Beantwoorden
Jari_Opsomer
Experienced Meerweter
Berichten: 88
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Waarom kan je geen gebruik maken van roaming in België?

Hoi Netweters,

Ik ben benieuwd naar jullie opinion.

Waarom kunnen we eigenlijk niet roamen in eigen land? Ik ben recent veranderd van mobiel abonnement (van Telenet naar Mobile Vikings) omdat de coverage gewoon echt niet goed was. Nu heb ik veel beter bereik op het netwerk van Proximus. Maar waarom kan je roamen in het buitenland (dus: letterlijk alle netwerken in elk land (behalve in België) gebruiken), maar niet in België zelf? Heeft Telenet echt met alle Nederlandse (bv.) providers een contract ofso? En roamen in de EU is gratis, maar het kan niet in je eigen land? Dit zou ook de vele problemen die Telenet klanten hebben verhelpen (i.v.m. slechte coverage). Ik heb zelfs eens gedacht om een abonnement in Nederland af te sluiten zodat ik zou kunnen roamen in België. Ik snap ook niet waarom ik hier nergens iets over kan vinden. Is dit zo'n dom idee misschien? Het lijkt mij amazing. Proximus en Orange werken ook al een paar jaar samen (los van roamen). Waarom doet Telenet niet mee? Het zou toch fantastisch zijn dat alle zendmasten gebruikt kunnen worden? Nu worden er zendmasten gebouwd waar niet iedereen gebruik van kan maken. Eentje voor Telenet, eentje voor Orange en dan nog eentje voor Proximus. Serieus? 3 zendmasten voor 1 gebied? Dat is toch belachelijk? Hopelijk gaan Proximus en Orange al hun zendmasten delen, en kan Telenet meedoen. Dat zou perfect zijn! Komaan het is 2023... en ja ik weet dat het ook om geld gaat. Maar ik wil gerust een paar euro extra betalen om het volledige netwerk in België te kunnen gebruiken. 

Wat denken jullie?

Groetjes,
Jari

 

Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: 'Roamen' in eigen land

 

0 Likes
19 reacties
dannyro
Professional Meerweter
Berichten: 126
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Waarom kan je geen gebruik maken van roaming in België?

Ik heb dan maar 2 nieuwe sims besteld bij Mobile Vikings. Gisteren naar Telenet gebeld om 1 sim te laten schrappen wegens overbodig, maar dat is een ramp. Na 30 minuten muziek de lijn verbroken. Ik heb nu een One Up met 3 sim's en 1 datakaart. Dat moet dan 1 Sim en 1 datakaart worden. Voor de schrapping van 1 sim heb ik dan maar een mail gestuurd. Mijn eigen nummer, daar zorgt MV voor. Ben eens benieuwd.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Waarom kan je geen gebruik maken van roaming in België?

Als je een telefoonnummer overplaatst naar een andere operator zal dat nummer en het bijhorende telefonie-abonnement automatisch geschrapt worden bij de oude operator.

Je mag in jouw geval Telenet niet contacteren wanneer er een aanvraag voor een nummeroverdracht loopt bij Mobile Vikings.

Wacht tot alles werkt bij Mobile Vikings!

dannyro
Professional Meerweter
Berichten: 126
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Waarom kan je geen gebruik maken van roaming in België?

Dat weet ik, maar het ging over de schrapping van een overbodige simkaart. Daar wil ik Telenet voor contacteren.

0 Likes
dannyro
Professional Meerweter
Berichten: 126
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Waarom kan je geen gebruik maken van roaming in België?

Vandaag terug gebeld naar Telenet voor de schrapping van 1 simkaart wegens overbodig, en nu wel zeer professioneel geholpen. Als het goed is zeg ik het ook.

dannyro
Professional Meerweter
Berichten: 126
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Waarom kan je geen gebruik maken van roaming in België?

Ondertussen een weekje vakantie gehad aan de kust (De Haan) en met de beide simkaarten van Mobile Vikings ging het veel beter. Prima ontvangst, zowel Data als telefoneren.

En tot mijn grote vreugde zag ik vanaf dinsdagmorgen het 5G symbool staan. Ik had daar ook een mail over gekregen van MV. Even een speedtest gedaan, en ja hoor, prachtig resultaat.

283mbps download. Spijtig dat Telenet daar niets aan doet, al vele gesprekken met technische medewerkers gehad, en ze zijn wel van het probleem op de hoogte. Soit, ik ben zeer tevreden nu. En over de prijs, het kost mij nu ong hetzelfde op de maand, alleen dat het datagebruik bij MV 70gB is. Voor mij en mijn vrouw is dat ruim voldoende.