Upload limiet laten vallen
Wat Telenet zijn reden is voor de upload limiet begrijp ik niet, maar ik bemerk wel dat Servers een hoge upload vereisen om een stabiele lijn te kunnen verschaffen. Dus waarom niet doen zoals sommigen in Nederland doen en dat is een internet snelheid geven waar Download en Upload aan elkaar gelinkt zijn.
200Mbps is dan je download en upload snelheid. Volgens mij gaat je internet hierdoor veel sneller aanvoelen, ook al zal de theorie het tegendeel bewijzen.. maar de praktijk is vaak helemaal anders!
Want wat men je ook wil wijsmaken, als je iets opzoekt wordt er via de upload gegevens van jouw pc naar de servers gestuurd en als dit sneller verloopt gaat ook jouw pagina sneller laden en gaan online games stabieler draaien. Geloof je het niet? Schakel over op internet met 1Mbps upload en dan zal je zien dat het niet meer zo snel gaat dan vroeger.. dit omdat de kwaliteit van de foto's, site afwerkingen steeds verbeterd en de bestanden groter worden, zelfde is van toepassing bij gameservers.
Toen ik 10 jaar terug Neverwinternights speelde werd me door de makers toen letterlijk verteld dat ik minstens 512Kbps nodig had voor ik een server kon draaien, anders konden er minder mensen op de server komen voor hij onstabiel werd... en zelf met dat aantal moest de server om de 2-3 uur gereset worden omdat volgens velen de upload te laag lag. Dus hoe meer mensen er op de server spelen en hoe beter de graphics, des te hoger je upload moet zijn om je verbinding niet te verliezen.
http://www.zdnet.be/article/154352/welke-internetsnelheid-heb-ik-echt-nodig/
Op bovenstaande link lees je duidelijk "hoe meer mensen er online gaan op dezelfde verbinding, hoe meer upload je nodig hebt" en doorgaans krijgen we net wat te weinig upload bij ieder abonnement.
Daarom stel ik voor, ofwel trek je de upload op in verhouding tot de download snelheid (steeds 10% van de dl!) ofwel laat je de limiet vallen.