25.296
netweters
|
155.796
antwoorden
|
21.073
vragen
|
Ik heb wel al gehoord dat als je dichter bij de host gelegen bent, je dan vaak een betere verbinding hebt.. maar nu zat ik te spelen op een FPS waar enkel Europeanen opzitten. Ik heb Telenet 60Mbps en mijn ping was 120, bij andere spelers waren de pings soortgelijk. Maar nu bleek dat er een paar mensen waren met een betere ping dan ikzelf. Nu bleek dat die mensen 30Mbps, 15Mbps en zelf eentje 1Mbps had...
Die persoon van 1Mbps beweerde zelf dat bij hem de download en upload samenzitten in zijn pakket (1Mbps download en 1Mbps upload).
Dus als hij 20Mbps download snelheid heeft, krijgt hij automatisch ook 20Mbps upload snelheid (er worden dus geen caps/max limieten gebruikt, er word geen verschil gemaakt tussen upload en download zo blijkt).
Wil dit zeggen dat de effectieve snelheid afhangt van de upload snelheid en dat de hoeveelheid download snelheid maar "theorie" is en op zich "fictief" zonder een degelijke upload verhouding?
Graag wat verduidelijking van een neutraal persoon die kennis heeft van dit soort zaken (ik wil een eerlijk en duidelijk antwoord zonder onzin).
Geef toe dat het verdacht is dat ik soms Nederlanders tegenkom die een tragere verbinding hebben, maar wel een lagere ping, en dat op servers die soms dichter bij mijn locatie gelegen zijn dan bij de Nederlanders.
Ping en snelheid zijn eigenlijk 2 verschillende zaken.
Een ping zal meestal afhangen van de route die je moet afleggen om tot op die server te geraken.
Een extreem voorbeeld:
Doe eens een traceroute naar telenet.be via http://www.monitis.com/traceroute/
Je zal onderaan 3 tabbladen zien; USA, Europe en Asia.
Van zodra je de atlantische oceaan over moet, zie je de pingtijden serieus stijgen.
Binnen Europa valt dat allemaal wel goed mee en toch zullen er routes zijn waar je hogere pingtijden zal zien.
Je wil dus liever niet op een overzeese server spelen hé.
Je kan dit eigenlijk vergelijken met het versturen van een postpakketje.
Je hebt verschillende courierbedrijven met verschillende sorteercentra. Hoe minder sorteercentra jouw pakketje moet passeren, hoe sneller het ter plaatse is.
Bepaalde koerierdiensten hebben vliegtuigen, andere enkele cammionetjes.
Sommige leveren in't weekend, andere enkel in de week, ...
Het klopt dus dat Nederlanders of Duitsers soms betere pingtijden hebben omdat heel veel gameservers daar worden gehost en de routers dus mogelijks korter zijn.
Dat geeft ze echter niet altijd significante voordelen in het spel en maakt ze al zeker geen betere spelers 🙂
Dat hoeft daarom niet altijd geografisch dichter te zijn. Een route kan omwegen doen via UK of FR om dan uiteindelijk terug in België terecht te komen.
Als ik vanuit Ieper een brief verstuur naar Poperinge, dan gaat die brief eerst naar Gent
Raar maar waar denk ik dat het komt door graphics... Toen ik onlangs mijn instellingen in dat spel van max naar minimum plaatste ging mijn ping omlaag van 98 naar 33, en soms zelf naar 1-3....
Je kan dus zeggen dat het internet van vandaag niet kan volgen met de nieuwste grafische bewerkingen van vandaag...
Die jongen met zijn goede ping zal dus wellicht ook zijn graphics laag hebben geplaatst en dan is het normaal dat de verbinding stabieler wordt.. je merkt het ook want sinds ik dat doe krijg ik makkelijker een hogere score.
Als het is opgelost door de kwaliteit van de graphics te verlagen, dan ligt het zelden aan het internet maar aan jouw PC/gameconsole.