25.071
netweters
|
154.356
antwoorden
|
20.919
vragen
|
Ik heb vernomen dat het bedrijf NUMERICABLE niet alleen goedkopere tarieven geeft, maar ook een hogere internet snelheid en meer HD televisie posten geeft in diezelfde prijs. Het enige nadeel is dat zij voorlopig enkel rond Brussel gevestigd zijn, anders moet ik toegeven dat ik als 15+ jarige Telenet klant (verspreid over 2 adressen) weg was. Waarom? Er komen steeds prijsstijgingen en af en toe trekt men de snelheid op, maar toch bemerk ik dat mijn internet steeds minder stabiel word (en zelf een klein beetje trager), en steeds meer verlies ik mijn verbinding als ik samen met mijn vrouw een spel online speel. Whop was volgens de uitleg toch geschikt om supersnel met 2 mensen online te gaan? In het verleden was dat altijd het geval (dat het midden abonnement alles aankon zonder problemen). Zelf met Whoppa dat ik in het verleden al uitteste is de verbinding niet meer vloeiend en Telenet zegt steeds dat ze de snelste zijn en hun netwerk upgraden maar ik voel enkel een downgrade op mijn lijn, en in mijn portefueille.
Ook bemerk ik heel af en toe dat als ik een spel online speel, dat mijn vrouw trager kan googlen (dit valt niet regelmatig voor maar vroeger had ik dit nooit).. Als ik de telenet speedtest uitvoer en mijn anti virus software lijkt alles in orde. Wel bemerk ik dat Firefox sinds enkele maanden terug plots trager werkt op telenet, en google chrome sneller (maar google is in kwestie van privacy amper beveiligd). Ik stel voor dat Telenet ofwel zijn netwerk terug "stabiel" maakt, meer HD zenders gaat aanbieden of zijn prijsverhogingen intrekt. Mochten bedrijven zoals NUMERICABLE echter uitbreiden denk ik anders dat Telenet veel trouwe klanten gaat verliezen doordat zij hen momenteel afstraffen, waardoor de "trouwheid" uiteraard verdwijnt.
Misschien wil Telenet de extra gelden uit de prijsverhoging gebruiken om zijn netwerk terug stabiel te maken of te upgraden maar dan wil ik daar als betaler graag duidelijkheid over want nu krijgen we maar één ding te horen en dat is dat we alweer meer mogen betalen. Een degelijke uitleg over de plannen tegenover de klanten zou alvast een stap in de goede richting zijn.
Numericable triple play.
Telenet wat is jullie antwoord hier op.
Ik betaal voor fluo home business 160/10 Mbps 86.88 euro incl 2TB volume en 78 tv zenders.+Free phone Europe .
Verdomd 'n groot verschil.Waarom kan dat bij jullie niet.
--------------------------------------------------------------------------------------
Ziggo (Liberty global)doet het in Nederland ook beterkoop
https://www.ziggo.nl/alles-in-1
UPC Nederland(Liberty global)Zelfs 200/20Mbps verkrijgbaar.71 euro
http://www.upc.nl/pakketten/abonnementen-alles-in-1/
Dat weerhoud Telenet niet om ons nu al een upgrade naar 18 - 20Mbps upspeed te geven zoals UPC en Ziggo(Liberty global) in Nederland.
We betalen tenslotte 'n pak meer.
Hmmm;
Als je vrouw enkel wat googled en jij ondervindt al snelheidsproblemen?
In je uitgebreide post schrijf je " dat je het n beetje ondervindt ". Eerder een aanvoelen dan wel een zekerheid?
Ik neem aan dat jullie allebei via kabel verbonden zijn met de modem?
Waarom besluit je per direct dat Telenet zijn netwerk niet stabiel zou zijn?
Zijn er geen andere mogelijkheden waardoor je internet verbinding soms wegvalt?
( want dan moet er al heel slechte verbinding zijn wil het aan telenet liggen EN moet bij uw vrouw de verbinding ook verdwijnen ALS het aan verbinding modem/coax/router Telenet zou liggen ).
Met n whop moet je idd naar mijn idee toch al ver kunnen springen als "gezinsabonnement"?
Grts.
Pathfinder.
Waarom ik zeker ben over mijn uitspraak? Ik ben iemand die eerder 6 maanden blijft sukkelen voor dat hij erover klaagt, om zeker te zijn dat ik geen foutieve uitspraak doe.
Mijn internet werkt bijna altijd, maar savonds als ik thuiskom van mijn werk (wellicht zijn er dan ook meer mensen online) merk ik dag er "lag" op het net zit en ik soms wegval. Waarom ik er zeker van ben dat er niets met de modem mis is? Ik heb normaal vrijwel een vrij goede verbinding waar ik niet over kan klagen "MAAR" ik durft op bepaalde dagen pieken lag ontvangen waardoor ik de verbinding verlies of ik met een ping van 125 zit op spelletjes (ik heb 60Mbps) en dan hoor je van andere mensen dat zij met 30Mbps dezelfde ping hebben... niet leuk om te horen.. Wat ik bemerk is dat dit is begonnen sinds men plots WHOPPA aanprijst als de beste formule. Daarvoor was WHOP (voor de naamverandering) steeds de meest aangeraden formule en had ik op datzelfde spel steeds een ping van 40-80. Misschien ligt het aan de upload die te laag ligt?.... Al wat ik weet is dat de verlaagde prestatie er stapsgewijs gekomen is na vele maanden. Ik let nu eenmaal op details en bestudeer een situatie voor ik er een analyse op maak. Telenet speedtest geeft een optimale snelheid aan en als men de modem test lijkt ook alles in orde. Heb 2 prof. virus/adaware scanners staan... schijf is schoon.. maar ook niet te verwonderen want ik ga niet op verdachte sites.