Beantwoorden
Lotte2
Professional Weetjeslezer
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Mobiel dataverbruik door onbekende gebruiker

Hallo, 

Ik deel een wigo abonnement met mijn zoon.  Gisteren had hij nog 2 GB te verbruiken. 

Vandaag krijg ik plots een sms van telenet dat ene 'Nicky' via mijn zoon zijn gsmnummer alle mobiele data heeft opgebruikt (op 1 dag tijd dus) en dat mijn zoon gepauzeerd wordt. 

Toen ik naar de klantendienst van telenet belde, konden ze niet verklaren waarom ik een melding kreeg van hun dat de mobiele data door 'Nicky' zijn gebruikt.  Mijn zoon staat bij telenet onder zijn gewone naam geregistreerd, nergens in hun systeem staat hij geregistreerd als ene Nicky, ik ken helemaal geen Nicky.  Ze konden me hiervoor geen verklaring geven. Mijn zoon heeft normaal een maandelijks mobiele dataverbruik van ongeveer 1,5 GB.  Nu zou hij op een week 4 GB verbruikt hebben terwijl hij beweert geen zware downloads of filmpjes gedaan te hebben sinds gisteren, dus kan hij toch helemaal geen 2 GB op een dag verbruikt hebben?  Ik vind dit zo verdacht, vooral die SMS van telenet waarin ze naar hem verwijzen als naar ene Nicky... ik ben niet meer op mijn gemak en ben bang dat er een account gehackt is door ene Nicky die onze mobiele data verbruikt...

 

Heeft iemand hetzelfde ooit meegemaakt? 

0 Likes
3 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Mobiel dataverbruik door onbekende gebruiker

Normaal kan die "Nicky" geen mobiele data gebruiken van uw zoon zonder een simkaart. Als zelfs de Telenet klantenservice niet weet hoe het dan komt, wie dan wel? Hebben ze u een oplossing aangeboden? Misschien eens via Mijn Telenet in detail kijken wie/wat hoeveel verbruikt heeft. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Lotte2
Professional Weetjeslezer
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Mobiel dataverbruik door onbekende gebruiker

Nee Telenet heeft geen oplossing geboden. Het is hun ook een raadsel waarom hun systeem mij stuurt dat onze mobiele data verbruikt werden via het telefoonnummer van mijn zoon door 'NIcky', terwijl er nergens in hun systeem een Nicky geregistreerd staat die met ons kan te maken hebben. 

Het staat vast dat de mobiele data verbruikt werden, maar hoe die nicky er komt....

Het is toch echt raar niet? Het geeft gewoon een onveilig gevoel, er is 'iets' niet pluis, maar wat... 

 

Ook Telenet beweert dat niemand (en dus ook geen nicky) gebruik kan gemaakt hebben van zijn mobiele data.  

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Mobiel dataverbruik door onbekende gebruiker

Kijk je hier even na door wie/wat gebruikt is? Misschien brengt dat al iets meer duidelijkheid. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes