Beantwoorden
Gerhawk
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your fifth party! Pionier It's your fourth party! It's your seventh party!

Traag bedraad internet

Dit probleem doet zich al een paar weken voor, maar met een internet kabel krijg ik geen snelheden die hoger gaan 300kb/s per seconde en dit bij elk toestel: PC, consoles, overal terwijl ze vorige maand nog snelheden kregen van 1Mb/s+.

 

Dit stoort mij enorm want draadloos is voor mij geen optie omdat mijn toestellen vanachter in het huis staan en ik dus afhankelijk ben van bedraad internet doormiddel van een powerline.

 

Is er iemand die hier een oplossing voor weet, of moet ik gewoon Telenet eens bellen?

 

Dit is niet de eerste keer dat er internet problemen zijn...

 

Alvast bedankt voor de hulp!

0 Likes
Beantwoorden
2 reacties
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

Traag bedraad internet

Meer info nodig:

 

- Zijn het kabels die getrokken zijn vanaf de modem tot bij het toestel?

- Gebruik je nog een switch of router of accespoint?

- Heb je al eens een laptop direct met kabel verbonden aan de telenet modem en een snelheidstest uitgevoerd?

 

Indien de laptop wanneer deze direct ùet kabel verbonden is aan de modem wel de internetsnelheid haalt ligt het probleem bij je thuis.

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Beantwoorden
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

Traag bedraad internet

Probeer eens een toestel rechtreeks met een kabel op de Telenet modem te hangen en te kijken of je dan een goede snelheid haalt. Als het rechtstreeks op de modem wel een goede snelheid geeft, dan is er mogelijk een communicatieprobleem tussen jouw powerline adapters.

Kijk eerst eens naar de tips op de volgende webpagina:

http://klantenservice.telenet.be/content/wat-als-mijn-powerline-adapters-niet-met-elkaar-communicere...

 

Vooral het gebruik van overspanning- of bliksembeveiligers zou ik afraden in combinatie met powerline adapters. Die kunnen er voor zorgen er voor dat de powerline communicatie een lange tijd goed werkt en dan opeens slecht of niet meer werkt.

Een tip die niet op bovenstaande webpagina staat: zorg er voor dat er geen storende apparaten  in dezelfde stekkerblok zitten als je powerline adapters. Dit kunnen apparaten zijn die voor lichte stroompieken op het elektricteitsnetwerk zorgen en zo de communicatie van powerline adapters verstoren.

Het beste voorbeeld van een storende apparaat is nog altijd de  kerstverlichting,  Andere voorbeelden zijn  noodbatterijen (psu) of een defecte voedingsadapter van een apparaat.

 

 

0 Likes
Beantwoorden