Beantwoorden
SXTC
Professional Meerweter
Berichten: 195
Nieuwe TV-theek? Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! It's your ninth party!

Upload limiet laten vallen

Wat Telenet zijn reden is voor de upload limiet begrijp ik niet, maar ik bemerk wel dat Servers een hoge upload vereisen om een stabiele lijn te kunnen verschaffen. Dus waarom niet doen zoals sommigen in Nederland doen en dat is een internet snelheid geven waar Download en Upload aan elkaar gelinkt zijn.

 

200Mbps is dan je download en upload snelheid. Volgens mij gaat je internet hierdoor veel sneller aanvoelen, ook al zal de theorie het tegendeel bewijzen.. maar de praktijk is vaak helemaal anders!

Want wat men je ook wil wijsmaken, als je iets opzoekt wordt er via de upload gegevens van jouw pc naar de servers gestuurd en als dit sneller verloopt gaat ook jouw pagina sneller laden en gaan online games stabieler draaien. Geloof je het niet? Schakel over op internet met 1Mbps upload en dan zal je zien dat het niet meer zo snel gaat dan vroeger.. dit omdat de kwaliteit van de foto's, site afwerkingen steeds verbeterd en de bestanden groter worden, zelfde is van toepassing bij gameservers.

Toen ik 10 jaar terug Neverwinternights speelde werd me door de makers toen letterlijk verteld dat ik minstens 512Kbps nodig had voor ik een server kon draaien, anders konden er minder mensen op de server komen voor hij onstabiel werd... en zelf met dat aantal moest de server om de 2-3 uur gereset worden omdat volgens velen de upload te laag lag. Dus hoe meer mensen er op de server spelen en hoe beter de graphics, des te hoger je upload moet zijn om je verbinding niet te verliezen.

 

http://www.zdnet.be/article/154352/welke-internetsnelheid-heb-ik-echt-nodig/

 

Op bovenstaande link lees je duidelijk "hoe meer mensen er online gaan op dezelfde verbinding, hoe meer upload je nodig hebt" en doorgaans krijgen we net wat te weinig upload bij ieder abonnement.

Daarom stel ik voor, ofwel trek je de upload op in verhouding tot de download snelheid (steeds 10% van de dl!) ofwel laat je de limiet vallen.

29 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Upload limiet laten vallen

Waarom hogere download dan Upload. Minsten 80 tot 90% van het dataverkeer is download. daarom geven ze daar de voorkeur aan.

En als je goed oplet zie je dat je die download snelheid bijna nooit op je eentje echt gebruikt. Als je ergens een file download gaat dit meestal maar aan maximum 20-25 Mbps afhankelijk van de server en meestal zelfs minder.

Dat is de reden waarom de meeste ADSL klanten ook nooit klagen. Wanneer klagen ze wel? Als er meerdere gebruikers in huis zijn dan heeft Telenet een voordeel.

Ik zou het ook prettig vinden mocht de upload wat hoger zijn maar zit nu al in een luxe positie met mijn 12 Mbps. Dit vergeleken met de 2 Mbps die een ADSL lijntje voorziet.

Eigenlijk wil gans dit verhaal zeggen dat je met een 200Mbps down en 12 Mbps up een bandbreedte hebt van 212 Mbps.

Vraag eens een prijsofferte bij een provider voor een glasvezelverbinding met 100 Mbps up en 100 Mbps down, wat ongeveer hetzelfde is. 't Zal wat meer zijn dan 80 euro in de maand.

Met als resultaat dat je de 100 Mbps down volledig zal gebruiken maar de 100 Mbps up eigenlijk maar voor maximaal 20% zal gebruiken, uitzonderingen niet te na gesproken.

De keuze die de providers maken is wel doordacht en was uitstekend voor het verleden, zal moeten herzien worden naar de toekomst maar het zal nooit noodzakelijk zijn voor het gros van het verkeer dat dit 100 - 100  wordt.. Want dat komt de efficiëntie van hun netwerk niet ten goede.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Upload limiet laten vallen

Crafty
igvfer
 

Vraag eens een prijsofferte bij een provider voor een glasvezelverbinding met 100 Mbps up en 100 Mbps down, wat ongeveer hetzelfde is. 't Zal wat meer zijn dan 80 euro in de maand.

Antwood

100 Mbps / 100 Mbps

 44,95 euro

https://www.glasvezel-vergelijken.nl/pakketten/705-internet-en-bellen-100mbps

 

Waarom zou dat in Belgie niet kunnen.??

0 Likes
Beantwoorden
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Upload limiet laten vallen

Omdat er hier bijna nergens tot bij je huis glasvezel ligt. En Nederland staat meestal voor op ons met technologie. 

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Upload limiet laten vallen

Dat is maar een flauw excuus. Telenet heeft juist gans Belgie opengelegd voor hun laatste project, ze hadden dan toch wel ook ineens een glasvezelkabel tot aan iedereen zijn voetpad kunnen steken...


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Upload limiet laten vallen

@BertXL glasvezel is heel duur ook de hardware voor glasvezel is duur.
Coax ligt er al en ze kunnen er hoog genoeg snelheid over sturen en ook de hardware ervoor is goedkoper.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Upload limiet laten vallen

6% Nederlanders zonder glasvezel wil FTTH

36 procent van de Nederlanders zonder vast internet via glasvezel, is niet van plan om zijn huidige DSL- of kabelinternetverbinding voor glasvezel in te ruilen.  

 

Bron

http://www.telecompaper.com/nieuws/6-nederlanders-zonder-glasvezel-wil-ftth--1121772

0 Likes
Beantwoorden
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Upload limiet laten vallen

Ik hoef geen glasvezel hoor coax is goed genoeg. Ik wil alleen hogere upload 😄
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
SXTC
Professional Meerweter
Berichten: 195
Nieuwe TV-theek? Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! It's your ninth party!

Upload limiet laten vallen

Dit kan je ook zeggen over een gamer PC.

Er word altijd gezegd dat je met 8-16GB toekomt en dat je niet meer nodig hebt. Dan zie je mensen spelen en laten ze zien dat hun pc niet veel geheugen gebruikt, minder dan erin zit...

 

Maar als je dan bij zware computer handelingen (die ook betrekking hebben met zware games met een groot gebied) dan merk je dat een PC met meer geheugen beter presteerd alhoewel het volgens de programma's niet gebruikt word..  Ik heb altijd geleerd dat meer RAM de CPU ontlast..

 

Hoedanook, het punt van dit voorbeeld is dat je met Theoretische verklaringen NIETS vooruit bent en dat het vaak te incorrect is om op voort te gaan.

 

Ik ben iemand die al een paar keer naar het middenste naar het zwaarste abonnement gegaan is, en ik merk het goed dat ik met ongeveer evenveel download snelheid, plots minder lag ondervind met meer upload voor diezelfde downloadsnelheid. Upload doet dan toch iets met de stabiliteit, en ik denk dat dit wellicht komt omdat er meer en meer website jouw gegevens opvragen (cookies) voor reclame adds. Er moet toch een reden zijn want velen merken het niet, maar ik wel (wellicht brand het lichtje bij velen bovenaan niet of amper). Zo zie ik ook frames terwijl er beweerd word dat je vanaf 60hz geen frames kan zien (als je online zoekt merk je dat amper 20% het kan zien). Misschien zijn wij gewoon een minderheid? Maar ik ken telenet niet als een bedrijf dat Democratisch "pot op" zegt tegen zijn trouwen klanten omdat ze in de minderheid zijn. Telenet is altijd een bedrijf geweest dat op alle vlakken de beste wilde worden en blijven, of is dat nu anders met de nieuwe CEO?...

 

Als upload geen onderscheid maakt op de snelheid/stabiliteit, waarom doen providers het in België dan wel.... think about it...

 

Theorie is even fictief als brutoloon.

Je kijkt ernaar maar het is steeds een halve waarheid (je echte loon krijg je namelijk nadat alle lasten/belastingen eraf gehouden zijn, zo is dat ook van toepassing bij Theorie als het niet staaft aan de realiteit zoals dat vaak het geval is, of dachten jullie echt dat die nieuwe 950pro samsung schijven 100+ jaar meegaan? Dan ben je heel naief).

 

Voorbeeldje: In theorie gaat een led lamp minstens een jaar mee zonder stuk te gaan.

Heb er 16 gekocht, nu 6 maanden later zijn er 2 stuk. In de praktijk was het de bedoeling dat deze een jaar of jaren mee gaan, maar dit is amper haalbaar en dus noemt men het Theorie.

Deze Theorie (fictie) word dan gebruikt om de naieve gebruiker/consument aan te zetten om sneller te kopen. Dat noemt men marketing. Wake up mensen en trap er niet zomaar in!

 

Gewoon upload limiet weg zoals bepaalde bedrijven in Nederland dat al doen!

0 Likes
Beantwoorden
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Upload limiet laten vallen

SXTC

Gewoon upload limiet weg zoals bepaalde bedrijven in Nederland dat al doen!

 

En welke bedrijven in Nederland zijn dat?

Heb je 'n paar voorbeelden

0 Likes
Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Upload limiet laten vallen

Dat je voor bepaalde sites met dezelfde download maar een hogere upload beter scoort kan ik inkomen.

Voor het gros van de klanten is er veel meer download nodig dan upload.

Eigenlijk komt het erop neer dat bij een 100Mbps/5Mbps lijn er 5% van de tijd gebruikt wordt voor upload (indien nodig). Bij bijvoorbeeld een 100Mbps/10Mbps lijn wordt er indien nodig 10% van de tijd gebruikt voor upload. Of anders 5 of 10% van de bandbreedte. Simpel voorgesteld natuurlijk, de praktijk is iets complexer.

Dus uw uitleg kan kloppen als die site veel download vraagt ( upload voor jou) en die moeten wachten tot uw upload binnen is vooraleer hij kan zijn antwoord geven dan ben je inderdaad beter af met een hogere upload.

En ik ben er volledig mee akkoord dat de upload hoger mag. Maar nogmaals voor hoeveel % van de klanten is evenveel upload als download belangrijk?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
SXTC
Professional Meerweter
Berichten: 195
Nieuwe TV-theek? Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! It's your ninth party!

Upload limiet laten vallen

gewoon even googlen he:

 

Deze is uitgebeeld in 2 linken = glasvezel kabel. Je kan kiezen wat je wil en je download limiet (van 20 tot 80Mbps, is veel sneller dan je zou denken!) is automatisch gelijk aan je upload limiet. Zo heb ik er nog eentje gezien, wie zoekt die vind.

 

https://www.breedbandwinkel.nl/abonnement/vodafone-thuis-glasvezel-internet-20-mb-met-bellen-en-tv

https://www.vodafone.nl/shop/vodafone-thuis/internet/

 

Hier is nog eentje XS4all, 500Mbps download en upload. 40 euro per maand voor het internet!

 

https://www.xs4all.nl/internetonly/?campaignid=Adwords:lptest&campaignid=Adwords:NonbrandInternet:%2...

0 Likes
Beantwoorden
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Upload limiet laten vallen

Bij Telenet kan je ook kiezen,tussen 3_6_12_15 _20 en 25Mbps up

Of Ifiber 1Gbps down en 1Gbps up.

500/40 zal Telenet ook nog wel eens aanbieden over coax.

0 Likes
Beantwoorden
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Upload limiet laten vallen

@SXTC dat gedoe over RAM geheugen klopt niet...

Maar als we het over upload hebben, je kan de upload limieten niet weg doen. Zo werkt het nu eenmaal niet.

Extreem hoge uploads zijn alleen handig voor minder dan 1% van de klanten en de meesten van die groep hebben waarschijnlijk iFiber.

Ik heb nu 200/15 15 Mbps upload is genoeg voor iedereen om te gamen of gewoon te surfen, alleen de mensen (zoals ik) die gigabytes aan bestanden wilt gaan uploaden is een hogere upload belangrijk.

(Ik had vroeger 10/0.936) en daarmee kon ik zelfs nog perfect gewoon surfen.)
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
SXTC
Professional Meerweter
Berichten: 195
Nieuwe TV-theek? Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! It's your ninth party!

Upload limiet laten vallen

Principis, dat is uw mening erover (ram) omdat u zich fixeert op oppervlakkige testen en theorie.
Hier is logica nodig. Zoek op wat Ram (Random Access Memory) geheugen doet, zijn taak is de processor ontlasten door meer buffer geheugen te creeren. Er vind dan ook een constante uitwisseling van gegevens plaats tussen het geheugen en de processor. Dus als de processor meer data aankan en je combineert het met een evenredig aantal geheugen met de juiste bussnelheid en dan werkt je pc beter/stabieler zonder haperingen, ook al staat de software achter in de ondersteuning ervan. De overstap van Directx 11 naar 12 is nog maar zo een voorbeeld. Waarom denk je dat men meer geheugen aanbeveeld voor zwaarder werk? Omdat men weet dat de processor in combinatie ermee zijn maximum capaciteit kan bereiken (dus in dit geval is meer cores in je cpu beter) . De gehele markt baseert zich op "hoeveel ga ik nodig hebben voor wat ik ga doen, games die achterlopen of werk dat voorloopt?" In mijn opinie moet je met een pc kunnen werken en gamen tegelijk zonder problemen, je betaald er immers geld genoeg voor dus is het logisch dat je genoeg geheugen steekt om het maximum potentieel van je cpu te kunnen bereiken, kwestie van future proof te zijn en zo lang mogelijk de beste prestatie eruit te krijgen voor wanneer het werk te zwaar word voor je cpu. Niet iedereen heeft het geld om direct te upgraden dus beter even een beetje meer uitgeven en dan 3x zoveel uitsparen doordat hij langer meegaat. En zeg niet dat ik ongelijk heb voor je met 4GB ram een spel gespeeld hebt waar je 2GB nodig hebt, je zal snel voelen wat het verschil is tussen 8GB wanneer je in een groot open gebied terecht komt. Grafisch intensieve games met veel bomen en een hoog kijkbereik zijn daar een goede test voor.  Toen ik vroeger met TES mijn pc upgrade van 4 naar 8GB (alhoewel het spel maar +-2nodig had was plots mijn hapering weg, waarom? Mijn cpu werd net wat te traag maar door extra ontlasting was mijn cpu net snel genoeg om het nog goed te kunnen draaien. Ik heb het dus ervaren in de praktijk.
Hoedanook back on topic 🙂
 
Principis je zegt dat we de upload limiet niet kunnen wegdoen, wil u uw punt verklaren of mij doorverwijzen naar een bron waar men in detail uitlegt waarom het weglaten van een upload limiet onmogelijk is, of waar het nu eigenlijk voor nodig is (niet doorverwijzen naar een site van een provider a.u.b., graag van een onafhankelijke bron)?
0 Likes
Beantwoorden
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Upload limiet laten vallen

Ik ga niet reageren op dat ram gedoe 🙂 dat kan aan heel veel dingen liggen

Omdat Telenet niet zomaar oneindig kan invoeren in hun systeem... oneindig is iets wat voor een computer niet te begrijpen valt je kunt er ook niet naartoe rekenen. Het is oneindig.

Bv er zijn abonnementen waar je 'oneindig' veel sms'en kunt versturen ik ken mensen die aan de limiet geraakten (10000 in die tijd) oneindig kan men nu eenmaal niet invoeren.

Er zijn ook gewoon zeer veel praktische redenen bv als ik 1 TB ga beginnen uploaden en stel dat er geen limiet is dan crasht heel het netwerk gewoonweg door overbelasting.
@igvfer weet daar veel meer van dan ik (hij kan het beter uitleggen ik weet wel wat maar niet genoeg om het te verwoorden)
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden