Beantwoorden
elkedela
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Mobiele data via Tplink M7450 lukt niet

Hoi,

Na een ganse voormiddag vanalles geprobeerd te hebben, hoop ik via deze weg een oplossing te vinden voor mijn probleem. 

Ik ga het proberen uitleggen: ik heb een data Sim kaart die geactiveerd is (contact met telenet opgenomen en zij konden zelfs zien dat mijn data sim kaart in een mobiele router zit).

Als ik mijn iPad wil verbinden met de mobiele router, dan lukt dit via de app tpMifi. Echter, het "wereldbol"icoontje naast "Base Mobile" staat met een rood kruis. Dus wél internet te vinden, doch niet verbonden. 

Ik heb reeds alle forums hieromtrent gelezen op deze webpagina en het énige dat ik kan bedenken is dat ik de APN Management moet aanpassen. Doch bij (en nu komt het visuele) "Default APN" zie ik "Base Mobile" staan MAAR kan ik het niet aanpassen. Dus ik kan wel een APN toevoegen (via het + symbooltje) maar dan niet met dezelfde naam. 

Ik kan het niet beter uitleggen, het spijt me, ik hoop dat er iemand iets begrijpt van de uitleg en me kan helpen. Mijn kinderen willen zoooo graag mobiel internet als we eens op verplaatsing zijn maar het lukt hun mama niet voor hen dit in orde te maken 😞

Groetjes, Elke

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: mobiele data via Tplink M7450

0 Likes
2 reacties
dannyro
Professional Meerweter
Berichten: 126
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Mobiele data via Tplink M7450 lukt niet

0 Likes
peener
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Alles op zijn plek! Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party!

Mobiele data via Tplink M7450 lukt niet

Dag Elke. Jouw verhaal klinkt bekend. Ik had vorige week iets gelijkaardigs aan de hand. Ik heb ook een Telenet Datasim die ik wilde gebruiken in mijn alarminstallatie om te dienen als fall-back als de gekableerde internetverbinding zou wegvallen (bv bij stroomonderbreking). Ik had het  kaartje geactiveerd en wilde eerst een test doen om te zien of het wel werkte. Daarvoor gebruikte ik (een al wat oudere) mobiele Wifi router van Vodafone. En ik kreeg een gelijkaardig beeld als dat jij schetst. Wel een netwerk zichtbaar maar niet verbonden. Zeer lang aan de telefoon gehangen met een zeer vriendelijke en behulpzame Helpdesk operator van Telenet, maar de zaak niet aan de gang gekregen. Hij kon ook perfect zien dat mijn kaartje verbonden was in en een Vodafone router stak. Ik kon er zelfs een SMS naar sturen en vanuit de datasim een SMS versturen. Maar geen internet. Het lijkt inderdaad met de APN instellingen te maken te hebben die Base/Telenet blijkbaar op haar kaartjes anders instelt dan bv Proximus. Jammer genoeg kon ik die ook niet instellen op mijn Wifi routertje. Voor verdere controle heb ik dan het datasimkaartje in een GSM gestoken en dat werkte dan dadelijk met internet. En voor alle zekerheid ook even de SIM van mijn GSM in de Wifirouter van Vodafone gestoken. En dat werkte ook. Maar de Datasim van Base in de Wifirouter heb ik dus niet aan de praat gekregen. Gelukkig werkt het kaartje probleemloos in de alarminstallatie (na het verwijderen van de PIN code). 

Deze uitleg helpt jou natuurlijk niet, het bevestigt enkel jouw verhaal. En blijkbaar hebben vele personen hetzelfde probleem met de Base/Telenet datasim. 

Wat kan je dan wel doen?

  • Koop de mobiele Wifi router van Telenet. Die wordt wel ondersteund (waarschijnlijk zetten ze de instellingen zodanig dat je bijna niet anders kan)
  • Koop een datasim van een andere provider. Wel jammer omdat de datasim van Telenet inbegrepen is
  • Misschien heb je een dual SIM GSM? Steek dan de datasim in het 2° slot
  • Gebruik jouw GSM met het gewone SIM kaartje als hotspot om de tablet te verbinden. Uiteindelijk zal het verbruik van jouw gewone SIM en de dataSIM toch samengeteld worden om de datalimiet op te volgen. Nadeel is wel dat jouw GSM dan in de buurt van het tablet moet zijn.
  • Heeft het tablet een SIM slot? Steek de datasim hier dan dadelijk in.
  • Koop een goedkope extra GSM (eventueel occasie) en gebruik die als hotspot.

hopelijk raakt het opgelost.

Luc

0 Likes