Beantwoorden
POORTP
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Vernieuwde Telenet Webmail? Goed gevonden! Mooi, mooi! It's your fifth party!

Unable to get content for Message 97383

Na een verplichte herinstallatie van Windows 8.1 en Outlook 2010, krijg ik steeds een foutmelding via POP3 instellingen: 

Taak Telenet - Ontvangen... rapporteert fout (0x800CCC90): Er is een interne fout opgetreden op de server voor inkomende e-mail (POP3). Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP).  De reactie van de server was: -ERR system failure: Unable to get content for Message 97383.

 

Ik heb reeds hopen oude mails op Webmail gewist, maar ik krijg nog steeds deze melding. Nochtans kan ik wel mails ontvangen en versturen. Alle instellingen staan volgens de website van Telenet.

 

Graag een oplossing voor dit heel vervelende probleem.

0 Likes
Beantwoorden
5 reacties
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

Unable to get content for Message 97383

Dit probleem wordt veroorzaakt door een van de volgende punten:

 

1. Incorrecte POP-instellingen - gebruikelijk de SSL optie voor SMTP. Controleer  deze link voor de benodigde instellingen bij het configureren van je account in outlook 2010.

 

2. Je antivirus programma of firewall blokkeert een poort (veelal poort 25). Dit kan gekoppeld zijn aan een externe applicatie, gezien de Windows Firewall de poorten normaliter niet blokkeert. Neem (indien noodzakelijk) contact op met de betreffende helpdesk van je antivirus programma of firewall om dit euvel te verhelpen. 


3. Zorg ervoor dat je bij het configureren van je account gebruikmaakt van het accurate wachtwoord. Het ingevoerde wachtwoord dient overeen te komen met het wachtwoord dat je gebruikt via de webmail.

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Beantwoorden
POORTP
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Vernieuwde Telenet Webmail? Goed gevonden! Mooi, mooi! It's your fifth party!

Unable to get content for Message 97383

Beste,

 

Hartelijk dank voor het snelle antwoord.

Geen enkel voorgesteld middel biedt echter een oplossing.

1. De POP-instellingen stonden ingesteld zoals aangegeven op de Telenet website (dezelfde link als u doorstuurde). En SSL optie voor SMTP werkt totaal niet, want dan geeft Outlook de foutmelding dat een andere versleuteling moet gebruikt worden.

2. Ik heb het antivirus programma nagekeken (AVG Free), maar poort 995 (inkomende mail) en 587 (uitgaande mail) worden niet vermeld. Ik heb het antivirus programma ook eens tijdelijk uitgeschakeld, maar het probleem blijft. Ook de Windows Firewall eens uitgezet, maar ook dit helpt niet.

3. het juiste wachtwoord wordt gebruikt, reeds vanaf het initiële instellen.

 

Het eigenaardige is echter dat ik wel alle mails ontvang en kan versturen, maar dat ik bij elke controle op nieuwe mail, de popup krijg met deze foutmelding.

Als ik dan ook nog eens een nieuwe account toevoeg, maar dan met IMAP-instellingen, krijg ik bij IMAP nog een andere foutmelding:

Taak Mappen synchroniseren die zijn aangemeld via Telenet (imap)... rapporteert fout (0x800CCC0F): Kan geen mappen synchroniseren die zijn aangemeld via Telenet (imap). Fout: De server heeft voordat de verbinding werd verbroken niet op deze IMAP-opdracht geantwoord. Neem contact op met uw serverbeheerder of internetprovider (ISP) als u dit bericht blijft ontvangen.

En als de popup komt dat de server de IMAP-verbinding heeft verbroken en ik klik op "Details", krijg ik het volgende:

 

Uw IMAP-server heeft de verbinding verbroken. Details:

zcsnocm40.telenet-ops.be Zimbra IMAP4rev1 server closing connection

                Protocol:             IMAP

                Server: imap.telenet.be

                Poort:   993

                Foutcode:           0x800CCCDD

 

Deze beide accounts werkten voordien echter volledig naast elkaar.

Nog andere mogelijkheden?

0 Likes
Beantwoorden
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

Unable to get content for Message 97383

Nee want als je de foutcode opzoekt via google ligt de fout bij outlook. Enige wat je zou kunnen proberen is automatisch verzenden en ophalen uitschakelen. Zoals eerder gezegd kan je beveiliging er voor iets tussen zitten of is er een (tijdelijke) storing met de mailserver.

 

Probeer eens een ander mail programma zoals mozilla thunderbird.

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Beantwoorden
POORTP
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Vernieuwde Telenet Webmail? Goed gevonden! Mooi, mooi! It's your fifth party!

Unable to get content for Message 97383

Beste,

 

Ik heb zonet Mozilla Thunderbird geïnstalleerd en alle mails begonnen binnen te komen (bij het downloaden van bericht 3443 van 7616 kreeg ik echter evengoed een foutmelding:

 

Het RETR-commando had geen succes. Fout bij ontvangen van bericht. Mailserver in.telenet.be antwoordde: system failure: Unable to get content for Message 97383.

 

Betekent dit dan dat er een probleem is met 1 specifieke mail? Het is moeilijk te achterhalen welk bericht dit dan juist is en ik heb eigenlijk geen zin om al mijn mails op de server te wissen.

Graag uw verdere hulp.

 

Met vriendelijke groeten,

Philippe

0 Likes
Beantwoorden
POORTP
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Vernieuwde Telenet Webmail? Goed gevonden! Mooi, mooi! It's your fifth party!

Unable to get content for Message 97383

Beste,

 

Het probleem lag inderdaad blijkbaar bij 1 specifieke mail. Op basis van de laatste mail die ik in Outlook en Thunderbird heb kunnen binnenhalen, heb ik dan in Webmail de eerstvolgende mail (die niet meer was binnengekomen) gewist en het probleem is nu opgelost.

 

Alvast dank voor uw support.

Philippe

0 Likes
Beantwoorden