Beantwoorden
SXTC
Professional Meerweter
Berichten: 195
Nieuwe TV-theek? Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! It's your ninth party!

Upload limiet laten vallen

Wat Telenet zijn reden is voor de upload limiet begrijp ik niet, maar ik bemerk wel dat Servers een hoge upload vereisen om een stabiele lijn te kunnen verschaffen. Dus waarom niet doen zoals sommigen in Nederland doen en dat is een internet snelheid geven waar Download en Upload aan elkaar gelinkt zijn.

 

200Mbps is dan je download en upload snelheid. Volgens mij gaat je internet hierdoor veel sneller aanvoelen, ook al zal de theorie het tegendeel bewijzen.. maar de praktijk is vaak helemaal anders!

Want wat men je ook wil wijsmaken, als je iets opzoekt wordt er via de upload gegevens van jouw pc naar de servers gestuurd en als dit sneller verloopt gaat ook jouw pagina sneller laden en gaan online games stabieler draaien. Geloof je het niet? Schakel over op internet met 1Mbps upload en dan zal je zien dat het niet meer zo snel gaat dan vroeger.. dit omdat de kwaliteit van de foto's, site afwerkingen steeds verbeterd en de bestanden groter worden, zelfde is van toepassing bij gameservers.

Toen ik 10 jaar terug Neverwinternights speelde werd me door de makers toen letterlijk verteld dat ik minstens 512Kbps nodig had voor ik een server kon draaien, anders konden er minder mensen op de server komen voor hij onstabiel werd... en zelf met dat aantal moest de server om de 2-3 uur gereset worden omdat volgens velen de upload te laag lag. Dus hoe meer mensen er op de server spelen en hoe beter de graphics, des te hoger je upload moet zijn om je verbinding niet te verliezen.

 

http://www.zdnet.be/article/154352/welke-internetsnelheid-heb-ik-echt-nodig/

 

Op bovenstaande link lees je duidelijk "hoe meer mensen er online gaan op dezelfde verbinding, hoe meer upload je nodig hebt" en doorgaans krijgen we net wat te weinig upload bij ieder abonnement.

Daarom stel ik voor, ofwel trek je de upload op in verhouding tot de download snelheid (steeds 10% van de dl!) ofwel laat je de limiet vallen.

29 reacties
master-magic01
Freshman Veelweter
Berichten: 269
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Warming up?

Upload limiet laten vallen

dan moeten de meeste mensen die een router aan de modem hebben hangen ook de juiste hebben die deze snelheden aankunnen,

ik zie nog bij veel mensen een router enzo staan die bv geen 1000mb/sec aankan.

zijn beperkt tot de 100mb/sec snelheid en dan sta je daar met je sneller internet dat niet de juiste snelheid leverd op je pc en andere netwerk toestellen.

wie met een tamelijke nieuwe pc aan de utp kabel hangt direct op de modem zal wel zijn 200m/sec bv halen dat nu in de particuliere whoppa zit.

0 Likes
Beantwoorden
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Upload limiet laten vallen

Ik haal vlot 200Mbps down en 15 Mbps up met mijn pc en die is  ruim 5 jaar oud.

UTP kabel rechtstreeks aan de modem.

0 Likes
Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7774
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Upload limiet laten vallen

Tot nog toe was en is de uploadsnelheid voor de meeste mensen niet echt belangrijk. Surfen naar een pagina veroorzaakt niet veel upload, hoop en al de klik op een bepaalde link,.Hetgeen je op je scherm moet kijgen is een veel grotere hoeveelheid data. Idem dito voor spelletjes, de reacties die je moeten geven vergen niet zoveel upload wel de snelheid van het verversen van de graphics. Wel de latency van je reactie kan voor vertraging zorgen.

Wanneer heb je wel meer upload nodig?

ls je foto's naar een online album stuurt of naar een afwerkcentrale.

Als je met een aantal camera's staat waarvan je de beelden op afstand wil kunnen bekijken ( hoe groter de resolutie je wilt hoe groter de stream want het zijn je camera's die de beelden sturen)

Ook als je bijvoorbeeld een eigen cloud server hebt staan (NAS) waar je documenten foto's e.d. wil afhalen.

Dat zijn nu net de toepassingen die meer en meer gebruikt worden.

10 tot 15 Mbps zorgt dan al voor een leuke ervaring maar iets meer is mooi meegenomen. Zeker als er meerdere leden van de familie dit willen gebruiken.

Geen nood Telenet zal wel tegemoet omen aan die behoefte een beetje met een keer.

De eerste ADSL provider die 12 Mbps waarmaakt moet er nog komen in Vlaanderen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Upload limiet laten vallen

Crafty
igvfer
 
EDPnet VDSL Expert plus levert vandaag 20Mbps upspeed.Niet goedkoop maar  ze leveren het jou

 

 

 

0 Likes
Beantwoorden
SXTC
Professional Meerweter
Berichten: 195
Nieuwe TV-theek? Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! It's your ninth party!

Upload limiet laten vallen

Als er volgens jou toch geen nood is aan upload en er dus eigenlijk weinig verschil is, waarom maakt men dan nog een onderscheid?

0 Likes
Beantwoorden
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Upload limiet laten vallen

Als Telenet in 2016 de prijzen wederom verhoogd,verwacht ik wel meer  snelheid up en down en meer volume.

Voor wat hoort wat.

We zijn toch op weg naar de 1Gbps.

0 Likes
Beantwoorden
SXTC
Professional Meerweter
Berichten: 195
Nieuwe TV-theek? Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! It's your ninth party!

Upload limiet laten vallen

Ik vraag me enkel 1 ding af... sinds Telenet sneller is geworden is de prijs zowiezo steeds gestegen, maar een feit is.. meer users en zwaardere content is tegen de tijd van 1Gbps even snel dan 200Mbps vandaag... wil dat zeggen dat we tegen dan dubbel zoveel zullen moeten betalen voor dezelfde service gewoon omdat het theoretisch getalletje hoger is?

0 Likes
Beantwoorden
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Upload limiet laten vallen

Brainbox
SXTC

Je bent slecht op de hoogte

 http://www.zdnet.be/article/115254/telenet-fibernet-100/

Jij vergeet dat Fibernet 100Mbps(enkel internet)  5 jaar geleden nog 99 euro koste,en in 3 pack meer dan 125euro.

Telenet FiberNet 100
Prijs: 99 euro (per maand) (april 2010)

 

Vandaag heb ik  als particulier business fluo home 200/15 in 3 pack met 3TB vast volume aan 90,75  incl BTW ALL IN

Ik heb  business fluo home  als particulier genomen via het Telenet center in de buurt,had geen BTW nummer nodig.Vrouw Vrolijk   Binnen de 2 uurtjes in kannen en kruiken.

0 Likes
Beantwoorden
SXTC
Professional Meerweter
Berichten: 195
Nieuwe TV-theek? Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! It's your ninth party!

Upload limiet laten vallen

Ik heb het over particuliere abonnementen, niet over zakelijke want daar heeft niemand op dit forum iets aan. De meeste consumenten zijn namelijk particulieren en die abonnementen zijn totaal anders.

En je vergeet dat Telenet al lang een monopolie heeft in België en dus was het zijn keuze te bepalen wat de kostprijs was. Echter is het daarna meermaals ter sprake gekomen dat België op vlak van Telecomunicatie VEEL duurder was dan zijn buurlanden en om die reden hebben ze de prijzen nu gelijk gezet. Door politieke inmenging krijgen we dus niet "meer" voor minder geld zoals u wil insinueren. We betalen nu gewoon een minder onrechtvaardige prijs.

0 Likes
Beantwoorden
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Upload limiet laten vallen

Een limiet voor iets weghalen is een zeer slecht idee stel u voor in u straat zit 1 iemand die een server host of weet ik veel en eigenlijk heel de upload capaciteit van uw straat gebruikt dan is het vrijwel onmogelijk voor u om zelfs nog maar naar Google te gaan.

Maar ik vind wel wat ze de upload moeten verhogen 🙂
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Upload limiet laten vallen

Ik heb weer niet alles gelezen 😕 Ik dacht dat het om een of andere reden niet mogelijk was om op coax en dsl dezelfde upload als download te hebben. Upload ligt altijd veel lager daar is een of andere technische reden voor.

De mensen die bv 500/500 krijgen hebben glasvezel
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
SXTC
Professional Meerweter
Berichten: 195
Nieuwe TV-theek? Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! It's your ninth party!

Upload limiet laten vallen

Ok, laat ons veronderstellen dat een limiet op de upload juist de stabiliteit verbeterd (het omgekeerde dus), dan nog vind ik dat de upload niet in verhouding is met de download. Dit zou steeds 1/10de moeten zijn.

 

60Mbps download moet dan gekoppeld gaan aan 6Mbps upload.

100Mbps download moet dan gekoppeld gaan aan 10Mbps upload.

200Mbps download moet dan gekoppeld gaan aan 20Mbps upload.

 

iedereen tevreden.

0 Likes
Beantwoorden
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Upload limiet laten vallen

Als je het algemeen bekijkt denk ik wel dat het netwerk zo stabieler is 🙂

Maar ik vind ook dat de upload te traag is, het duurt eeuwen om alles naar Onedrive te uploaden.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Upload limiet laten vallen

Brainbox
SXTC
Berichten: 153
Geregistreerd: ‎01-01-2015
Re: Upload limiet laten vallen[ Nieuw ]

Ik heb het over particuliere abonnementen, niet over zakelijke want daar heeft niemand op dit forum iets aan. De meeste consumenten zijn namelijk particulieren en die abonnementen zijn totaal anders.

 

Antwoord

Je weet er weinig van,.Fibernet100/5 toen internet only was 5 jaar geleden 99 euro en was een particulier  abonement.Je zou er van verschieten hoeveel particulieren nu vandaag een business abonement hebben,via telenet center heb je als particulier geen BTW nummer nodig.En voor velen komt dit beter uit.2_3 of 4TB vast te souperen wanneer jezelf wil(ook in de piek uren),Tussen 24 en 10 uur telt volume voor de helft mee.

Er zijn zelfs nog 7 oudere formules in omloop(niet meer verkrijgbaar) waar je 500GB in de piek hebt,en onbeperkt in de dal uren.En deze mensen hebben nog nooit 'n upgrade gedaan.

Expressnet_expressnetxl_turbo_turboxl_Fibernet60_Fibernetxl 120/5 en fibernetxl  200/20

Tussen particuliere en business abonementen zit niet zoveel verschil.

En als Telenet te duur is zullen we moeten afwachten wat Mobistar te bieden heeft over coax.

Met proximus valt niet te vergelijken,daar betaal veel te veel voor snelheid(zowel downspeed als upspeed)die je zelden krijgt

 

Maar we dwalen af,terug naar upload limieten

 

0 Likes
Beantwoorden