Beantwoorden
BEL
Professional Weetjesweter
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag

Zijn nummers die beginnen met 0462 vals?

Hallo

Ik werd vandaag 2x gebeld door een nummer van de vorm +32 462 XX XX XX
Vermoedelijk spam, maar ik wist niet dat er nummers 0462 bestonden. Ik vind hier ook niets over terug. www.crdc.be zegt dat het nummer niet bestaat.
Zijn deze nummers echt of worden er ook valse nummers gespoofed?

Titel gewijzigd door Laurence (mod) | Vorige titel: nummers die beginnen met 0462, vals?

4 reacties
thomasdb
Professional Veelweter
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

geen idee. stuur die eens een sms zeg ' je ontving een bericht in je mailbox om 19.24 van ' eigen nr' bv alsof het van hun mailbox zelf komt en kijk of ze nogeens bellen

als de sms undelivered blijft weet je voldoende denk ik dan

(of) eventueel forward je (sowieso) de tekst/het nr -  naar safeonweb zoals je kan doen met scam email

bron voor onderstaande info : https://www.politie.be/5353/vragen/oplichting-en-misbruik-van-vertrouwen/wangirifraude-en-belfraude-...

Ik wil oplichting met internet / computercriminaliteit / hacking zonder nadeel aangevenMeld het ons via e-mail aan verdacht@safeonweb.be
M_016
Experienced Veelweter
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! BINGO!

Databank gereserveerde en toegewezen nummers | BIPT

0462 5xx xxx is door het BIPT toegewezen aan Dust Mobile (mij evenwel onbekend), maar indien het nr 0462 yzkhdu dat geprobeerd heeft u te bereiken niet opgenomen is in de crdc database is de kans 100% dat het een vals oproepnr betreft (en dat u best deze geen enkel verder contact met dit nr legt)

flip1953
Professional Allesweter
De nieuwe Einstein! GP, kort voor Giga Poster! Applaus voor jezelf! Champagne, lezer van het jaar!

@BEL  schreef:

Zijn deze nummers echt of worden er ook valse nummers gespoofed?

Valse nummers worden ook gespooft.

Maar als de gebruikte CLIP uit een nummerreeks komt dat door het BIPT niet eens werd vrijgegeven, zou je provider de oproep moeten geblokkeerd hebben 

BEL
Professional Weetjesweter
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag

@M_016  schreef:

Databank gereserveerde en toegewezen nummers | BIPT

0462 5xx xxx is door het BIPT toegewezen aan Dust Mobile (mij evenwel onbekend), maar indien het nr 0462 yzkhdu dat geprobeerd heeft u te bereiken niet opgenomen is in de crdc database is de kans 100% dat het een vals oproepnr betreft (en dat u best deze geen enkel verder contact met dit nr legt)

Bedankt, ik blokkeer het en forward het naar safeonweb. Interessant die databank van het BIPT