Beantwoorden
Bram88
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your eighth party! Pionier It's your fifth party! It's your fourth party!

IP adress veranderen

Is het mogelijk om dit te veranderen? Ik heb al 2 nachten mijn modem zonder stroom gezet maar dit blijkt niet te werken. Is het nog mogelijk om te veranderen en hoe kan ik dit doen?

0 Likes
Beantwoorden
7 reacties
Appo
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
It's your ninth party! Smile! π-DAY! Dag van de Chocolade

IP adress veranderen

Welk ip-adres bedoel je, van je pc of van telenet

0 Likes
Beantwoorden
Bram88
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your eighth party! Pionier It's your fifth party! It's your fourth party!

IP adress veranderen

Het IP van mijn netwerk thuis, dat van telenet dus denk ik ja. 

0 Likes
Beantwoorden
Skoshy
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Jij bent af! It's your eighth party! Goed gevonden! Mooi, mooi!

IP adress veranderen

IP adressen toekennen gebeurt dynamisch, je kunt deze niet echt uitlokken. Alleen geluk hebben dat als je je modem uittrekt Telenet net nieuwe IP's gaat uitdelen.

0 Likes
Beantwoorden
Bram88
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your eighth party! Pionier It's your fifth party! It's your fourth party!

IP adress veranderen

weetje wanneer die worden doorgestuurd? 1 of 2 maal per week? en smiddags of snachts?

0 Likes
Beantwoorden
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

IP adress veranderen

Het hangt ervan af over wat je precies wilt. Je hebt:

 

het IP adres van je modem (wat men ook wel WAN adres noemt).Dit adres is hetgene wat je nodig hebt om op internet te kunnen surfen en wat de mensen kunnen zien als je een site heb bezocht. Bij sommige ISP's worden deze om de 96 uur gewijzigd en bij anderen krijg je veel langer dat adres wat zeker zijn voordelen kan hebben.

 

Het IP adres op je lokale netwerk (wat men ook wel LAN adres noemt). Deze adressen beginnen normaal met 192.x.x.x en worden intern toegekend aan de computers, laptops, smartphones, ... bij je thuis. Afhankelijk van de instellingen in je router of alles-in-1 modem zullen de toestellen bij je thuis altijd hetzelfde adres krijgen of om de zoveel tijd veranderen.

 

Dus wat wil je precies veranderen?

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Beantwoorden
Bram88
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your eighth party! Pionier It's your fifth party! It's your fourth party!

IP adress veranderen

Het eerste, het WAN adres, dat van mijn modem. Ik heb al 4 nachten op rij mijn modem zonder stroom gezet, maar ik heb nog altijd hetzelfde IP.

0 Likes
Beantwoorden
icetea1968
Professional Weetjesweter
Berichten: 41
It's your ninth party! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

IP adress veranderen

Waarom wil je dat eigenlijk veranderen? Die ip adressen worden door telenet uitgedeeld en beheert dus kunt ge toch niet bepalen. En dat wan ip is toch niet 192.168.x.x of zoiets he? Want dat is het ip adres van je modem van jou netwerk bekeken
0 Likes
Beantwoorden