Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Statisch IPv6 instellen

Ik heb nu een IPv6-verbinding bij Telenet. Op de website zie ik een router IP en een prefix voor mijn eigen LAN. Mijn toestellen hebben allemaal al MAC-based IPv6 globale adressen gekregen binnen deze eigen prefix. Hoe stel ik nu een statisch adres in? Wat is dan de gateway bvb.? Is dat het link-local IP van de router, het globale IP op mijn.telenet.be (dat buiten mijn prefix ligt) of ... ?

Het apparaat waarop dat adres ingesteld moet worden draait op Debian 8, dus het zou handig zijn moest ik de syntax krijgen voor /etc/network/interfaces

0 Likes
Beantwoorden
2 reacties
bert_
Expert Moderator
Berichten: 203
Lees je nog iets anders? ;-) It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Statisch IPv6 instellen

Hi all

 

We zien dat er nog geen reactie gekomen is op deze post. Hebben we een expert in huis die meer info heeft?

Laat het zeker weten! 

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBert | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Beantwoorden
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

Statisch IPv6 instellen

De TS dient zich vrees ik te melden tot de linux community hiervoor al kan google ook een uitweg bieden.

 

Voor je netwerk thuis heb je normaal het lokale ip van de router nodig.

 

"Link-local IPv6 addresses have a smaller scope as to how far they can travel: only within a network segment that a host is connected to. Routers will not forward packets destined to a link-local address to other links. A link-local IPv6 address must be assigned to every network interface on which the IPv6 protocol is enabled. A host can automatically derive its own link local IP address or the address can be manually configured.

 
Link-local addresses have a prefix of FE80::/10. They are mostly used for auto-address configuration and neighbour discovery."
Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Beantwoorden