Beantwoorden
Tek_No
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Yelo Play-app voor Windows? Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Waar vind ik het wan adres van mijn kabelmodem?

Kan iemand me vertellen waar ik het WAN IP adres van mijn Telenet Kabelmodem kan vinden wanneer ik niet van thuis werk maar vanop een andere locatie (netwerk)?

 

Ik weet dat voor een HOME Gateway dit kan via Mijn.Telenet maar waar vind ik dit voor een niet HOME Gateway?

 

 

 

 

0 Likes
Beantwoorden
8 reacties
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

Waar vind ik het wan adres van mijn kabelmodem?

Als je geen draadloze modem hebt, dat krijgt een ander apparaat een wan ip adres (router, pc, smartphone...).

Er bestaan verschillende websites die het wan ip adres dan kunnen weergeven:

 

Bijvoorbeeld: http://www.myip.nl/

 

 

0 Likes
Beantwoorden
Brechtb
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Yelo Play-app voor Windows? Twee handen vol! It's your eighth party! Goed gevonden!

Waar vind ik het wan adres van mijn kabelmodem?

Met de website die hierboven genoemd wordt kan je je IP vinden.

Let wel op, Als je een wifi modem hebt van Telenet vermoed ik dat je niet door de modem geraakt. De modem heeft een Router functie en die blokkeerd, volgens mij uw verbinding. 

 

Ook is uw IP adres niet vast, bij het herstarten van de modem, of na de Lease tijd (is een tijd die Telenet voor alle klanten bepaald, geen idee hoelang deze is) vraagt uw modem een ander IP adres aan.

 

 

In principe heb je een Fixed IP (ook wel statisch ip genoemd) nodig. En dat krijg je enkel bij een Business Internet 200 plus abonnement.

 

groetjes

 

Brecht

0 Likes
Beantwoorden
crimino
Freshman Alleslezer
Berichten: 15
Twee handen vol! It's your eighth party! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Waar vind ik het wan adres van mijn kabelmodem?

@Brecht: Ik denk dat Tek_no wel weet dat hij regelmatig een ander IP-adres krijgt, aangezien hij vraagt hoe hij kan achterhalen wat zijn huidig WAN-IP-adres is als hij NIET thuis zit en op een ander netwerk.

 

Vanop je thuisnetwerk kan je idd je WAN-IP-adres vinden via de vermelde pagina. Maar vanop een ander netwerk/plaats krijg je dan het WAN-IP van daar en niet dat van bij je thuis. Ik vermoed dat dat net het probleem van TEK-No is.

 

En idd als je een Wifi-modem hebt van telenet kun je van overal ter wereld via mijn.telenet je WAN-IP adres bekijken in het tabblad Mijn internet --> Draadloze instellingen --> Geavanceerd --> WAN-configuratie --> IP-adres.

 

Maar bij een niet-Wifi-modem weet ik het ook niet. Iemand anders ?

0 Likes
Beantwoorden
icetea1968
Professional Weetjesweter
Berichten: 41
It's your ninth party! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Waar vind ik het wan adres van mijn kabelmodem?

Als ge geen wifi-modem hebt krijgt elk toestel dat verbonden is met die modem een publiek ip adres. Dus ge hebt die wan ip van de model volgens mij niet nodig want uw toestellen zitten rechtstreeks op internet geconnecteerd

Chris
0 Likes
Beantwoorden
Skoshy
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Jij bent af! It's your eighth party! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Waar vind ik het wan adres van mijn kabelmodem?

@icetea1968 Als je geen wifi modem hebt, dus een modem only kun je er maar 1 apparaat op aansluiten. Dit apparaat krijgt dan inderdaad een publiek IP adres. Zodra je meer als 1 apparaat wilt gaat aansluiten moet je gebruik gaan maken van een router die op dat moment het publike ip adres krijgt. Elk apparaat in je thuis netwerk krijgt dan een intern IP adres iets in de vorm van 192.168.X.X

0 Likes
Beantwoorden
styxywixy
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
It's your eighth party! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pionier

Waar vind ik het wan adres van mijn kabelmodem?

er zijn meerdere programmas die dit moggelijk maken 

 

 

Vb: 

http://lifehacker.com/5737187/use-dropbox-to-find-the-ip-address-of-your-remote-computers

http://www.formyip.com/remote-ip-tracker.php

 

is wat ik zelf gebruik

 

 

mvg

0 Likes
Beantwoorden
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

Waar vind ik het wan adres van mijn kabelmodem?

Of je een alles -in-1 modem hebt of een gewone modem met aparte router eraan gekoppeld maakt niet veel uit.

 

Wanneer je surft op internet zal je ALTIJD het WAN ip uitzenden. Een site als www.ipchicken.com of www.myip.nl zal dan ook je WAN adres tonen.

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Beantwoorden
icetea1968
Professional Weetjesweter
Berichten: 41
It's your ninth party! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Waar vind ik het wan adres van mijn kabelmodem?

Skoshy, klopt niet, bij modem only krijgt ge een range van 16 adressen waarvan 14 bruikbaar voor toestellen. Koppel switch of hub achter de modem en daaraan pc's en elke pc krijgt een publiek ip adres.

Bij een wifi modem, zit een build in dhcp en router en worden er theoretisch 254 adressen uitgedeeld. Die range is private en 192.168.x.y
0 Likes
Beantwoorden