Beantwoorden
Pliep
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Internet verbruik

Beste,

 

Sinds een paar weken is ons dagelijks internet verbruik verdubbeld ten opzichte van het jaar dat vooraf ging. Ik vermoed dat het upgraden van ons Netflix abonnement er voor iets tussen zit vermits we nu betere kwaliteit streamen, maar ik kan dit echter niet verifieren.

 

Is er een manier (via mijn modem bijvoorbeeld) om te weten te komen welke MAC addressen welk volume verbruiken? Als dit niet via mijn modem kan, wat zijn dan eventueel alternatieven om een oogje in het zeil te houden waar mijn verbruik naartoe gaat?

 

Alvast bedankt.

 

Vriendelijke groeten,

Philippe

0 Likes
2 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Internet verbruik

Daar zal het inderdaad wel aan liggen. Dit kan niet via Mijn Telenet maar op sommige apparaten is dit wel ingebouwd in de instellingen (elk Android apparaat), wat je wel kan doen is de beeldkwaliteit van Netflix in de app verlagen. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Internet verbruik

De kans dat het netflix is is zeer groot..bij twijfel kan je de technische dienst bellen. Zij kunnen blijkbaar zien of het stremming is of iets anders. Kijk je netflixvia Apple tv of een ander kastje, zie dan dat verversen op de achtergrond is uitgeschakeld 

0 Likes