Beantwoorden
Posse
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Mifi router in buitenland gebruiken met datakaart ONE

hey ik heb me net een mifi router via telenet aangeschaft. Data sim geinstaleerd, getest en goed bevonden.
Van het weekend wilde ik dit in het buitenland (Nederland tegen de grens met Duitsland) gebruiken. De connectie met mijn chrome book verlief vlot maar geen wifi.

mijn vrouw heeft de andere simkaart (bellen en data) en die had wel 4g ik trouwens ook met mijn proximus kaart.

hoe los ik dit probleem op opdat ik met deze minimodem wel  4g kan omzetten naar wifi

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Mifi router in buitenland met data one

0 Likes
5 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mifi router in buitenland gebruiken met datakaart ONE

Wat bedoel je met geen Wifi? De verbinding met je chromobook verliep vlot zeg je dan heb je wel wifi maar heeft je modem blijkbaar geen mobiele verbinding.  Het zou toch moeten lukken hoor. Ik heb het al meermaals in Frankrijk gebruikt ook terwijl we met de auto aan het rijden waren. Of toch de kinderen om op de tablet te spelen. Wat ik wel gemerkt heb dat sommige (Franse) providers niet happig zijn op dataverbruik en dat beperken. Soms moet je eens een andere provider proberen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2256
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Mifi router in buitenland gebruiken met datakaart ONE

Bij een GSM die je als hotspot gebruikt in het buitenland moet je de roming inschakelen of het werkt niet.

Een mifi router doet eigenlijk juist hetzelfde en zal je roming ook moeten inschakelen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Posse
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Mifi router in buitenland gebruiken met datakaart ONE

Ok,
Ik ben eens helemaal door het menu van de router gegaan en heb dan ergens gevonden om het op wereldwijde roaming te zetten.
volgende maand zit ik nog eens in het buitenland en dan zal ik het eens testen

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mifi router in buitenland gebruiken met datakaart ONE

Ik zit in het WE in Nederland. Zal het ook eens opnieuw proberen. Werkt het trouwens hier in België?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Posse
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Mifi router in buitenland gebruiken met datakaart ONE

in Belgie werkt het bij mij perfect

0 Likes