Beantwoorden
Scoutjohan
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

CH7465LG (24*8 DOC 3 Wireless) geschikt voor 1Gbps?

Goedenavond,

Ik heb sinds vandaag de OneUp met 1Gps.

Ik heb een modem type CH7465LG (24*8 DOC 3 Wireless).

Echter ik bereik slechts max 375Mbps.

Ik heb ergens gelezen dat deze modem echter max tot 400 Mbps gaat (zie bericht helemaal onderaan).

De helpdesk heeft mij hierover niets gezegd en heb hen toch al twee keer gebeld vandaag...

Andere berichten zeggen dat dit goed is. Op 'mijn telenet' staat dat ik deze moet ruilen.

Er staat:

"Gigasnelheden halen tot 1000 Mbps?

Om te genieten van deze internet topsnelheden heb je het nieuwste modemtype nodig. Aangezien je huidige modem deze snelheden tot 1000 Mbps niet volledig ondersteunt, kan je hier je nieuwe modem bestellen."

 

Moet ik nu een andere modem of niet? 

 

Ik lees in andere oudere berichten: (bericht eind 2019)

"De snelheid van dit type modem werd in oktober verhoogd naar 1 Gbps, maar zou in het voorjaar van 2020 terug gebracht worden naar 400 Mbps. Dit is op dit moment nog niet gebeurd en men kon mij ook nog niet vertellen wanneer dit wel terug op de planning staat. "

0 Likes
7 reacties
Ex-Netweter
 

CH7465LG (24*8 DOC 3 Wireless) geschikt voor 1Gbps?

Jouw modem ondersteunt gigabit: gebruikers die de gigaboost optie besteld hebben krijgen (bijna) de volle snelheid.

 

Telenet heeft er echter voor gekozen om de OneUp klanten te beperken tot 400 mbps, tenzij ze de nieuwste modem gebruiken (Docsis 3.1).

 

Je zal dus geen enkele andere keus hebben dan je modem om te ruilen.

 

 

 

fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

CH7465LG (24*8 DOC 3 Wireless) geschikt voor 1Gbps?

Dat klopt. 

Ik had hiervoor ook de CH7465LG-TN met de giga speedboost optie maar haalde nooit een hogere snelheid dan 400Mbps. 

Gisteren heb ik dit model omgeruild voor de CH8568LG en mijn Wigo 9gb geupgrade naar de One Up. 

De snelheden zijn nu wel beter maar haalde gisteren maximum 600 Mbps. ( de modem staat bij mij in de woonkamer naast de tv). 

 

Elpenoor
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
Lezersgoud. Respect! WOW, overzichtelijk! Topicvreter! Topicwurm!

CH7465LG (24*8 DOC 3 Wireless) geschikt voor 1Gbps?

Ik ben ook overgeschakeld van Wigo naar OneUP en heb mijn modem inmiddels ook omgeruild voor het nieuwere model (CH8568LG) omdat ik ook niet meer boven de 400Mbps geraakte.

Ik geraak nu echter niet boven de 700Mbps; toen ik nog Wigo had, haalde ik vlotjes 800-850Mbps (niet dat dat verschil nu zo enorm merkbaar is, maar kom ...). Ik ben vooral benieuwd waar dat aan zou kunnen liggen (netwerkopstelling is niet veranderd, afgezien van de modem).

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH7465LG (24*8 DOC 3 Wireless) geschikt voor 1Gbps?

@fieldoxide Test nu eens zoals ik nu gedaan heb met de Compal CH8568LG HGW 3.1 ,  dan kom je vlot aan 900Mbps

In de piek is het trager dan zitten er meerdere gebruikers op een Node.

Ik heb niets veranderd aan de instellingen van mijn Linksys router.Gewoon aangesloten 15 minuten wachten en klaar was Kees.

https://www.speedtest.net/my-result/d/abcf9d8e-aa16-4584-baee-7763a8e6177b

Scoutjohan
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

CH7465LG (24*8 DOC 3 Wireless) geschikt voor 1Gbps?

bedankt voor het antwoord. Ik heb juist de nieuwe modem aangevraagd. Hopelijk is dit niet te moeilijk om te installeren... 

0 Likes
Scoutjohan
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

CH7465LG (24*8 DOC 3 Wireless) geschikt voor 1Gbps?

Met 700 à 800 Mbps zou ik al blij mogen zijn denk ik... ik hoop wel dat ik niet alles opnieuw moet instellen en dat de nieuwe modem mijn huidig paswoord en netwerknaam kan overnemen. Zo moet ik misschien al mijn apparaten niet opnieuw koppelen. 

0 Likes
Jackw
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Smile! My smart Valentine Trick or treat? All I want for X-mas is YOU

CH7465LG (24*8 DOC 3 Wireless) geschikt voor 1Gbps?

Huidig paswoord en netwerknaam worden automatish overgenomen.