24811
netweters
|
152856
antwoorden
|
20746
vragen
|
Hallo allen,
ben nu op vakantie in Corfu - regio Kontokali / Gouvia en het strand en hotel liggen op slechts enkele kilometer van Albanië vasteland. Mijn provider verspringt geregeld naar VodafoneAL wat blijkbaar Albanees netwerk is..... Nu vind ik op Telenet pagina niets terug over al of niet roamingkosten en dit is dus potentieel gevaarlijk duur als er via Albanië wel nog roamingkosten te betalen zijn? Iemand een idee? Alvast dank!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Negeer mijn vraag, zonet antwoord gevonden op pagina van andere provider. Telenet: aub even jullie eigen info omtrent roaming uitbreiden?
Heb provider nu manueel op een Griekse ingesteld of ik was gepluimd.
@Ex-Netweter Ik heb net "roaming telenet" in google ingegeven en krijg als eerste resultaat
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/binnenkort-geen-roamingkosten-meer-in-europa/
Wat is er niet duidelijk in dat artikel?
Vragensteller was vergeten de conclusie te trekken dat als je een expliciet lijstje krijgt waar de roamingkosten wegvallen dat alle andere landen wel met roamingkosten zijn.
Zie ook de handige calculator:
https://www2.telenet.be/nl/tarieven/mobile/#/InternationaalRoaming
Tarieven
WIGO / King / Kong / Prijs volgens verbruik
Bellen van Albanië naar België
Bellen* € 1,80 / min.
SMS'en € 0,50 / sms
MMS'en € 1,00 /MMS
Surfen in Albanië
Gebruik van internet in deze zone*** € 10,00 / MB
En gebeld worden in Albanië?
Oproep ontvangen** € 0,70 / min.
MMS ontvangen € 1,00 / MMS
@Ex-Netweter je mag je eigen antwoord ook als oplossing aanduiden hoor. Dan weten de anderen dat ze mogen ophouden met je vraag te beantwoorden, aangezien je zelf het antwoord al gevonden hebt 🙂
Dank voor je reply BertXL!
ondertussen vind ik dit portaal nogal moeilijk om mijn weg in te vinden, alhoewel ik al wat portalen e.a. gebruikt heb.
ligt het aan mij of is de user interface inderdaad onduidelijk voor velen?
groeten
Bedankt voor je reply!
Gewoon even verward geweest Albanië al of niet EU en wegvallen roaming.
Dank alvast voor je reply
Was verward Albanië al of niet EU, niet dus .....
thx voor je reply