Beantwoorden
Taggar
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Octopus binnenhuiscentrale

Iemand ervaring met een octopus binnenhuiscentrale op de vaste lijn?

 

Tot voor een paar weken werkte de onze zonder problemen, maar nu krijgen we via de centrale geen kiestoon meer. We kunnen wel gebeld worden, maar via de centrale zelf bellen lukt niet meer (ondanks dat er absoluut niets veranderd is binnenshuis). Rechtstreeks op de buitenlijn wel. Navraag bij de helpdesk omtrent gekende problemen van deze aard heeft enkel het standaard antwoord opgeleverd (een beetje naast de kwestie dus). 

 

Een kennis heeft bij Proximus onlangs hetzelfde gehad - naar verluidt wegens upgrade van de kabel naar glasvezel?

 

Iemand ervaring of suggesties hieromtrent?  

Tags (2)
0 Likes
2 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Octopus binnenhuiscentrale

Uiteraard zal Telenet geen hulp kunnen bieden voor uw octopus centrale. Zij zijn tenslotte de leverancier niet. En uw lijn werkt bovendien in en uitgaand.

Telenet zit tenslotte ook al lang op de kabel en glasvezel dus, daar zal niet veel aan veranderd zijn denk ik. Misschien dat er iets aan de toon/pulse instellingen moet veranderd worden. Ik vind momenteel geen handleiding dus kan ik niet veel helpen zoeken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Taggar
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Octopus binnenhuiscentrale

Toevallig is zaterdag de modem vastgelopen (na een korte stroompanne bleef hij maar steeds opnieuw proberen opstarten maar raakte nooit online). Vandaag is de modem vervangen, en alles werkt weer als voorheen (zelfs de kiestoon is weer de normale tuuuuuut, ipv een zenuwachtig tututututututut ...). Misschien was het telefoonprobleem al de voorbode van een falende modem, wie weet.

0 Likes