24757
netweters
|
152458
antwoorden
|
20709
vragen
|
Ik heb sind kort een Acer Liquid Jade S, toen ik 2 weken geleden de tijd nam om de achterstallige systeemupdates uit te voeren, kwa mook de update van android 4.4(kitkat) naar android 5.1(lollipop) mee binnen. Sinds die update heb ik plots geen mobiel internet meer, wifi is geen probleem. Ik heb dit aan acer gemeld, maar zij zeggen enkel dat mobiel internet geregeld wordt door instelling van de provider, dus dat ik die moet controleren. De APN stond correct ingesteld, maar heb hem dan voor de zekerheid verwijderd en opnieuw ingesteld met de gegevens van de website, geen succes. Dan een factoryreset uitgevoerd waarna de APN automatisch opnieuw aangemaakt werd (met de correcte gegevens), maar nog steeds geen internet. Vreemd genoeg verschijnt er wel heel af en toe enkele seconden het symbooltje van 3G of 4G, maar dat is meteen terug weg waarbij er dus geen bruikbare verbinding meer is.
Ook andere zaken zoals switchen naar vliegtuigmodus en terug, of de mobiele gegevensverbing uitzetten en opnieuw aanzetten werken ook niet.
Is er iemand die mij hiermee kan helpen, want op deze manier heeft een smartphone weinig nut.
Aan de hand van de opmerkingen die je geeft over andere dingen die ook niet (meer) werken zou ik toch de schuld op de update schuiven en niet enkel aan de instellingen van de provider.
Nog in garantie? opsturen die boel.
"Niet werken" is misschien verkeerd uitgedrukt, ik bedoel dat deze het probleem ook niet verhelpen.
Van mijn internetvolume is nog niet de helft verbruikt voor deze maand, dus dat is al zeker het probleem niet.
Het sturen van de sms heb ik ook al geprobeerd, maar dan komt er een sms terug dat voor dat toestel de data niet verzonden kan worden.
In de mobile configurator is de volgende stap dan om een link aan te klikken waar je volgens de uitleg je gsmnummer, merk en type gsm zou kunnen ingeven om op die manier de gegevens doorgestuurd te krijgen, maar volgens mij verwijst de link naar een verkeerde pagina, want op die pagina kan je geen gegevens opgeven en wordt je net doorverwezen naar de mobile configurator om je gsm correct in te kunnen stellen. Als iemand de correcte link heeft naar de pagina waar je je nr, merk en type kan ingeven, mag die hier ook gepost worden, dan kan ik dat ook eens proberen.
Ja, de instellingen staan zeker juist, ik heb ze gisteren ook nog eens laten nakijken in een telenet verkoopcenter.