24757
netweters
|
152443
antwoorden
|
20707
vragen
|
Beste......... ,
Ik heb 2 mailboxen aangemaakt al jaren geleden en krijg sinds enkele maanden steeds een melding dat ik het paswoord moet ingeven in een pop-up schermpje wat erg storend is wanneer je op de PC werkt.
Ik werk met Outlook en Windows 7 en heb de tijd voor het binnen halen van e-mail al verlengt naar 4 minuten, maar dat maakt niets uit , ik blijf de pop-ups krijgen.
Is er iets veranderd wat ik misschien niet weet ?
Zelf heb ik niets aan de instellingen veranderd, uitgenomen de tijd dat de mail opgehaald moet worden.
NB : Ik werk met een eigen domeinnaam en niet met het standaard @telenet.be, maar dit heeft altijd goed gewerkt, zou dit kunnen komen door de werken aan de Grote Netwerf ?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Als het aan de Grote Netwerf zou liggen, dan zou je ook problemen met surfen/tv/telefoon hebben.
Ik denk eerder dat jouw antivirus programma een update heeft gehad.
Schakel de firewall of e-mailbeveiliging van jouw antivirusprogramma eens tijdelijk uit en kijk eens of dat helpt.
Vreemd , maar sinds ik het bericht geplaatst heb op dit forum, heeft het probleem zich niet meer voor gedaan !
Dat is hier een toverforum zeker ?
Hoe doe je dat, je wachtwoord resetten ?
Daar moet ik de klantendienst toch niet mee lastig vallen ? ( Een niet Telenet gerelateerd probleem)
Groetjes,
Sjaakie
Je anti virusprogramma of firewall uitschakelen ?
Waarom dacht je dat het op mijn PC geinstalleerd is ?
Niet om het uit te schakelen hé !
Aangezien het weer werkt hoef je niets te doen :).
Wachtwoord resetten kan wanneer je op het aanmeldscherm komt voor de webmail of mijn telenet. Wanneer je daarbent klik je rechts naast wachtwoord op 'wachtwoord vergeten. Op de volgende pagina geef je je internetlogin of mailadres in en je krijgt meteen een nieuw wachtwoord dat je via mijn telenet weer kan aanpassen naar iets wat makkelijker is.
Handige tip: Je kan altijd eens proberen of je met het bestaande wachtwoord wel kunt aanmelden op mijn telenet of de webmail. Lukt dit ook niet even de cache opschonen van je webbrowser en als het dan ook niet lukt een reset uitvoeren voor het wachtwoord.
@Sjaakie schreef:Je anti virusprogramma of firewall uitschakelen ?
Waarom dacht je dat het op mijn PC geinstalleerd is ?
Niet om het uit te schakelen hé !
Om zo veilig mogelijk krijgen antivirus programma's regelmatig automatische beveiligingsupdates. Zo blijf je altijd beschermd tegen de meeste recente virussen. Helaas kan er bij een automatische update wel eens iets mis lopen. Zo kan het bijvoorbeeld voorkomen dat je door een fout in een beveiligingsupdate niet meer kan surfen of e-mails versturen/ontvangen. Problemen met een four in een update worden door de fabrikanten van antivirus programmas meestal snel opgelost. Echter kan het wel eens voorkomen dat een probleem enkele dagen aansleept. Om te weten te komen of jouw probleem aan een update met een fout ligt, kan je de firewall/mailbeveiliging jouw antivirus programma tijdelijk uitschakelen. Als dat het probleem zou oplossen, dan kan je best eens op de website/het forum van het antivirusprogramma kijken wanneer de volgende update/bugfix gepland is. Of je kan natuurlijk wachten tot het probleem vanzelf verdwijnt wanneer de fabrikant een nieuwe update uitstuurt die de fout in de vorige update herstelt.
Ik werk met Avast anti virus, die update zichzelf constant als je online bent en het controleert ook zichzelf op fouten, het is het beste wat ik in mijn lange tijd met PC 's en internet gehad heb.
Als je het uitschakelt ben je niet beveiligd, of je moet het offline doen, maar dan kan je geen mail checken.
Wanneer je gaat zitten wachten tot een probleem zichzelf oplost, dan vergeet je dat een computer maar een dom ding is en dat je hem alles moet vertellen, via je klavier of muis , wat hij moet doen en anders ben je dom bezig om te zitten wachten tot het zichzelf oplost
Je moet me geen onzin proberen wijs te maken.
Sjaakie
Ik heb vroeger ook nog met Norton Anti Virus gewerkt en dat was toen goed, maar het ging niet met zijn tijd mee, Avast Internet Security doet dit wel en volgt constant de nieuwste ontwikkelingen, hoewel dit haast onmogelijk lijkt tegenwoordig.
Ze werken met een wereldwijd vertakt netwerk, waar steeds de nieuwste dreigingen en updates bijgehouden worden en ik ben er heel tevreden over en dat het storingen geeft op je mailbox is absoluut niet waar, want ik heb het programma al een hele tijd en had nooit problemen, tot de grote netwerf begonnen is.
Ik wil hier niemand beschuldigen, maar denk dat de mailservers af en toe op topcapaciteit moeten draaien, in piekmomenten, dat lijkt me ook moeilijk bij te benen, met de steeds sneller uitbreidende toepassingen die er op de markt komen, (het is juist dan dat de storing zich voor doet) , maar toch een proficiat aan Telenet, dat ze de zaak draaiende houden !
Sjaakie
Ok, om te beginnen heb je antivirus programma's en internet security paketten. In het geval van het eerste is het zo goed als pure antivirus. In het tweede geval zit er ook een firewall en dergelijke in.
Het kan voorvallen dat per ongeluk er wat fout gaat (door de gebruiker of door een bepaalde instelling) dat je internet verbinding, programma of dienst op de computer geblokkeerd word en daarom dat er gevraagd is geweest bepaalde onderdelen van je beveiliging uit te schakelen om te vinden waar de oorzaak zit. Dat was dus geen dom antwoord van de poster, maar kon van toepassing zijn om je probleem op te lossen net zoals een ww reset uitvoeren. Het probleem lag uiteindelijk niet bij jou.
Avast is trouwens niet echt 1 van de betere antivirus producten.
Norton is ook niet echt om over naar huis te schrijven eerlijk gezegd... maar ieder zijn smaak en mening :).
Hoe dan ook... Het gebeurd vaak genoeg dat mensen zomaar klikken zonder te lezen wat ze doen omdat ze niet weten wat ze moeten doen of waarom dat ene venster verschijnt. Dan heb ik liever dat mensen uit reflex als ze niet zeker zijn op 'not allow' klikken (wat beter is dan altijd op allow te klikken).
Er zijn mensen die niet zo goed mee zijn met technologie.... maar ik ga ze echt niet dom noemen om een foute handeling. Als je een fout maakt kan je pas leren ervan.