Beantwoorden
J3fPatat
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

'Prijs volgens verbruik' 4G data voor IOT

Goeieavond iedereen,

 

Ik zou vanop afstand met een 4g simkaart af en toe bepaalde data willen doorsturen naar een web API. (Concreet een url oproepen <1kb om de 5 à 10 minuten, dus +-200x per dag)

Hiervoor ben ik uiteraard op zoek naar wat de goedkoopste optie kan zijn.

 

'Prijs volgens verbruik' lijkt me een interessante optie maar ik vind in de productfiche niet terug per hoeveel kilobyte een gestarte sessie berekend wordt. Voor prepaid-tariefformules bij andere operatoren (als dit al concreet beschreven wordt) wordt er soms gerekend per gestarte kilobyte of per 10kb.

 

In een oude post (2017) stond er iets in de zin dat een gestarte sessie per 100kB geteld wordt. Als dit dan 200 keer per dag gerekend wordt zit je natuurlijk aan "20Mb" wat snel oploopt aan 0.07€/MB. Maar gezien de leeftijd van de post kan dit ondertussen misschien geëvolueerd zijn? Of misschien heb ik deze verkeerd begrepen. Als dit maar per 1kb of 10kb telt scheelt dit natuurlijk een serieuze factor in verbruik.

Opgelost: Re: mobile internet sessie lengte en verbruik afge - De Netweters

 

Kan iemand mij bevestigen hoe het verbruik van deze tariefformule geteld wordt? 

Heeft iemand misschien nog een betere optie?

 

Alvast bedankt voor jullie feedback!

Vriendelijke groeten 

J3fPatat

Tags (1)
0 Likes
3 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

'Prijs volgens verbruik' 4G data voor IOT

@J3fPatat 

Op deze pagina vind je de prijs: 10 cent per Mb.

Als je op je facturatie perode 81 Mb verbruikt heb, komt dat op 90 cent.

Als je boven de 5 Mb komt overweeg dan een prijs volgens verbruik met de optie Surf 1Gb aan 5 euro per maand. Let wel dat je minstens om de 90 dagen de kaart eens gebruikt om te bellen of sms. Gratis eens bellen naar de voice mail volstaat.

Wens je meer comfort, kies dan een King surf aan 5,14 euro voor 500 Mb of Kong surf aan 10,28 voor 2 Gb.

0 Likes
J3fPatat
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

'Prijs volgens verbruik' 4G data voor IOT

Dag @janne_man , bedankt voor je antwoord,

De prijs per MB had ik inderdaad ook gevonden.

 

Ik vroeg me echter af als hoeveel kilobyte een gestarte sessie wordt geteld.

Iedere call zal minder dan een kilobyte zijn, maar er wordt dacht ik meestal met een minimum verbruik per sessie geteld. Of is dit niet van toepassing op dit tarief?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

'Prijs volgens verbruik' 4G data voor IOT

@J3fPatat 

Het gaat om het totale verbruik per facturatieperiode. Als je bijvoorbeeld aan het browsen bent, hoe ga je dan één sessie bepalen? Je stuurt een berichte je (de url) om wat op te vragen en je krijgt een webpagina terug. X tijd later ga jaar een andere link, op dezelfde site of op een andere. Is dat dezelfde sessie? Die X tijd kan een seconde zijn , maar ook een uur. Hetzelfde met e-mail. Het gaat enkel om volume, het enige objectieve criterium.

0 Likes