Beantwoorden
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Phishing via SMS / smishing

Zopas een sms binnen gekregen:

janne_man_0-1598107651726.png

 

Dat is nu al de tweede phissing sms (pessimistisch) op minder dan één maand (, optimistisch op 23 jaar)

Tags (3)
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Phishing via SMS / smishing

@janne_man  Ze zijn creatief hoor. Als ze dat nu eens ten goede zouden gebruiken.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Phishing via SMS / smishing

Als ik dat krijg, zijn er ook heel wat anderen die dat ook krijgen. Geef toe, het is toch goed opgesteld. Wat gaat de spontane reactie zijn bij een aantal ontvangers? Vlug op de link gaan klikken? 

 

Ik weet ook niet hoe je het moet uitleggen om niet op zulke zaken in te gaan. Of het posten hiervan nut heeft weet ik ook niet. Eén deel zal er toch niet op ingaan en heeft deze info niet nodig en een ander deel blijft naief en klikt op elk voorstel, zeker als het aanlokkelijk is.

0 Likes
JarneD
Freshman Meerweter
Berichten: 76
Een bus vol! Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig!

Phishing via SMS / smishing

@janne_man Het lijkt inderdaad heel echt te zijn. Ik zou ook twee keer moeten nadenken.

Even offtopic: welk programma gebruik je om digitaal je sms'en te zien als ik vragen mag? Prettig weekend.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Phishing via SMS / smishing

Off-Topic.

@JarneD 

Ik ben erg gesteld op mijn privacy. Dat is natuurlijk maar gedeeltelijk waar. Waar ik een hekel aan heb is aan die mastodonten waar je bijna niet buiten kan: Microsoft, Google, Facebook, ...

Die verzamelen alles en doorgaans volgen ze min of meer de spelregels. Het is aangetoond dat met een paar geanomiseerde gegevens alles kan teruggebracht worden tot één persoon. Om deze reden ben ik nooit ingelogd met een e-mailadres in Windows (kleine inspanning bij installatie). Ik vermijd de meeste clouddiensten (enkel Dropbox voor uitwisselen van bestanden in beperkte kring).

Mijn contacten en agenda houd ik bij in Thunderbird. Zowel op mijn smartphone (android) als op mijn tablet gebruik ik ook enkel een lokale agenda. Om contacten en agenda te synchroniseren op mijn toestellen gebruik ik MyPhoneExplorer (dit is het antwoord op uw vraag). Dit gratis (donnaties zijn welkom) programma synchroniseert niet alleen agenda en contacten, maar neemt ook een kopie van mijn telefonische (smartphone) oproepen en een kopie van de SMS'en. 

0 Likes