Beantwoorden
abc1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Complimentendag Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Vaste telefoon geeft maar 1 beltoon

sinds een 2 tal maanden onderstaand probleem

als ikzelf (vaste telenetlijn) of iemand anders met een vaste telenetlijn belt naar proximus gsm van mijn partner is er slechts 1 kiestoon te horen, daarna blijft het stil (waar anders gewoon verder blijft overgaan of bezettoon geeft). De gsm van mijn partner blijft echter wel gewoon rinkelen totdat de beller zijn telefoon aflegt.  Maar de beller heeft snel de neiging om neer te leggen wegens denken dat de telefoon het niet doet en dus onbereikbaar is...

mijn schoonfamilie die ook vaste telenetlijn hebben en naar mijn partner bellen krijgen ook slechts 1 kiestoon te horen (ligt dus niet aan onze eigen telefoonlijn)

Alle andere nummers die met de vaste telenetlijn (bij ons thuis, maar ook vb bij schoonfamilie) gevormd worden doen normaal

Als een vaste proximuslijn of een mobiele proximuslijn naar partner belt gaat hij normaal over.

ook als orange gsm belt naar proximus gsm is alles normaal.

 

Is het mogelijk dat gsmnr van mijn partner op een soort blacklist staat?  (wel raar dat gsm (one) bij mijn partner dan wel gewoon blijft rinkelen)

Sim kaart werd reeds in ander gsm toestel gestoken en ook reeds vervangen. Probleem lijkt dus niet bij proximus te liggen. 

 

(dit probleem doet zich ook voor als onze vaste telenet telefoonlijn naar partner wordt doorgeschakeld, niet als die naar mijn (ook proximus)mobiele lijn doorgeschakeld wordt)

 

Al 2 dagen aan de telefoon gehangen en nog geen stap dichter...

alvast bedankt

 

Titel gewijzigd door Bert (mod) | Vorige titel: vaste telenetlijn geeft maar 1 kiestoon (daarna stil)

0 Likes
17 reacties
abc1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Complimentendag Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Vaste telefoon geeft maar 1 beltoon

Alvast bedankt voor deze tip, ik geef deze uitleg mee aan de klantendienst(en).  Ik vind het wel raar dat ze dat enkel voor een deelgroep (vaste telenetlijnen) anders zouden kunnen instellen. Vanmiddag nog een rondje klantendiensten bellen dus...

 

0 Likes
abc1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Complimentendag Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Vaste telefoon geeft maar 1 beltoon

tot op heden nog niet opgelost:

probleem zou zijn: 

Ze (telenet) krijgen bepaalde boodschappen niet verstuurd zodat de olo’s nog steeds naar telenet routeren ipv naar ons (proximus).

 

0 Likes
RA1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Vaste telefoon geeft maar 1 beltoon

Ik heb het ook regelmatig voor. Mensen horen 1 signaal als ze naar mijn vaste lijn bellen en daarna niets meer. Is meestal als de lijn bezet is maar aangezien ze geen bezetsignaal krijgenweten ze het niet. 

0 Likes