28(a la scarlet) of basis 75 zenders.
En 10 euro beterkoop.
Echte TV kijkers kunnen nog play of play more nemen.
Je verguist de Triing App. Laat dat er nu net eentje zijn waar je geld kan mee verdienen. Vraag maar eens aan wie regelmatig in het buitenland zit en naar Belgische nummers wil bellen.
Zo is het voor iedereen altijd wat.
Men verwacht een maatpak aan de prijs die men bij Bel&Bo betaalt. Ik wens je veel succes bij Proximus. Er is moed nodig om daar klant te worden.
@MarcVIM Klopt dat het voor iedereen iets anders is, maar denk dat je toch naar de grootse groep mag kijken ook. Denk niet dat er zoveel mensen in het buiteland zitten en de triing app gebruiken(na 16u, tenzij je nog is extra betaald voor 24u) waardoor je nog steeds wifi nodig hebt en je dan evengoed via whatsapp/messenger/skype belt wat veel meer mensen kennen..
Zelf mijn ouders (waarvan mijn pa al 75 is) bellen mij thuis op via whatsapp, en zitten zelf ook thuis dan. (en we hebebn beide een vaste telefoon)
Het gaat erom dat het altijd wel iets is met telenet, en je wordt met je rug tegen de muur gedrukt. Je kan toch niet zeggen dat het logisch is dat je evenveel betaald voor een dual pack als een tripple pack met dezelfde inhoud.. en elk jaar meer moet betalen voor zaken waar de meerderheid dus niets mee is.
Je kan toch niet zeggen dat het logisch is dat je evenveel betaald voor een dual pack als een tripple pack met dezelfde inhoud.. en elk jaar meer moet betalen voor zaken waar de meerderheid dus niets mee is.
Die logica kan ik ook niet volgen. En dat is dan nog met de korting voor een jaar bij in he. Na een jaar is het dual packet duurder dan een triple packet.
Toch even dit: daltarief met Triing naar Belgische nummers geldt al een tijdje 24/7. Is dus ook ferm interessant als je zelf in België zit. Bvb op WiFree of zelfs mobiel netwerk.
De opgeroepene hoeft ook geen batterij-verslindende apps actief te hebben. Dus 'evengoed' vind ik wat ver gezocht. Want als ik bel naar gelijk wie, moet ik me niet afvragen welke apps die heeft. Op vaste telefoontoestellen bij de opgeroepene is het trouwens niet zo evident om met die apps te werken. Mijn garagist, chauffagist, columnist,... gebruiken die niet.
Mij hoor je niet klagen. Alhoewel ik het ook allemaal liever gratis zou krijgen natuurlijk
EDIT: eerlijk is eerlijk; voor Triing heb je WiFi nodig. Werkt niet via mobiel netwerk. Verandert niets aan mijn conclusie.