Beantwoorden
lucdec
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Handje vol! Leesclubje starten? Pionier Primeur!

Waarom niet wat meer volume voor basic internet?

Ik ben een stuk ontgoocheld in Telenet:

 

Een tijdje geleden kreeg ik een mail van Telenet dat er een prijsverhoging kwam voor basic internet.

(Tussen haakjes, Dit is reeds de tweede verhoging sedert ik het produkt heb). 

 

Als argumentatie zei men dat dit was om het netwerk en het produkt te verbeteren.

 

Onlangs las ik in de media dat de beide andere internetprodukten verbeterd zijn.  De snelheden/volumes

ervan zijn opgetrokken.

 

Basic internet is het enige produkt waarvoor men niks gedaan heeft.

 

Waarom krijgt basic internet dan niks bij van volume, dit is toch niet redelijk.  Een basic internetter betaalt ook evenredig meer ter verbetering van het netwerk maar blijft volledig in de kou staan.

 

Ik denk dat enige duiding hiermomtrent toch gepast zou zijn.

 

Tags (1)
29 reacties
MarcoT
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Leesclubje starten? It's your fifth party! Pionier

Waarom niet wat meer volume voor basic internet?

Inderdaad. Ik weet dat ik volume blokken kan kopen. Echter kost dit redelijk veel, dat de overstap naar Whoppa dan sneller aantrekkelijk wordt. Ik heb CI+ module, internet en vaste telefoon.

 

Wat betreft de vergelijking met Proximus. Dat er "slechtere" providers zijn, wil toch niet zeggen dat jezelf niet moet verbeteren naar de huidige omstandigheden met veel internetgebruik? Jezelf spiegelen aan  andere partijen is nooit een manier om vooruitgang te boeken.

 

Ik ben blij dat ze investeren in services zoals WiFree. Ik ben niet voor niets klant bij telenet. Als ik een hekel had aan telenet, dan  zou ik de moeite niet doen om mijn suggesties uit te typen.  

0 Likes
Beantwoorden
SXTC
Professional Meerweter
Berichten: 195
Nieuwe TV-theek? Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! It's your ninth party!

Waarom niet wat meer volume voor basic internet?

Daar moet ik je wel gelijk geven, het is niet omdat de concurrentie het momenteel niet goed doet (en dat er daarom geen concurrentie is), dat men daarom zich daaraan moet spiegelen. Anders is de consument uiteindelijk de dupe en betaald de klant teveel ten opzichte van de buurlanden.

0 Likes
Beantwoorden
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Waarom niet wat meer volume voor basic internet?

Als je 'n beetje de kat uit de boom kijkt,regelmatig is 'mijn Telenet' niet beschikbaar wegens verbeteringswerken.Nu morgen zaterdag ook weer vanaf 20 uur tot zondag 18 uur.

Dat betekend dat er dan +- 20 uren  geen volume wordt aangerekend.Al dikwijls gemerkt.

Zo kom je maandelijks  met basicnet ook veel verder dan 100GB vast.

0 Likes
Beantwoorden
SXTC
Professional Meerweter
Berichten: 195
Nieuwe TV-theek? Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! It's your ninth party!

Waarom niet wat meer volume voor basic internet?

0 Likes
Beantwoorden
MarcoT
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Leesclubje starten? It's your fifth party! Pionier

Waarom niet wat meer volume voor basic internet?

Hoe je het ook uitlegt, ik hoop simpelweg dat telenet binnekort eens wat doet aan het lage datalimiet. Ze gebruiken "veilig, zorgeloos en gemakkelijk op internet" als argument voor Internet Fiber 100. Tegenwoordig is dat met een smart tv dus alles behalve waar, want als je "zorgeloos" op internet zit, dan is je limiet zo op. Dan surf je de rest van de maand aan (veel minder) dan 1 mb/s...

Tags (1)
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Waarom niet wat meer volume voor basic internet?

Als er niet moest gewerkt worden  aan het internet(verbeterings werken)zullen we niet ver geraken anno 2015.

Onbeperkt volume bij de koper aanbieders  is dikwijls bedrog.

Proximus  maxi  heeft onbepert volume?Daar maken ze toch reclame over.Eens je er 500GB hebt doorgedraaid,valt de snelheid naar beneden.,volgens bronnen op een fora,en ze hebben zo al zo weinig power.Waarom doen ze dat,dat wil ik wel eens weten! Is het toch een addertje onder het gras?.

Velen halen bij de koper providers niet de snelheid die ze de mensen proberen wijs te maken.

Snelheden TOT ! effectief krijgen is 'n ander verhaal.Afstand tussen je huis en de Rop,hoe groter deze afstand bedraagd hoe lager de snelheid die je krijgt.

Daar hebben wij Telenet klanten geen last van,afstand tussen  huis en de  Node hoe groot deze ook is maakt niets uit in surf snelheid.Wij moeten ook geen download snelheid in boeten terwijl colega's HDtv kijken zoals bij de koper klanten.

 

 

 

 

0 Likes
Beantwoorden
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Waarom niet wat meer volume voor basic internet?

@Brainbox

Ik moet nog altijd voor de EERSTE  keer constateren,dat ik zonder Internet heb gezeten.

En hier staat de PC minstens 10 uur dagelijks online.

0 Likes
Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Waarom niet wat meer volume voor basic internet?

Het is toch niet omdat sommige andere providers niet de snelheid kunnen garanderen die ze opgeven dat Telenet belachelijk lage downloadcapaciteiten moet geven?

 

Het zou net goed zijn deze wat te verhogen want uiteindelijk maakt het in de toekomst niet meer uit of je 70mbps of 100 mbps krijgt voor 50 Euro, maar zal het erom gaan hoeveel volume je hierbij krijgt. De toekomst ligt in streamingdiensten (legale), Telenet beseft dit en probeert dus Play of Playmore aan te smeren aan klanten. Maar zij kunnen dit niet aanbieden zonder digicorder en dus kabelabonement .

 

De kans is groot als deze play en play more worden aangeboden zonder TV of een Whoppa of dergelijke men ineens wel meer datavolume zal krijgen omdat dit past binnen hun strategie (klanten aantrekken)

 

Ik ben wel van mening dat een basicabonement basic moet blijven en zeker prijs/kwaliteit. Zodat mensen die sporadisch internet gebruiken geen zotte prijzen moeten betalen. Maar bijna 50 euro betalen voor 150 GB vind ik persoonlijk wat veel. Ik ben een tevreden internetklant van Telenet en heb de fiber100, maar vanaf het ogenblik dat ik merk dat ik niet meer toekom met mijn volume ga ik naar de concurrentie welke trager is, maar dus een pak meer volume heeft dan 150 GB.

0 Likes
Beantwoorden
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Waarom niet wat meer volume voor basic internet?

Belgacom internet start geeft je ook maar 100GB data volume.

                           internet comfort 150GB data volume

 

Kijk maar eens op de site van Belgacom internet abonementen.

 

Maar de snelheid die ze aangeven echt krijgen is andere koek.Afstand Rop.

Woon je verder dan 400 meter van zo een Ropkast zakt de snelheid zienderogen.

0 Likes
Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Waarom niet wat meer volume voor basic internet?

Maar hunne maxi kost ongeveer evenveel als fiber100 en is wel onbeperkt. De snelheid is ook cava. Maar inderdaad als je te ver van de ropkast afbent heb je pech. Zo woon ik 900 meter van zo een kast. Binnenkort komt er wel een update waarbij ze beweren dat de snelheid een serieuze boost krijgt.

Maar het komt er eigenlijk op neer dan degene welke dicht bij de kast woont, heeft meer mogelijkheden om over te schakelen van provider Degene die veraf woont moet trager internet slikken of overstappen op een sneller abonnement maar met beperkt volume.

Ik ben geen fan van proximus en blijf tevreden van Telenet maar toch wringt het zen beetje. onbeperkt hoeft van mij zeker niet maar een verdubbeling van de volumes zou al aardig zijn.
0 Likes
Beantwoorden
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Waarom niet wat meer volume voor basic internet?

Mischien als Mobistar binnenkort mee op de kabel komt,dat  ze(TN) meer volume zullen aanbieden.

@johan1983be

Die boost op hun Maxi dat er binnenkort aankomt zal je nog lang niet naar 70Mbps gaan brengen ,als je zoals gezegd op 900 meter van de Ropkast woont.Ik denk eerder +-50Mbps.

 

Fibernet100 = whop en kost 49.39 euro met 150GB vast volume

 

Voor hun Maxi 70/6Mbps betaal je zoveel als voor Whoppa 200/12Mbps in 3 pack onbeperkt volume aan volle snelheid  in de dal uren tussen 24 en 12 uur als grootverbruiker.Volume wordt  NOOIT aangerekend tussen

24 en 12 uur smiddags met whoppa,dan werkt de Telemeter niet .

 

 Na 500GB verbruikt te hebben alleen in de spits uren is er smalband aan 10Mbps tussen 12 en 24 uur..

 Zo goedkoop is proximus maxi helemaal niet 74.95 euro per maand.

Geef mij maar Whoppa voor 75.94 euro all in in 3 pack

http://www.proximus.be/nl/personal/zwpr_ps/catr_pack/cr_packmsub/variants/variant-0.html

 

Scarlet niet meer ongelimiteerd vanaf 01/09/2015

Zie de kleine lettertjes onder punt 1.

 

1. Uitsluitend bestemd voor privé en persoonlijk gebruik. Vanaf 1/09/2015 behoudt Scarlet zich het recht voor om de downloadsnelheid te beperken tot 3 Mbps zodra een downloadvolume van 300 GB is bereikt.

Je kan daarna volume nlokken  bijkopen 25GB voor 5 euro.

 

http://www.scarlet.be/nl/internet/vdsl2/

 

Ook TV Vlaanderen heeft 'n duidelijke volume beperking

http://www.tv-vlaanderen.be/uploadedFiles/Prospect/Klantenservice/Downloads/TVV_all_in_one_fup.pdf

0 Likes
Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Waarom niet wat meer volume voor basic internet?

Ik praat hier enkel over de internet formules. Maar hunne Maxi pack kost inderdaad ongeveer evenveel maar daar zitdan ook TV replay in en een extra zenderpakket. Verdere vergelijking over de internetformules staan in eerdere berichten

---

Mijn buren die halen nu 30mbps. Als ik in de toekomst 50 zou kunnen halen (kan het lekker testen bij de buren) en ik kom niet toe met mijn volume bij Telenet dien ik wel over te schakelen. Want die snelheid maakt opzich niet uit. Ik kan alles (legaal) goed streamen en ben best wel bereid om iets langer te wachten op een spel dat van Steam moet downloaden als dat als is voorvalt.

---

Je zou toch zot zijn om pakken van geld te betalen voor onbeperkt bij Telenet als je op een andere voor dezelfde prijs dit wel krijgt. Waar je dan moet inleveren op snelheid, maar dat gaat niet voor veel mensen uitmaken.

---

Als in de toekomst de downloadlimieten terug komen zoals je aangeeft, wat trouwens wel te danken zal zal aan de illegale download...., zal Proximus in hun Maxi meer aanbieden dan Telenet nu doet met Fiber 100.

De snelheden zijn tof en goed voor de toekomst waarschijnlijk, maar op dit ogenblik heeft de doorsnee mens die snelheid niet nodig en al zeker niet als aan de andere kant van de wereld de snelheid een pak trager is.

---

Ik wil hier zeker geen reclame maken over andere providers, want Telenet heeft een goed product, maar als je vergelijkt en niet te ver van een rop woont kan je keuzes maken die beter bij je passen en daar zou Telenet op kunnen inspelen.

Het gaat trouwens niet over het feit of je beter bent bij een andere provider, maar of het mogelijk is om de downloadcappaciteiten te verhogen.

0 Likes
Beantwoorden
david1666
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your seventh party! It's your third party!

Waarom niet wat meer volume voor basic internet?

klopt ja,  ik denk er al een poosje over om over te schakelen naar Telenet,  het enige wat mij tegenhoud zijn de belachelijke limieten op downloads.  100 Gig?  dat is echt niet meer van deze tijd...  Ik game vaak online, kijk graag eens en  heb dus netflix en luister streaming muziek.  Via Scarlet doe ik dit nu zonder limiet,  maar scarlet is heel traag waar ik woon...  Vandaar dat ik zou overstappen naar telenet,  maar die limiet houdt me dus tegen.Scarlet kost me minder dan telenet basic en er is geen limiet!!  en ook bij EDPNET is het goedkoper en zonder limiet.

0 Likes
Beantwoorden
lucdec
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Handje vol! Leesclubje starten? Pionier Primeur!

Waarom niet wat meer volume voor basic internet?

In al onze buurlanden is er op geen enkel vast  internetabonnement een limiet. Prijsdifferentiatie

wordt gemaakt op basis van snelheid.... Afschaffen dus die belachelijke limiet van basic internet.

0 Likes
Beantwoorden
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Waarom niet wat meer volume voor basic internet?


@lucdec schreef:

Ik ben een stuk ontgoocheld in Telenet:

 

...

 

Waarom krijgt basic internet dan niks bij van volume, dit is toch niet redelijk.  Een basic internetter betaalt ook evenredig meer ter verbetering van het netwerk maar blijft volledig in de kou staan.

 

Ik denk dat enige duiding hiermomtrent toch gepast zou zijn.

 


 

U vraagt, Telenet draait. Het maandelijkse basisvolume is verhoogd van 100 GiB naar 150 GiB:

http://datanews.knack.be/ict/nieuws/telenet-verhoogt-downloadvolume-basisabonnement/article-normal-7...

 

(Knack heeft het overigens verkeerd voor: het gaat niet enkel om download, maar om de combinatie van download én upload.)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (2)
0 Likes
Beantwoorden