Beantwoorden
Ex-Netweter

Ethernet over power probleem

We hebben nu thuis al redelijk langs voor onze desktop ethernet over power.

Een uur geleden tijdens het surfen viel plots het internet weg. Dit was echter niet het geval voor de toestellen die op de wi-fi zaten, en niet het geval voor de toestellen die direct aangesloten zijn op de router via de kabel. 

Ik merkte dat ik op mijn ethernet over power toestel geen IP meer had , maar ook het handmatig instellen van een IP + gateway had geen effect. Ik heb dan mijn laptop rechtstreeks met de router verbonden, ik zat dan vervolgens in het netwerk maar had geen netwerk connectie, dus maakte ik gebruik van de windows problemen oplossen "tool" en deze zei dat er iets mis was met DHCP, de "tool" heeft dit dan opgelost en vervolgens kon ik weer vrij surfen.

Wanneer ik met mijn laptop dan via ethernet over power iets probeer heb ik hetzelfde als met mijn desktop, niet geïdentificeerd netwerk en geen internet verbinding. 

De router is al eens herstart en mijn netwerk interfaces heb ik ook al herstart. Heb al ipconfig /release en /renew geprobeerd, maar deze laatste gaf mij de melding de dhcp niet te kunnen bereiken.

Het vreemde is dat dit van het ene op het andere moment gebeurde, en het niet aan het ethernet over power toestel ligt, want heb ook al een ander geprobeerd met hetzelfde resultaat.

Hopelijk kan er iemand mij hiermee helpen

Mvg

0 Likes
Beantwoorden
3 reacties
Petito
Professional Bijna Allesweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

ethernet over power even resetten kan altijd helpen

even je modem restetten zodat hij deze een nieuw ip toekent is ook een  een mogelijke oplossing

Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?
0 Likes
Beantwoorden
Arthur2
Experienced Meesterweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Is het probleem opgelost?
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden