Eventjes op een rij zetten. Ik heb ondertussen al een aantal installaties gedaan waaronder die bij mijn baas met het maximaal aantal gebruikers namelijk 20.
Je betaalt per gebruiker 20€ per maand maar daar zitten 2000 minuten aan bellen naar vast en gsm in.
Dus 2 gebruikers = 2 toestellen is 40€ per maand.
Momenteel zijn enkel de Panasonic toestellen mogelijk. Die kan je aankopen. HDV 130 of HDV230 of de dect.
Het is effectief zo dat bij installatie door Telenet enkel toestellen worden verhuurd.
Je hebt 10 gesprekslijnen daarmee kan je perfect doorschakelen naar bvb een gsm van een medewerker op de baan. Kost je niets want je hebt je belminuten. Indien je de app instaleert kan je perfect opnemen of op je gsm of op je telefoon thuis.
Voor de preinstallatie (software)van de toestellen rekenen wij 25€ per toestel. Dit omvat ook de basisinstelling van het portaal (gebruikers, groepen enz.) Menu's aanmaken en opnemen kan ook maar dat is apart te betalen want daar kruipt tijd in. Activatie kost betaal je aan Telenet.
Je moet wel een Home Gateway router hebben met daarachter een POE switch zodat je toestellen stroom krijgen via ethernet anders moet je nog aparte adapters bijkopen. De meeste POE switchen zijn intilligent genoeg dat ze weten of er een toestel stroom nodig heeft of niet dus je kan er ook perfect je computer op aansluiten.
Jammer genoeg weten ze het soms ook niet op de business klantendienst want ze hebben het zelf nooit geïnstalleerd.
Ik heb er nu een jaar ervaring mee en doe ongeveer elke maand een klant. Meestal zijn dat voor 1 tot 5 gebruikers ( de doelgroep).
Stuur mij een privé mail als je meer info wil.
PS is enkel te verkrijgen in combinatie met business fibernet. (Indien je dit nog niet hebt is dat nu 3 maanden gratis uit te proberen.
Ignace (igvfer) | Krak Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden. Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.