24757
netweters
|
152464
antwoorden
|
20709
vragen
|
Waarom kost een SMS naar/van het buitenland met een King-abonnement 0,40€ bovenop het abonnementsgeld terwijl de EU sinds april 2016 een maximumbedrag van 0,0242€/sms oplegt?
De 0,0242€ komen bovenop de binnenlandse kost. Aangezien sms naar het buitenland niet inbegrepen is, zou dit toch maximaal een meerkost van 0,07€ + 0,0242€ = 0,0942€ mogen bedragen?
Voor zover ik kan zien is de prijs 2 cent per SMS binnen Europa
https://www2.telenet.be/nl/tarieven/mobile/
Helaas niet. Als je op de link bijvoorbeeld invult: Ik bel van 'België' naar 'Duitsland', dan zie je dat de kost per sms 40 cent is.
Dit geeft voor mij de doorslag om naar Scarlet over te stappen.
@Ex-Netweter schreef:Waarom kost een SMS naar/van het buitenland met een King-abonnement 0,40€ bovenop het abonnementsgeld terwijl de EU sinds april 2016 een maximumbedrag van 0,0242€/sms oplegt?
De 0,0242€ komen bovenop de binnenlandse kost. Aangezien sms naar het buitenland niet inbegrepen is, zou dit toch maximaal een meerkost van 0,07€ + 0,0242€ = 0,0942€ mogen bedragen?
Dit is niet helemaal correct! De maximum vastgelegde tarieven zijn enkel geldig voor het roaming gedeelte, ttz als je in het buitenland (Europa) bent.
Europa heeft geen regels opgelegd voor de tarieven die worden aangerekend als je in je thuisland bent en naar een ander Europees land belt of smst. Hier kunnen de operatoren dus nog altijd aanrekenen wat ze willen (bij wijze van spreken).
Een kleine nuance met zeer grote verschillen tot gevolg...
Sorry verkeerd begrepen... Ik dacht dat je de roaming kost bedoeld (want daar gaat de EU wet over)
@Ex-Netweter schreef:Helaas niet. Als je op de link bijvoorbeeld invult: Ik bel van 'België' naar 'Duitsland', dan zie je dat de kost per sms 40 cent is.
Dit geeft voor mij de doorslag om naar Scarlet over te stappen.
Daar gaan de "gratis" roamingskosten ....
Ik vraag me af welke Belgische provider "gratis" zal aanbieden....