Beantwoorden
Peter_
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Datasim activatie geeft foutmelding

Enkele maanden geleden overgestapt naar Telenet One, inclusief de gratis datasimkaart dus.

Enkele dagen geleden pas de activatie via de activatiemail willen uitvoeren maar dat lukt totaal niet. Getest met verschillende webbrowsers, zowel mac als pc (zelfs met verschillende internet providers om zeker te zijn).

Ik krijg steeds een foutmelding op die pagina:

!exception.ERRPCTMGT_00020.title.DATA!

!exception.ERRPCTMGT_00020.info.DATA!

 

Ook manueel geprobeerd via https://www2.telenet.be/activeermobiel maar dat geeft identiek dezelfde foutmelding.

Reeds met support gemaild (en getelefoneerd) en daar gingen ze de kaart manueel activeren en dat zou enkele uren later zeker in orde komen maar veel beweging komt er niet in die kaart nu we 24 uur verder zijn (kaart werkt wel, kan pincode invullen, wordt herkend door telefoon maar geen netwerk omdat de activatie niet ok is, al heropgestart, enz...).

Iemand nog tips? Momenteel krijg ik de indruk dat ze je die gratis datasim wel beloven maar uiteindelijk de activatie ervan op de lange baan schuiven.

 

0 Likes
6 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Datasim activatie geeft foutmelding

@Peter_ 

Eerst en vooral duurd soms echt tijdje, heb een data Sim kaart na jaar manueel zelf geactiveerd (was kot in de nacht lol) en duurde wel even.

Dus dit gaat automatisch via service, even geduld.

Af en toe herstarten, en uw 3/4/5g mobiel netwerk af en toe is aan en af zetten.

Heb je de data Sim kaart al aan een gebruiker gekoppeld? 

mijn telenet - administratie - je gebruikers - Profielbeheren, en dan een nieuwe nummer of extra nr toevoegen aan een account

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Peter_
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Datasim activatie geeft foutmelding

Bedankt voor je reactie.

Ondertussen aan een andere gebruiker gekoppeld (zelfde klantnummer) maar het probleem blijft hetzelfde. Nadat ik op 'activeren' druk kom ik effectief wel op de activatiepagina met daarop het simkaartnummer van de desbetreffende kaart, laatste 4 cijfers zijn correct en het 'akkoord' bolletje ook aangeduid. Maar nadat je op de 'activeren' knop drukt kom je gewoon op die foutmelding (maar wel een Telenet pagina, dus geen onbestaande pagina).

!exception.ERRPCTMGT_00020.title.DATA!

!exception.ERRPCTMGT_00020.info.DATA!

 

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Datasim activatie geeft foutmelding

@Peter_ 

Exact vertellen via whatsapp of op facebook een pm sturen, en vertellen wat je exact in detail hebt gedaan, en de exacte foutcodes

Bellen is natuurlijk sneller, of je gokt op 2 paarden tegelijk 😉

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Datasim activatie geeft foutmelding

@Peter_ 

Oudere post zelfde probleem maar opgelost.

Formulier invullen en doorsturen via Whatsapp of fb en even later opgelost.

Link mogelijke oplossing 

 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Peter_
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Datasim activatie geeft foutmelding

Bedankt! Ondertussen via Whatsapp contact opgenomen met Telenet. Blijkbaar was die datasimkaart nog niet gekoppeld aan mijn identiteitskaart. Identiteitskaartnummer doorgegeven en een half uurtje later was het in orde.

Misschien een tip voor Telenet om in zo'n geval een tekst te laten verschijnen dat er even met Telenet contact moet opgenomen worden ipv zo'n vreemde foutmelding.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Datasim activatie geeft foutmelding

@Peter_ 

👍Blij voor je dat dit opgelost is. Kun je even de posta anklikken waar de oplossing voor jou instond?

Dan zien andere dat het opgelost is, en wat de  oplossing was.

Bij deze een fijne zondag gewenst en veel surfplezier 😉

 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes