24757
netweters
|
152454
antwoorden
|
20708
vragen
|
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dag Trinetteke
Kan je een overzicht geven van de instellingen die je hebt gebruikt?
Alvast bedankt!
Tot gisteren ging het niet, ik probeer het net terug en het gaat terug..
Bedankt voor de moeite!
Trinetteke
Heb hetzelfde voor met mijn HTC! Sinds kort kan ik geen mails meer versturen...
Ik heb ook de handleiding van de Telenet-site gevolgd en krijg ook die 501 HELO melding.
Ik heb net hetzelfde probleem, ook met met HTC smartphone. Dit kan geen toeval zijn. En vroeger werkte het wel, met identiek dezelfde instellingen.
En zeker dat je volgens dezelfde weg wil versturen?
Dus dat je niet altijd normaal via wifi je mails doet en nu via je simkaart bv, of andersom.
Want als je thuis Telenet hebt, en op je sim Proximus, Mobistar, Base of nog iets anders, dan zal je je uitgaande server moeten veranderen.
Maar als je dan terug naar wifi gaat, zal dit ook weer niet meer werken.
Probeer eens onderstaande instellingen
Gebruikersnaam | Je internetlogin (vb u123456, x987654) |
Wachtwoord | Wachtwoord van je dit account |
Server-naam | smtp.telenet.be |
Poort | 587 |
Beveiligingstype | TLS of STARTTLS of SSL/TLS |
Het lijkt er dan op dat het zich enkel voordoet met de standaard mailclient van HTC?
Die stuurt een verkeerd commando naar de SMTP server waardoor je
de foutmelding "501 HELO requires valid address" krijgt.
Bij het aanmelden op een SMTP server moet de mailclient namelijk het commando "EHLO xxx" of "HELO xxx" meegeven. Dit is meestal de domeinnaam (bvb "HELO telenet.be")
Ik kan het probleem enkel reproduceren door "HELO xxx@telenet.be" te sturen.
PS: je kan het wel oplossen met een workaround door de SMTP servers van bijvoorbeeld Google te gebruiken ipv die van Telenet:
https://support.google.com/a/answer/176600?hl=nl
Gebruikersnaam | Je gmailadres (xxx@gmail.com) |
Wachtwoord | Wachtwoord van je gmail |
Server-naam | smtp.gmail.be |
Poort | 587 |
Beveiligingstype | TLS of STARTTLS of SSL/TLS |