Beantwoorden
Jan71
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! Pionier It's your fourth party! It's your seventh party!

Wifi in slaapkamer zonder snelheidsverlies?

De Wifi reikt niet tot in de slaapkamer (15 meter van de decoder, 2 muren tussen). Kent er iemand een mogelijkheid om in de slaapkamer een goed wifi signaal te hebben zonder snelheidsverlies  (nodig om Netflix in HD op tablet of laptop te kijken)? Ik had al een (goedkope, 60€) wifi-versterker geprobeerd, maar het was echt wel te traag. Een kabel trekken tot in de slaapkamer is echt onmogelijk.

0 Likes
Beantwoorden
4 reacties
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

Wifi in slaapkamer zonder snelheidsverlies?

Probeer eens een accespoint.... gaat beter werken dan een versterker.

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Beantwoorden
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

Wifi in slaapkamer zonder snelheidsverlies?

Volgens de website van Netflix heb je 5 Mbps nodig voor HD-beeld. Mogelijk kan je voldoende snelheid verkrijgen door powerline adapters te gebruiken. Bij de meeste computerwinkels kan je tegenwoordig een setje van 500 Mbps powerline adapters kopen. Als je in de praktijk daar maar 10% van de theoretische snelheid uit haalt, dan zou dat toch nog voldoende moeten zijn voor HD-beeld.

0 Likes
Beantwoorden
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

Wifi in slaapkamer zonder snelheidsverlies?

Aangezien de TS draadloos wil zal hij er ook rekening mee moeten houden dat het een setje is waarvan 1 van de powerlines een wifi signaal kan uitsturen. Ook dient alles dan op het zelfde cirquit te zitten zodat de powerlines met elkander kunnen communiceren.

 

Wat je ook kan doen is een combo van beide mocht je op bv op het gelijkvloers internet hebben en boven niet. Dan heb je meer om een powerline te verbinden met een AP omdat het wireless gedeelte van een powerline helpt voor een ruimte zoals een slaapkamer en daar houdt het op.

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Beantwoorden
WimF
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
Goed gevonden! Pionier It's your seventh party! It's your sixth party!

Wifi in slaapkamer zonder snelheidsverlies?

Beste,

 

Ik heb dit opgelost via powerline adapters. Heb een rijwoning met de telenet modem beneden in de garage en 2e tv op de slaapkamer op de 2e verdieping. De wifi ontvangst was hier maar pover. Ik heb aan de modem een powerline in stopcontact geplaatst en in de slaapkamer de andere. (wel eerst even met elkaar connecteren door ze samen in stekkerblok te steken) De tv in de slaapkamer aangesloten met ethernet kabel die uit powerline kwam en alles werkte perfect, ook netflix kijken. Ik heb netwerk in de slaapkamer verder uitgebreid met 2e digicorder en een extra acces point (voor 2e wifi signaal dat wel 100% bereikbaar is boven), allebei via de powerline adapter.  Alles werkte perfect.


@Jan71 schreef:

De Wifi reikt niet tot in de slaapkamer (15 meter van de decoder, 2 muren tussen). Kent er iemand een mogelijkheid om in de slaapkamer een goed wifi signaal te hebben zonder snelheidsverlies  (nodig om Netflix in HD op tablet of laptop te kijken)? Ik had al een (goedkope, 60€) wifi-versterker geprobeerd, maar het was echt wel te traag. Een kabel trekken tot in de slaapkamer is echt onmogelijk.


 

0 Likes
Beantwoorden