24752
netweters
|
152354
antwoorden
|
20692
vragen
|
Hallo,
Afgelopen week heb ik mijn Fibernet XL om laten zetten naar internet fiber 200, vorige week haalde ik nog keurig minimaal 180mbit. Sinds het abbonement is omgezet kom ik niet verder dan 153mbit (zelfs om 2 uur snachts), waarbij de enige wijzigen het abbonent is hardware is gelijk gebleven. Het probleem/instelling moet aan de kant van telenet zijn.
Nu heb ik de klantendienst al gebeld maar die konden niks doen, en zeiden dat alles in orde was.
Er werd geadviseerd om een klacht in te dienen, maar wil het eerst via deze weg proberen.
Is er iemand die hier bij kan helpen?
Gr
Jeroen
Hoe test je dit bekabeld of draadloos,?
Ook al met andere browsers geprobeerd je snelheid te testen
(de speedtesten zijn browser based) en als er op een browser al wat spy of adware zit kan dit al een nadelig effect hebben op je snelheid.
Probeer eens een nieuwe browser te instaleren zoals Google Chrome,
Hoe test je dit bekabeld of draadloos,?
Ook al met andere browsers geprobeerd je snelheid te testen
(de snelheidstesten zijn browser based) en als er op een browser al wat spy of adware zit kan dit al een nadelig effect hebben op je snelheid.
Probeer eens een nieuwe browser te instaleren zoals Google Chrome,
IE of chrome of safari of firefox maakt geen verschil, ik heb speedtest.telenet.be en speedtest.net gebruikt (beide van ookla) uiteraard heb ik met kabel getest. Mijn netwerk is niet veranderd sinds vorige week alleen het internet abbonement. Ik gebruik HP procurve apperatuur allemaal 1gbit, tevens heb ik getest met PC direct verbonden aan het telenet modem maar ook dat geeft exact het zelfde resultaat.
En woon je in een regio waar de snelheid al is aangepast?
geen idee, voor zover ik weet is internet fiber 200 altijd al 200mbps geweest.
Fiber200 is iets nieuws en nog maar net gelanceerd. Dit wordt in verschillende fases uitgerold, dus het kan zijn dat je momenteel nog op een 160mbit lijn zit totdat de update ook bij jou is doorgevoerd.
Als je in een regio woont waar de update al is gebeurd, kan je misschien het beste je modem eens resetten. Dit wil soms helpen.
ik woon in regio limburg, dus dat betekend nog 1 a 2 weken wachten.
Wel apart dat ze het verkopen als 200 en ik er pas na de koop achter kom dat het nog aangepast moet worden.
Komt omdat de naamsverandering al in enkele regio's actief is. Nog een paar weken geduld. Ik moet trouwens ook wachten tot eind deze maand