41847
netweters
|
18366
gesprekken
|
19847
vragen
|
Hallo
Ik werd vandaag 2x gebeld door een nummer van de vorm +32 462 XX XX XX
Vermoedelijk spam, maar ik wist niet dat er nummers 0462 bestonden. Ik vind hier ook niets over terug. www.crdc.be zegt dat het nummer niet bestaat.
Zijn deze nummers echt of worden er ook valse nummers gespoofed?
Titel gewijzigd door Laurence (mod) | Vorige titel: nummers die beginnen met 0462, vals?
Opgelost! Ga naar oplossing.
geen idee. stuur die eens een sms zeg ' je ontving een bericht in je mailbox om 19.24 van ' eigen nr' bv alsof het van hun mailbox zelf komt en kijk of ze nogeens bellen
als de sms undelivered blijft weet je voldoende denk ik dan
(of) eventueel forward je (sowieso) de tekst/het nr - naar safeonweb zoals je kan doen met scam email
bron voor onderstaande info : https://www.politie.be/5353/vragen/oplichting-en-misbruik-van-vertrouwen/wangirifraude-en-belfraude-...
Ik wil oplichting met internet / computercriminaliteit / hacking zonder nadeel aangeven | Meld het ons via e-mail aan verdacht@safeonweb.be |
Databank gereserveerde en toegewezen nummers | BIPT
0462 5xx xxx is door het BIPT toegewezen aan Dust Mobile (mij evenwel onbekend), maar indien het nr 0462 yzkhdu dat geprobeerd heeft u te bereiken niet opgenomen is in de crdc database is de kans 100% dat het een vals oproepnr betreft (en dat u best deze geen enkel verder contact met dit nr legt)
@BEL schreef:Zijn deze nummers echt of worden er ook valse nummers gespoofed?
Valse nummers worden ook gespooft.
Maar als de gebruikte CLIP uit een nummerreeks komt dat door het BIPT niet eens werd vrijgegeven, zou je provider de oproep moeten geblokkeerd hebben
@M_016 schreef:Databank gereserveerde en toegewezen nummers | BIPT
0462 5xx xxx is door het BIPT toegewezen aan Dust Mobile (mij evenwel onbekend), maar indien het nr 0462 yzkhdu dat geprobeerd heeft u te bereiken niet opgenomen is in de crdc database is de kans 100% dat het een vals oproepnr betreft (en dat u best deze geen enkel verder contact met dit nr legt)
Bedankt, ik blokkeer het en forward het naar safeonweb. Interessant die databank van het BIPT