Beantwoorden
SXTC
Professional Meerweter
Berichten: 195
Nieuwe TV-theek? Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! It's your ninth party!

Bellen met vaste lijn gratis bij concurrentie..

Ik bemerk net dat de provider SFR gesprekken met de vaste telefoon (naar vaste lijn & gsm) gratis aanbied (de hele dag door). Alleen gsm gesprekken naar andere lijnen worden nog aangerekend (want ja, wie gebruikt er tegenwoordig nog vaste lijn wetende dat we bijna nooit thuis zijn).

 

Kan Telenet dit ook niet aanbieden? Ik betwijfel dat men nu veel omzet eruit haalt, waarom bied SFR het anders "gratis" aan als het niet mogelijk is? http://www.astel.be/nl/providers/SFR/LA-BOX-SFR-SILVER

0 Likes
8 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Bellen met vaste lijn gratis bij concurrentie..

SFR in Vlaanderen????? Straks ook gratis bellen bij Telenet met vast en 2 gsm abonnementen naar alle belgische nummers voor amper 100 euro per maand inclusief een internet van 200 bps downlad en 20 Mbps upload en 200 GB volume.Smiley LOL = WIGO

Nu al gratis bellen ( 24/7) (reeds een tijdje) met de vaste lijn naar gans Europa, USA en Canada via de Triiing app op je smartphone. Ook naar GSM nummers. Overal ter wereld waar je WiFi hebt en thuis een vaste lijn  en internet hebt van Telenet



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
SXTC
Professional Meerweter
Berichten: 195
Nieuwe TV-theek? Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! It's your ninth party!

Bellen met vaste lijn gratis bij concurrentie..

Wel een gratische term van bellen aangezien op iedere faktuur nog telefonische kosten worden aangerekend...

En zelf dan rekent men vrij veel voor Freephone Belgium en Freephone Europe.

NIET gratis dus. Je kan het zien als de afschaffing van kijk en luistergeld dat men nadien gewoon een bijnaam heeft gegeven, maar men rekent het nog steeds.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Bellen met vaste lijn gratis bij concurrentie..

Nu haal je begrippen door elkaar. Kijk en Luistergeld was een belasting die geind werd door de overheid. Kabelabonnement was iets dat je toen ook betaalde aan je energie leverancier in casu Electrabel of hoe het ook genoemd werd in jouw streek. En wat rond 2000 en later is overgenomen door Telenet in Vlaanderen en VOO in Wallonie.

Ik heb Freephone Europe in mijn pakket. Ik betaal niets voor mijn gesprekken na 16u en het WE en feestdagen; Dat komt dus goed uit want ik en mijn vrouw zijn maar thuis na 19u. Ik ben wel thuis tot 9 u maar dan moet je nog niet veel bellen naar overheden en bedrijven.

Via Triiing heb ik, zoals eerderr gezegd, reeds meermalen gebeld vanuit het buitenland en dat kost niks. Staat wel op mijn factuur maar wordt direct in mindering gebracht.

Ik weet het. Het is soms moeilijk om een factuur goed te lezen. Maar begrijpend lezen wordt blijkbaar niet meer aangeleerd op school en is voor veel mensen moeilijk.

Dat merk ik aan het aantal keer per week dat ik dit moet uitleggen met mijn fluo stiftje op hun factuur.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Sebastienbo
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! Pionier Primeur!

Bellen met vaste lijn gratis bij concurrentie..

Opgelet met WIGO is dat niet meer naar heel EUROPA, enkel nog naar Belgie (je kan het ook niet als optie nemen)

Hetzelfde trouwens voor de gsm: er bestaan bij WIGO geen Buitenlandse bundels zoals king & kong wel hebben.

 

Volgens de klantendienst komt het er mischien over een paar maanden maar dat is niet zeker.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Bellen met vaste lijn gratis bij concurrentie..

Als je een vaste lijn hebt bij Telenet kan je nog altijd via de Triiing app overal ter wereld waar je WiFi hebt gratis bellen naar alle vaste en gsm nummers in Europa, USA en Canada. Dat is wat ze me hebben verteld bij de lancering van WiGo.

Het zal meer en meer terug noodzakelijk worden dat de Telenet verkopers goed op de hoogte zijn van de producten en mogelijkheden. Niet iets om zo maar eventjes via de telefoon of online  te kopen/verkopen. Hoe graag ze dit ook zouden willen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
iRo212
Freshman Meerweter
Berichten: 49
YUGO op Android TV It's your ninth party! De vernieuwde WIGO? Safespot

Bellen met vaste lijn gratis bij concurrentie..


@igvfer schreef:

Als je een vaste lijn hebt bij Telenet kan je nog altijd via de Triiing app overal ter wereld waar je WiFi hebt gratis bellen naar alle vaste en gsm nummers in Europa, USA en Canada. Dat is wat ze me hebben verteld bij de lancering van WiGo.

Het zal meer en meer terug noodzakelijk worden dat de Telenet verkopers goed op de hoogte zijn van de producten en mogelijkheden. Niet iets om zo maar eventjes via de telefoon of online  te kopen/verkopen. Hoe graag ze dit ook zouden willen.


Klopt zoals hierboven al werd vermeld! Je hebt met WIGO nog altijd 2000 minuten om via Triiing te bellen naar vaste en mobiele nummers in Europa, VS en Canada (en enkel vaste nummers in Marocco en Turkije). Deze kunnen  24/7 gebruikt worden op voorwaarde dat je WiFi ter beschikking hebt.

0 Likes
Sebastienbo
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! Pionier Primeur!

Bellen met vaste lijn gratis bij concurrentie..

Bedankt, dat van Triiing wist ik ook, maar dat is geen stabiel alternatief voor een telefoon.

Het gesprek word af en toe onstabiel omdat het geen SIP protocol is.

Omdat triing het SIP protocol niet ondersteunt is er geen QOS (quality of service) die prioriteit kan geven aan het trring trafiek, dus op momenten dat ons bedrijf de backups begint te sychnroniseren of iedereen smiddags op internet gaat, dan werkt die trrring helemaal niet goed meer.

Momenteel met het fluo abonnement is freephone europe gewoon gratis inbegrepen, dus wigo business is een downgrade

 

Moest telenet ooit de triing app gewoon gebruik laten maken van het SIP protocol , dan zou het wel een betrouwbaar alternatief worden voor te bellen, maar momenteel vertrouw ik die app niet, voor naar klanten te bellen, bovendien is het niet leuk, om een telefoon van een klant te ontvangen die in parijs zit, en dan zijn nummer moeten overtikken in de triing app en bovendien ziet die klant dan mijn privé GSM nr in de plaats van onze bedrijfsnummer...

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Bellen met vaste lijn gratis bij concurrentie..

Het alternatief voor triiing is bij zakelijke gebruikers Fluo met digitale telefonie (€63 excl.BTW per maand.

Per gebruiker betaal je €20 per maand (Eerste gebruiker inbegrepen in je abonnement.)

Je moet investeren in VOIP telefoons (beperkt aanbod, duurste telefoon +- €170)

Geen investerings kosten in een centrale ( is een cloud centrale)

Tot 20 gebruikers.

Iedere gebruiker kan opnemen via de vaste telefoon of via zijn smartphone ( = dataverkeer Wifi of mobiel)

Altijd 10 gesprekslijnen ter beschikking. Komt overeen met een ISDN centrale met 5 nummerparen.

Wel Qos. Gesprekken via dit systeem worden niet tussen het gewone dataverkeer gestuurd op het Telenet netwerk.

Klant ziet nooit je gsm nummer.

2000 belminuten per gebruiker inbegrepen naar vast en gsm in Europa, USA, Canada en bepaalde nummers in Marokko en Turkkije.

Wij testen het nu uit in een kantoor/winkelomgeving met 16 gebruikers en het werkt goed. Dit naar aanleiding van het altijd maar defect gaan van de oude centrale en dit voor een investering zou zorgen van +- €10000.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes