Beantwoorden
PeterkenV
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
O dierbaar België.. Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Sms ontvangen lukt bij sommige nummers niet

Ik heb een 3-tal gsmnummers van vrienden waarbij het niet lukt om van hun een sms te ontvangen, bellen en smsen naar hun lukt zonder problemen maar ontvangen niet.
Alle instellingen zijn reeds nagekeken, geen geblokkeerde nummers, we zijn al 2 nieuwe toestellen verder en een nieuwe simkaart maar het probleem blijft.
Mijn vrouw en ik gebruiken eenzelfde Googleaccount voor onze contacten, op mijn gsm lukt het wel en op mijn vrouw haar gsm niet?
Iemand een idee waaraan het kan liggen?

Gr

PeterkenV

0 Likes
9 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Sms ontvangen lukt bij sommige nummers niet

Kijk eens in de toestellen van je vrienden of die per ongeluk je nummer niet hebben geblokkeerd. Meermaals meegemaakt en meermaals was dit de oplossing.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dedeke
Professional Meerweter
Berichten: 131
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

Sms ontvangen lukt bij sommige nummers niet

jij komt toevallig niet van een apple toestel?

Waarbij je nog op de vrienden hun apple als imessage aanzien wordt?

Of omgekeerd?

0 Likes
GeraertsHerman
Freshman Meerweter
Berichten: 63
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! O dierbaar België..

Sms ontvangen lukt bij sommige nummers niet

Als je op de berichten toets drukt krijg je al de berichten die je verstuurd of ontvangen hebt, rechts in de hoek staan er drie puntjes, druk daar eens op, dan krijg je een menu met verschillende  functies, en neem instellingen. Er is ook een bij waar meer instellingen bij staat, een of enkele zijn uitgeschakeld, dat je geen berichten kan ontvangen. Bekijk dit eens Groetjes

0 Likes
PeterkenV
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
O dierbaar België.. Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Sms ontvangen lukt bij sommige nummers niet

Ik zal dit eens bekijken als ik die personen zie, alleen is het raar dat ze wel kunnen bellen naar elkaar en sms'en lukt wel in 1 richting
Maar ik kijk het zeker eens na, bedankt voor de reactie alvast, van zodra er een oplossing is laat ik het hier weten

 

Gr

PeterkenV

0 Likes
PeterkenV
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
O dierbaar België.. Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Sms ontvangen lukt bij sommige nummers niet

Nee, geen Apple.
Het te ontvangen toestel waar het niet lukt om te ontvangen, zijn al 2 Sony's geweest en is nu een nieuwe Samsung A6+

Ook de simkaart is al vernieuwd, we zaten vroeger bij Proximus en nu bij Telenet.
We hadden het probleem al bij Proximus.

Thx voor reactie

0 Likes
PeterkenV
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
O dierbaar België.. Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Sms ontvangen lukt bij sommige nummers niet

Beste GeraertsHerman,

 

Ik heb de instellingen eens nagekeken maar zoals vermoed zijn er geen geblokkeerde nummers voor zowel berichten als gesprekken.

Het rare is dat ze kunnen bellen naar elkaar en in 1 richting sms versturen.
Bedankt alvast voor de reactie als er een oplossing komt zal ik het zeker niet nalaten om deze hier te posten

 

Gr

PeterkenV

0 Likes
PeterkenV
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
O dierbaar België.. Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Sms ontvangen lukt bij sommige nummers niet

Stand van zaken:

Voorlopig nog geen beterschap na tal opzoekingen, aanpassingen en bezoeken aan de providers.
Rest ons nog een laatste 'probeersel' op aanraden van een center die de verschillende operatoren verdeeld en dat de beide dames met hun gsm samen naar zo'n center gaan en dan bekijken wat het probleem is.
To be continued....

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Sms ontvangen lukt bij sommige nummers niet

Zoals ik reeds heb gezegd. Ze gaan eerst kijken of het niet toevallig bij de verzender en/of bij de ontvanger is geblokkeerd. Het werkt nu eenmaal in beide richtingen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
PeterkenV
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
O dierbaar België.. Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Sms ontvangen lukt bij sommige nummers niet

Idd, beide zijn al door mijn broer en ikzelf gecontroleerd en niks gevonden maar hopelijk hebben wij ons gemist of is er een andere oplossing.
Toch benieuwd.
Thx for respons

0 Likes