Beantwoorden
Anoniem2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party! Hi there!

MCE - gsm abonnement werk - proximus

Zowel mijn vrouw als ik hebben gsm abonnement Proximus via het werk. 
Er is geen telefoon kabel in onze straat, dus kunnen we niet overschakelen naar Proximus voor internet en Tv. 
Ons GSM ontvangst is null in ons goed geïsoleerd huis. 
waarom kunnen wij geen MCE van Telenet nemen voor die ook werkt met Proximus?

wat zijn de alternatieven?

0 Likes
1 reactie
ALDEG
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
Al 25 duimen! On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

MCE - gsm abonnement werk - proximus

Dat komt omdat de GSM uitzendbanden gelicenseerd zijn en aan providers zijn toegewezen. Je kan dus niet een MCE kopen bij Telenet en verwachten dat die het Proximus GSM signaal uitzend.

Omgekeerd ook niet, een MCE kopen bij Proximus moet aangesloten op een Proximus BBox omdat je GSM verkeer (van de antenne) niet over het gewone internet naar Proximus loopt maar via een afzonderlijk kanaal (zorgt ervoor dat je GSM verkeer altijd voorrang krijgt op je internetverkeer ook al ben je hevig aan het surfen.

 

Er zijn ook mensen die een GSM repeater installeren. Dat is een buitenantenne die het GSM signaal van alle providers opvangt en dan een binnenantenne die het uitstraalt in je huis. De meest bekende zijn de Rosenfelt repeaters. Echter zijn ze niet goedkoop en in wezen ook illegaal als je geen toestemming hebt van je provider. https://www.bipt.be/nl/consumenten/radio/mobiele-dekking/alles-wat-u-altijd-hebt-willen-weten-over-g...

 

De enige goede oplossing lijkt me je werkgever te overtuigen om van provider te veranderen of indien je werkgever een zeer groot abonnementsvolume heeft dat zij de Provider overtuigen om een oplossing te zoeken. 

ALDEG | Did you try to turn it off and on again    ALDEG | at your service
   Did you try to turn it off and on again ?

   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.