Beantwoorden
sarahelst80
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Gsm of netwerkfout?

Ik krijg regelmatig een bericht binnen dat er een nieuwe voicemail binnenkomt. Terwijl mijn gsm niet is afgegaan...ik was ook niet aan het bellen die moment, de lijn was niet bezet. Soms komen telefoontjes gewoon niet binnen bij mij. Net zoals dat ik soms smssen niet aankrijg.

Ligt dit aan het netwerk of aan mijn (nieuwe) gsm? 

0 Likes
2 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5229
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Gsm of netwerkfout?

Volgens mij aan het netwerk. Ik heb ook al voorgehad dat ik iemand (op een afstand van nog geen 10km) belde en te horen kreeg dat de gebruiker niet bereikbaar was. Nog geen twee minuten later werd ik door diezelfde gebruiker teruggebeld. Dus het ging wel degelijk. Waaraan te wijten? :-?

 

Misschien is er bij jou in de buurt geen GSM-mast?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

Gsm of netwerkfout?


@sarahelst80 schreef:

Ik krijg regelmatig een bericht binnen dat er een nieuwe voicemail binnenkomt. Terwijl mijn gsm niet is afgegaan...ik was ook niet aan het bellen die moment, de lijn was niet bezet. Soms komen telefoontjes gewoon niet binnen bij mij. Net zoals dat ik soms smssen niet aankrijg.

Ligt dit aan het netwerk of aan mijn (nieuwe) gsm? 


Het ligt aan beide. Jouw smartphone is op dat moment bezig met een 4G/LTE data verbinding en bij een inkomend telefoongesprek probeert je smartphone over te schakelen naar VoLTE (voice over 4G). Als VoLTE niet beschikbaar is op de gsm mast waarmee je bent veronden, dan zal jouw smartphone proberen terugschakelen naar voice over 3G. Als jouw smartphone te traag (veel apps in de achtergrond) is om terug te schakelen, dat komt dat gesprek op de voicemail terecht.

Helaas hebben de fabrikanten van de software van smartphones (iOS/Android) geen mogelijkheid voorzien om VoLTE apart uit te schakelen op een smartphone.

De beste oplossing momenteel is 4G/LTE uit te schakelen en op 3G/HSDPA te zetten wanneer je niet actief gebruik maakt van jouw data verbinding. Er bestaan ook apps die dit kunnen doen.

 

bron: https://together.jolla.com/question/47765/4g-lte-bug-cannot-receive-call-diverted-to-voicemail/