Beantwoorden
Camperdiksmuide
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag Star Wars Day

Mobiele data op Huawei mifi

Hallo, sinds vorige week wigo60 klant met 5 actieve sim-kaarten. Hiervan wens ik 1 kaart te gebruiken in een Huawei mifi router model E5787s-33a. Echter gaat dit toestel direct over naar het base netwerk (roaming). Ik slaag er zowel automatisch/manueel niet in om het telenet netwerk te kiezen. APN-profiel telenet is ingevuld. Kaart in bv. lenovo tablet werkt wel perfect. Kaart uit de lenovo tablet in de mifi, zelfde probleem. Is blijkbaar puur een probleem van een telenet sim-kaart in deze Huawei mifi router. Telefonische ondersteuning bij telenet was nihil, alsook in het telenetcenter konden ze mij niet verder helpen, en is de vraag naar telenet doorgespeeld via mail. Iemand tips of ervaringen? Huawei router werkte altijd perfect met proximus of base sim-kaart.

Tags (2)
0 Likes
5 reacties
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Mobiele data op Huawei mifi

heb van firma ook huawei mifi  (tln tech)

gebruikte dit vroeger vaak, werkte goed

 

deed dit zo (via laptop)


> Mifi router verbinden met usb
> inloggen admin/admin (eventueel reset)
> instellingen
>> roaming activeren onder mobiele verbinding
>> APN: *********

 

> mobiele verbinding

roaming: activeren

IwanVM
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Mobiele data op Huawei mifi

U kan even kijken naar de mobiele configurator van telenet.

Alleen is er een grote kans dat uw APN niet telenetwap.be is, maar mobile.internet.be 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/algemene-instellingen-telenet-mobile/

Dit zijn alvast de basis instellingen, maar het zal even testen worden welke uw router wenst.

Alsook als ze u een data kaart hebben meegegeven in de winkel of een GSM kaart ... want daar loopt het ook soms mis. Je hebt goedkope data only sims , die moeten zowiezo op mobile.internet.be dacht ik. En heb je een bel/sms/data sim gekregen bv om je wigo te complimenteren. dan zijn de instellingen anders. Best even contact opnemen met telenet mocht niet lukken, en zien dat ze het even bij de back-office navragen wat voor jou de juiste oplossing is , mochten ze het zelf niet vinden,... ook altijd na u instellingen aan te passen even vliegtuig modus uit en aan zetten. Dat 'm een nieuwe connectie zoekt. of ne reboot , weet niet hoe die router van jouw juist werkt, die van mij noemt : GSM 😛 en hotspot aan en klaar... Die routers zijn letterlijk nergens goed voor. vermoedelijk als u nog een reserve gsm hebt en ge kijkt naar theathering opties en u steekt die sim daarin. Dat je even veel of betere resultaten haalt dan een mifi bakje met teveel instellingen, onhandig in gebruik , en je kan toch niet port forwarden of iets .... 🙂 

 

0 Likes
Camperdiksmuide
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag Star Wars Day

Mobiele data op Huawei mifi

De sim kaart maakt deel uit van een totaal van 5 sim kaarten. De APN instellingen lukken mij ook. Maar een telenet-sim kaart kan in deze mifi niet aanmelden op het telenet netwerk, gaat van bij opstart over naar het base netwerk. Indien roaming aanligt kan ik zonder probleem mobiel internet gebruiken. Maar zou natuurlijk graag op het telenet netwerk zitten en kunnen genieten van de free G-mogelijkheden. Wat niet het geval is als dit toestel inlogt op het base netwerk en ik via roaming dien te werken? De zelfde sim-kaart in een andere toestel werkt alles perfect. Een base of proximus simkaart in deze mifi werken ook perfect. Een telenet simkaart niet.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mobiele data op Huawei mifi

@CamperdiksmuideHet Base netwerk is hetzelfde als het Telenet netwerk. Dat is geen roaming. Er zijn nog een aantal masten die de naam Base uitsturen en nog niet bijgewerkt zijn naar de naam Telenet. Er is geen reden om je ongerust te maken over die naam.

IwanVM
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Mobiele data op Huawei mifi

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/mobile-configurator/#/device/huawei/p30-lite/topic/interne...

 

 ik zou deze gids volgen en vergeet default,supl niet , die word meestal nie door gepushed naar die dingen. en dan slaan die tilt. is ook bij GSM's vaak zo. 

 

Roaming is verder trouwens geen probleem. Je zet je gewoon open voor met andere masteren te communiceren waarmee telenet een contract heeft. Dus als dat nu een base mast is of telenet eigen mast maakt in princiepe niet uit. Beide zijn van Telenet en als daar storingen op zijn of iets dan weten zij dit ook (meestal). Roaming moet niet persé buitenland zijn + deze kosten zijn toch allemaal grotendeels in budle meegerekend. 

 

Het gaat 'm ergens in u APN details zitten zowiezo.

Spijtig genoeg ben ik niet in staat meer als deze uitleg te geven.

 

Zowiezo werkt het en de helft van de mensen hun support stopt daar al en dan wordt je idd naar hier "verbannen" en kunnen we napraten waarom dingen zijn zoals ze zijn. Maar soms moet je niet teveel nadenken en blij zijn dat het werkt 😛 maar ik gok dat stap 14 u nekt 

 

  • Bij MCC, voer 206 in.
  • Bij MNC, voer 05 in. Ben je in het buitenland? Voer dan 01 in.
  • Bij Verificatietype, vink PAP aan.
  • Kies APN-type.
  • Als dit scherm verschijnt, voer default,supl in (let op: in kleine letters) en kies OK.
  • Verschijnt dit scherm niet, vink Internet aan en kies OK.