24761
netweters
|
152491
antwoorden
|
20714
vragen
|
Ik heb telenet 160 wat normaal gezien snel internet zou moeten geven.
Via kabel haal ik ook snelheden van 100Mbit/sec, maar via wifi haal ik slechts gemiddeld 3Mbit/seconde ( soms zelfs nog geen 1Mbit). Dit zowel met een internetswitch van telenet als de devolo's 500.
Beiden zijn aangesloten op mijn telenetmodem (waar het vanbuitenaf toekomt).
Heb al geprobeerd om de devolo's in andere stopcontacten te steken, de internetswitch even uit te zetten, dan even de devolo's uitgezet niets werkt. ( devolo's zitten niet in een sterkkerdoos en de internetswitch zend tevens een wifi signaal uit)
Verder heb ik ook eens de devolo apparaten en de internetswitch uitgezet en geprobeerd om te connecteren met mijn telenetmodem maar dit lukte niet met mijn computer,gsm,... kon geen verbinding maken enkel via de homespottoegang. (
Zelfde probleem hier. Morgen komt er een technieker langst.
1) Ga eens naar de plaats waar de modem hangt en probeer daar eens met kabel en daarna draadloos te verbinden direct met de modem.
2) Haal je bekabeld 150 - 160 mbps is alles normaal en haal je draadloos minstens 40 mbps is de snelheid niet optimaal; maar wel het verwachte minimum. Indien de snelheid via wifi lager ligt kan je dit proberen. Mocht dit voor wifi ook niet helpen is er ergens een apparaat of toestel dat je wifi signaal verstoort en kan dus ook het geval zijn voor je aparte router.
Denk eraan dat powerlines werken via de bekabeling bij je thuis. Het is eigen aan de technologie van de powerines dat je daarmee NIET de volledige snelheid haalt... maar mij lijkt het probleem eerder in het draadloze deel te zitten en hetgene dat stoort hoeft niet noodzakelijk bij jou thuis te zijn:
@bramdk
Doorloop eens de WiFi Fikser: http://telenet-wifi.be/nl#/
@talen
Het is gevaarlijk te zeggen dat je draadloos 40 Mbps zou moeten halen als bramdk een 802.11bg of een 802.11n 1x1 netwerkkaart heeft... In het eerste geval mag je blij zijn 25 Mbps te halen.
Daar is niets gevaarlijks aan. Eens het duidelijk is dat het NIET aan de bekabelde snelheid ligt kijken we verder welk apparaat het is, hoe oud het is, waarop het werkt en de mogelijke draadloze adapter.. maar daarvoor moet hij dus zowiezo het toestel direct laten verbinden met de modem om zeker te zijn dat daar niets mis is. Haalt hij dan nog geen 40 mbps draadloos kan het ook aan de netwerkadapter liggen.