Beantwoorden
YolandaAerts
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
Pionier It's your seventh party! It's your sixth party! En we zijn vertrokken!

Overmatig Internetverbruik

Beste mensen

 

Sinds een aantal maanden hebben wij last van overmatig internetverbruik.

Er zijn dagen bij dat wij 17GB verbruiken zonder ook maar iets (bewust) te downloaden.

Ons maximum volume van 150GB is dan ook vrij snel opgebruikt. We komen er soms maar 2 à 3 weken mee toe.

Kan dit iets te maken hebben met de Telenet WiFree of de Telenet Homespot?

Heeft iemand tips om hier iets aan te doen of kan ik ergens zien waaraan dit internet wordt opgebruikt zodat ik er eventueel iets aan kan doen.

 

Ik kan me niet inbeelden dat wij dit alleen op gebruiken, als ik dit vergelijk met het verbruik van vrienden en familie.

 

Alvast bedankt voor jullie hulp.

 

Met vriendelijke groeten

Yolanda

0 Likes
Beantwoorden
3 reacties
Tom_Acke
Professional Meerweter
Berichten: 141
Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! Even demarreren... Een bus vol!

Overmatig Internetverbruik

Gebruiken jullie netflix of een of andere streamingdienst (yelotv).

Staat er een torrent programma op je pc, want als dat er opstaat en je start je pc op start dit programma ook automatisch op, en begint te down of uploaden

Als dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing en/of een kudo geven.
Mensen met hetzelfde probleem zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Beantwoorden
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

Overmatig Internetverbruik

Internet verkeer via wifree/homespot telt inderdaad ook mee... en wat tom zegt ook:

 

- Download programma's (µtorrent, shareaza, ...) om muziek, films, programma's, games,... te downloaden.

- Gebruik van streaming diensten (netflix, yelo, youtube,...).

- Gaming (DLC downloaden, game hosten,...).

 

Gebruik voor pc/laptop du meter om een overzicht te krijgen van het maandelijks verbruik. Voor smartphone en tablet zijn er apps beschikbaar om het internet verbruik daarvan op te volgen. 

 

- Wat ook nog kan (en mensen efectief doen) zijn hun eigen gegevens om wifree te kunnen gebruiken doorgeven aan familie of vrienden als ze bij hun op bezoek komen wanneer ze geen telenet klanten zijn met alle ongewenste gevolgen. Verander in dat geval het wachtwoord en het probleem is meteen opgelost.

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Beantwoorden
Nathan
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pionier

Overmatig Internetverbruik

hier is een tool die je kan installeren op alle windows toestellen.

https://www.softperfect.com/products/networx/

 

hiermee kan je dag per dag zien hoeveel je toestel gebruikt.

in android toestellen zit dit in de os.

onder data usage=> wifi.

 

als je dit op alle toestellen doet op je netwerk zou je aan het verbruik moeten komen van je telemeter.

ook is het mogelijk dat een van de buren op uw wifi zit. porbeer eens het password aan te passen .

ja kan ook in  de instellingen van je telenet modem gaan kijken  welke apparaten er verbonden zijn.

^Spelfouten mogelijk^
0 Likes
Beantwoorden