Beantwoorden
rudi1962
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
De vlam zit erin. Complimentendag On a roll... Dat loopt vlotjes.

surfsnelheid / laden pagina's

Wel ben niet zo blij met mijn surfsnelheid de laatste tijd, via WIFI moet in mijn opinie vrij lang wachten en F5 doen om pagina van sommige verschillende site's te laden, gebruik windows 8.1 met firefox.

 

Nu wou ik terug naar de kabel switchen, daar deze ook in de pc zit dat is een HP desktop. (1 jaar oud)

Doch krijg als ik een verbinding wil maken met de kabel ipv wifi geeft pc aan dat het maken van een verbinding is mislukt met fout 6...

 

Heb het via twitter aan telenet gevraagd maar daar weten ze blijkbaar niet wat het is en verwijzen me naar hier.

 

Nu ik ben wel wat bang want in het verleden als ik deze pc pas had zat ik op de kabel en de printer HP envy 4500 via WIFI om kabels uit te sparen, en deze stopte met deftig werken op een gegeven moment, kon niet meer printen tenzij ik via WIFI via de smartphone ging met de HP applicatie.

 

Dan heb ik een format C: gedaan wat ik absoluut wil vermijden nu, en alles op WIFI gezet en nu werkt alles naar behoren, behalve het surfen in feite.

 

Mvg

Rudi

Tags (1)
0 Likes
Beantwoorden
4 reacties
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

surfsnelheid / laden pagina's

Meer info nodig:

 

- welk internet product?

- modelnummer van je hp desktop?

- wat is de precieze foutmelding via kabel?

- welke snelheden haal je via wifi (speedtest.telenet.be)?

- ervaar je dat probleem ook met een ander toestel op wifi?

- gebruik je enkel de telenet modem of nog een eigen router?

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Beantwoorden
rudi1962
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
De vlam zit erin. Complimentendag On a roll... Dat loopt vlotjes.

surfsnelheid / laden pagina's

- welk internet product?

internet fiber 200

- modelnummer van je hp desktop?

HP Envy Phoenix 810 PC series

- wat is de precieze foutmelding via kabel?

als ik een verbinding wil maken met de kabel ipv wifi geeft pc aan dat het maken van een verbinding is mislukt met fout 6 ( dat is alles)

- welke snelheden haal je via wifi (speedtest.telenet.be)?

45 a 50 mbps

- ervaar je dat probleem ook met een ander toestel op wifi?

Nee, smartphone en tablet werken normaal volgens mijn kennis

- gebruik je enkel de telenet modem of nog een eigen router?

Enkel telenet modem hier bij mij in de kamer, in de living waar alles binnen komt staat wel ene D-link toestel DES-1005D, maar is gewoon switch denk/dacht ik.

0 Likes
Beantwoorden
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

surfsnelheid / laden pagina's

Snel internet bij de koperlijn providers.

Snelheden die ze weergeven in hun aanbieding  50 tot 70Mbps moet je ook nog krijgen?

 TOT of werkelijk krijgen is lang niet hetzelfde.En die verschillen kunnen dikwijs ver uit elkaar liggen.

http://www.adsl-breedband.be/speedtest/proximus

http://www.adsl-breedband.be/speedtest/scarlet

 

0 Likes
Beantwoorden
rudi1962
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
De vlam zit erin. Complimentendag On a roll... Dat loopt vlotjes.

surfsnelheid / laden pagina's

Misschien, als je aan het begin zit en dicht bij het kastje op de straat, zit je bij de laatste in de reeks heb je veeeeeeeeeel trager internet, zelf al meerdere keren vastgesteld.

 

0 Likes
Beantwoorden