Beantwoorden
andy666
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Star Wars Day Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Kan geen sms'en sturen naar het buitenland

Ik ben vorige week overgeschakeld van proximus naar telenet maar ik merk nu dat ik geen sms kan sturen naar het buitenland.
Nummer staat goed in mijn telefoonboek (+32...), ik heb alle instellingen al bekeken en daar is ook alles toegestaand qua roaming (maar daar heeft het volgens mij niets mee te maken want dat is voor als je zelf in het buitenland zit). 
SMS'en van het buitenland naar mij komen wel toe.
Vandaag een test gedaan met de gsm naar mijn werk en daar lukt het wel, dus het ligt dan ook al niet aan de instellingen van de ontvanger.
Vermits de telenethelpdesk quasi onbereikbaar is probeer ik het eens via hier.
Iemand die kan helpen?

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: kan geen sms sturen naar het buitenland.

0 Likes
8 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Kan geen sms'en sturen naar het buitenland

Naar Nederland begint met +31

Naar Frankrijk +33

0 Likes
Ex-Netweter
 

Kan geen sms'en sturen naar het buitenland

Normaalgezien gebeurt dit automatisch, maar kijk toch eens na of de sms-centrale van Telenet correct is ingesteld op je toestel: https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/mobiel-en-vast/mobiel-instellen-en-gebruiken/m...

andy666
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Star Wars Day Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Kan geen sms'en sturen naar het buitenland

Klopt maar als je een belgisch nummer hebt en je gaat naar het buitenland dan blijft jouw nummer gewoon +32 hé... dus ik kan iemand SMS'en als die in België is maar als diezelfde persoon over de grens gaat dan lukt dat niet meer.

0 Likes
andy666
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Star Wars Day Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Kan geen sms'en sturen naar het buitenland

Dat nummer staat ook correct.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1611
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Kan geen sms'en sturen naar het buitenland


@andy666  schreef:

Ik ben vorige week overgeschakeld van proximus naar telenet maar ik merk nu dat ik geen sms kan sturen naar het buitenland. Nummer staat goed in mijn telefoonboek (+32...)


Je bent niet heel duidelijk wat je bedoelt. Wat ik nu begrijp: je stuurt een sms naar een Belgisch nummer

  • indien de ontvanger zich in BE bevindt komt de sms aan.
  • indien de ontvanger zich in het buitenland bevindt komt de sms aan.

Je stuurt dus geen "sms naar het buitenland" maar gewoon naar een Belgisch nummer? Dan ligt het probleem m.i. bij de operator van de ontvanger: die moet eens nakijken waarom een sms vanaf jouw nummer niet aankomt ?

Heb je al gekeken op Common Reference Database Centre (CRDC) for Number Portability of je nummer al bij Telenet zit in de Database. Kan een tijdje duren voor alles correct werkt nà een portering.

 

0 Likes
andy666
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Star Wars Day Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Kan geen sms'en sturen naar het buitenland

nee, het probleem ligt ook niet bij de ontvanger want die ontvangt wel berichten van andere personen.
Net gekeken in de database maar daar staat wel degelijk telenet mobile bij.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Kan geen sms'en sturen naar het buitenland

De mogelijkheid die ik zie in dit alles is , dat als de optie " sms verzenden buitenland " in jouw telenet mobieie optie niet aan staat dit de reden is of kan zijn.

Want sms uit het buiteland kan je ontvangen. Maar verzenden niet ? Als de ontvanger in het buitenland wel sms ontvangt. Dan ligt de oorzaak daar niet , maar vermoedelijk bij jouw ?

1) kijk of optie sms optie buitenkand in teiefoon aanstaat ?

2) kijk of optie sms buitenland verzenden bij telent mobiel aan staat ?

Volgens mij moet je het daar zoeken.  Uitgaand en niet binnen komen optie. Dat laatste werkt wel , uitgaand werkt niet.

Ps Ik had eerst alles uitgezet (geen sms of bellen enz) , wilde dat later terug aanzetten maar kreeg  foutmelding was verplicht om te bellen pas 48 u later stond alles terug aan. Ik kreeg test sms en het werkte perfect. 

 

0 Likes
andy666
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Star Wars Day Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Kan geen sms'en sturen naar het buitenland

Ik heb intussen een oplossing gevonden.
Het nummer van de sms centrale stond correct: 0032..
Ik heb dit eerst eens aangepast naar +32.. maar toen was er geen verschil maar toen ik opnieuw de standaard 0032...ingaf werkte alles ineens wel. 
Heel raar want buiten de 00 naar + en omgekeerd te veranderen heb ik niets veranderd.