41880
netweters
|
18388
gesprekken
|
19873
vragen
|
Heb een nieuwe samsung watch 6 classic LTE. Deze werk samen met de note 10 ultra.
Heb deze met mijn telenet esim verbonden. Het mobiel netwerk werkt maar als ik wil telefoneren zonder smartphone connectie krijg ik steeds een Engelstalige stem die zegt dat bellen met 3G niet mogelijk is met mijn watch en dat ik via 4G of bluetooth moet verbinden. De netwerkmodus op mijn watch staat op LTE/3G. Netwerkopperators staat op automatisch. Hoe kan ik dit oplossen zodat ik zonder GSM in de buurt ook kan bellen of gebeld worden.
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: samsung watch 6 classic LTE
Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Vorige titel: Samsung Watch 6 classic LTE
Opgelost! Ga naar oplossing.
Raar, bij mij werkt het wel.
Staat je instelling voor mobiele netwerken op automatisch? Probeer dan eens "altijd aan" en kijk eens of het dan werkt.
De automatische stand werkt precies niet altijd goed, hopelijk opgelost met een update.
En zie je telenet staan bij je mobiele abonnementen?
Heb het op "altijd aan gezet" en telenet handmatig geselecteerd maar nog steeds hetzelfde probleem.
Ik zou ergens moeten kunnen instellen dat hij met 4g belt.
Is je horloge verbonden met wifi?
Ik heb op de horloge de wifi en bluethooth uitgezet. Hij verbind dan met het mobiel netwerk. h+ en telenet verschijnen. Als ik dan probeer te bellen krijg ik nog steeds die engelse melding.
Straf, bij mij laat de netwerkmodus op watch ook 3G/LTE zien maar lukt het bellen wel.
Zie je bij "Mijn Telenet" je esim actief staan bij je simkaart?
Mss alles van de esim eens verwijderen op de watch, gsm en mijn telenet en dan terug proberen te installeren.
Ik had dit al eens eerder geprobeerd maar heb het nu nog eens gedaan.
Zoals Telenet de stappen aangeeft, de esim ontkoppeld, dan alles herstart en dan alles volgens het stappenplan terug geïnstalleerd.
Ik krijg dan een sms dat ze de GSM instellingen niet automatisch kunnen aanpassen... grrr
Heb dan alles weer opnieuw opgestart en... ja hoor, het werkt toch. Alles staat toch ingesteld.
Dikke merci voor het meedenken.
Toppie.
Ik ben overgeschakeld van samsung watch 3 LTE naar de nieuwe Watch 6 classic LTE.
De procedure overlopen voor de koppeling.
een mobiel abo instellen
verbinden met service provider...
dan moet ik inloggen met mijn telenet gegevens = > ok
dan melding telenet one number : met telenet one number gebruik je je mobiele nummer ook op de smartwatch.
dan melding proficiat je gebruikt je mobiele nummer nu ook op je gekoppelde smartwatch
dan terug samsung scherm : een mobiel abb instellen ( dan volgende error. foutcode 109 uw service provider heeft uw abonnement nog niet ingesteld neem contact op enz
na meer dan 1 maand communicatie met telenet kom ik niet verder dan blijkbaar de nieuwe samsung 6 nog niet ondersteund wordt.
hier te lezen is dit dan blijkbaar een fabeltje !!!
iemand suggesties ?
dank
Eerst de 3 LTE volledig ontkoppelen, zowel op de watch als via Mijn Telenet.
En dan voor de 6 LTE terug van nul beginnen.
Hoi,
Heeft iemand uit dit onderwerp een niet-Samsung Android smartphone en wel LTE? Lukt blijkbaar ik en velen niet om de esim actief te krijgen op hun Samsung Watch 6
bedankt voor de reactie,
heb ik al een paar keer gedaan.
ook op mijn telenet one number uitgezet.
maar blijf steeds foutcode 109 krijgen, volgens error moet telenet iets aanpassen, resetten opnieuw instellen.
(uw serviceprovider heeft uw abonnement nog niet ingesteld, neem contact op met uw serviceprovider...... en dan loop je natuurlijk tegen een muur aan (volgens telenet wordt samsung watch 6 LTE nog niet ondersteund !!! dat is natuurlijk het gemakkelijkste, dan ben je ervan af.
Ik heb de samsung watch 6 LTE classic met telenet abonnement en dat werkt wel. Ook niet van de eerste keer. Na eens volledig terug verwijderen en opnieuw installeren werkte het. Telenet heeft de stappen uitgeschreven.
Heb je op je vorige watch 3 de esim juist verwijderd?
Met Samsung smartphone?
Ja