Beantwoorden
Miekevc
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your sixth party! En we zijn vertrokken!

waar is de service van telenet naartoe?????

Ik snap er niks meer van!  is dit mijn dank voor mijn trouw aan telenet? 

3 jaar geleden ben ik terug naar Belgie verhuisd ( na 12 jaar Nederland)  en was heel blij mijn vertrouwde telenet terug te vinden met een vriendelijke en kundige ´helpdesk´

Maar in die 3 jaar is er heel veel veranderd, behalve als je  `extra´ aankopen wil doen.

Wat is er aan de hand: ik heb 2 nieuwe laptops gekocht, met office account. op de ene kan ik perfect, zonder moeite mijn email op Outlook zetten, op de andere heb ik iets fout gedaan en lukt het maar half. ok ik ga dus verder zoeken, vind ook een ´ handleiding´ op de, niet gebruiksvriendelijke, klantenservice pagina, maar het lukt helemaal niet meer..... integendeel, het is nog slechter geworden met mijn outlook. dus ga ik bellen.  en wat krijg ik te horen: wij ondersteunen geen outlook!!!!! tja, waarom op de ene wel en op de andere niet?????  maar of ik wel nog wil veranderen van pakket etc etc !!!!!!!

 

Nu vraag ik mij af waarom ik iedereen vertel hoe tevreden ik wel niet ben van Telenet?!?!?!?!?

0 Likes
Beantwoorden
7 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7786
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

waar is de service van telenet naartoe?????

Ik begrijp dat je gefrustreerd bent. Maarwaar ligt de reden dat outlook niet werkt zoals het hoort? Bij microsoft die het programma gemaakt heeft maar die er blijkbaar niet op aangekeken wordt als het niet werkt, en die zelfs niet of moeilijk bereikbaar zijn als je vragen hebt. Of bij Telenet die enkel als mailserver dienst doet en enkel zijn imap en smtp instellingen kan doorgeven.

Om een voorbeeld te geven. Na een aantal klanten die na een windows update naar windows 10 problemen hadden om hun mails binnen te krijgen via het ingebouwde mailprogramma, en waar ik ook geen weg mee kon, installeer ik nu Thunderbird, een alternatief gratis mailprogramma van de zelfde origine of firefox. Dit installeert probleemloos, je geeft je mail adres en paswoord in van telenet, duid aan dat je IMAP wil gebruiken en enkele seconden later (het duurt geen minuut) lopen de mails reeds binnen.

Heeft dat nu met de service van Telenet te maken of met het feit dat het microsoft programma slecht werkt?

Al moet ik zeggen dat ik al jaren het Office programma outlook gebruik en tot op heden enkel een paar maanden geleden problemen heb gehad omdat er mails ongewenst gewist werden. Wat na een nieuwe update blijkbaar opgelost is geraakt.

Dus schiet niet op de postbode (Telenet) als uw brievenbus (outlook) dusdanig is geconfigureerd dat die moeilijk of niet post (mails) kan ontvangen. En, zoals je zelf zegt, iets verkeerds hebt gedaan.

Niettemin hier de link met de juiste instellingen en die altijd al gewerkt hebben.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/e-mails-versturen/

In elk geval met de juiste foutmeldingen kunnen we je misschien verderhelpen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
mvd09111966
Professional Weetjesweter
Berichten: 163
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

waar is de service van telenet naartoe?????

.en je over Telenet of Poximus bezig, want daar zitten clowns. zij sturen mij wel dreig mails omdat ik op hun forum kom. Vind u dat dan normaal?
0 Likes
Beantwoorden
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2270
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

waar is de service van telenet naartoe?????


@mvd09111966 schreef:
.en je over Telenet of Poximus bezig, want daar zitten clowns. zij sturen mij wel dreig mails omdat ik op hun forum kom. Vind u dat dan normaal?

Dit forum is geen galspuwbak. men kan hier een probleem melden en als er dan ergens iemand is die je wil helpen dan heb je geluk.

Maar ik zie hier veel problemen zonder een gepast omschijving. De vraagstellers moeten beseffen dat de wijwillige helpers niet gezien hebben wat er op hun scherm staat en wat ze op dat ogeblik gebruiken van hardware, systeem, software, ....

Ik ben een gewone PC gebruiker die toevallig een internet verbinding heeft bij Telenet.

 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
mvd09111966
Professional Weetjesweter
Berichten: 163
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

waar is de service van telenet naartoe?????

Aan Janneke  als u mij bedoeld, met die woorden wat u daar beschrijft. Gaat u eerst maar eens kijken wat voor een forum dit geworden is. Ik ben reeds 4-5 tal keer klant bij proximus- Belgacom en ook evenveel bij Telenet. Dit omdat men vroeger zo slim was van het voetbal steeds aan een andere operator te schenken, en mensen in kosten te jagen; Maar ik zit namelijk meer dan 15 jaar op dat fprum van Belgacom Proximus onder leiding van Eva van Belgacom. Gaat men over x aantal maanden besparingen doen bij proximus. zet men op dat forum 2 schooljong denk ik Wim en Bram die mij in een 3 tal maand al meer dan 40 maal van dat forum hebben gegooid; Enkel omdat dat forum niet van proximus is en dit weet ik nu uit goede bron. dus ik ga nu een klacht indienen wegens discriminatie en recht van gelijkheid op gelijke kansen. desnoods maak ik er een rechtzaak van. Neet tegen Proximus, die hebben hier niets mee te maken want ik denk dat ze nog niet eens weten wat voor forum dit is. Op 15 jaar nooit buiten worden gegooid en dan op nog geen 3 maand meer dan 40. Als jullie dit normaal vinden; Ik heb al geschreven naar Dominique Leroj maar die krijg ik niet rechtstreeks te pakken. Ik kom steeds bij William van caelenberge te  recht. En als je dit dan vertelt helpt het niets want die belt dan naar die Wim en die heeft zijn eigen regels op dat forum. Wat trouwens niet mag. Die Bram kent zelfs nog geen verschil tussen een avatar en een persoon; Zelfs daarvoor word je van een forum gegooid omdat die te lomp is om op zijn eigen poren te staan. Vroeger kon je ook zoals op de meeste forums iets zeggen over een andere operator.  Iemand zoals ik, van Tellenet mag dit niet. Iemand van Proximus, wel. En daar ligt de discriminatie. En ik denk dat hier nog altijd in België iedereen gelijk is aan de wet, dus die Wim ook en hij zal voor die gerechtskosten kunnen opdraaien. En mij beter nooit ontmoet hebben.

0 Likes
Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7786
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

waar is de service van telenet naartoe?????

Graag een beetje dimmen, dit gaat of topic.

De initiële vraag komt erop neer wie er de service moet verlenen nadat de klant in een microsoft programma een fout heeft gemaakt.

Als je verkeerde benzine (instellingen) in je wagen (outlook) doet wie spreek je dan aan om dit recht te zetten? De fabrikant van de auto (Microsoft) of de leverancier van de benzine (Telenet).



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
mvd09111966
Professional Weetjesweter
Berichten: 163
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

waar is de service van telenet naartoe?????

Als dit dan niet off topic is dan weet ik het niet weer. Wie heeft er over benzine en auto's gepraat of hoef je hier meer dan 1000 berichten te hebben dan een ander? Trouwens nu weet je hoe het daar bij de concurentie zit,moest je ooit overwegen op ye stappen.

0 Likes
Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7786
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

waar is de service van telenet naartoe?????


@mvd09111966 schreef:

Als dit dan niet off topic is dan weet ik het niet weer. Wie heeft er over benzine en auto's gepraat of hoef je hier meer dan 1000 berichten te hebben dan een ander? Trouwens nu weet je hoe het daar bij de concurentie zit,moest je ooit overwegen op ye stappen.


Blijft de vraag van @Miekevc. Kunnen we een oplossing bieden nu blijkt dat de maker van het programma niet helpt en de Telenet helpdesk medewerker ook niet verder geraakt dan het aanreiken van de juiste IMAP en SMTP instellingen.

Wees gerust, ik weet hoe de concurentie werkt en ik ga niet overstappen, want geen enkele xDSL provider kan mij hier een deftig product (beter dan een inbellijn) aanbieden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden