Beantwoorden
Ex-Netweter

wifi gaat enorm traag

Ik heb telenet 160 wat normaal gezien snel internet zou moeten geven.

Via kabel haal ik ook snelheden van 100Mbit/sec, maar via wifi haal ik slechts gemiddeld 3Mbit/seconde ( soms zelfs nog geen 1Mbit). Dit zowel met een internetswitch van telenet als de devolo's 500.
Beiden zijn aangesloten op mijn telenetmodem (waar het vanbuitenaf toekomt).

Heb al geprobeerd om de devolo's in andere stopcontacten te steken, de internetswitch even uit te zetten, dan even de devolo's uitgezet niets werkt. ( devolo's zitten niet in een sterkkerdoos en de internetswitch zend tevens een wifi signaal uit)

Verder heb ik ook eens de devolo apparaten en de internetswitch uitgezet en geprobeerd om te connecteren met mijn telenetmodem maar dit lukte niet met mijn computer,gsm,... kon geen verbinding maken enkel via de homespottoegang. (

0 Likes
Beantwoorden
5 reacties
Bremar
Freshman Beetjesweter
It's your ninth party! Twee handen vol! Leesbeest! It's your eighth party!

wifi gaat enorm traag

Zelfde probleem hier.  Morgen komt er een technieker langst.  

0 Likes
Beantwoorden
Arthur2
Experienced Meesterweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

wifi gaat enorm traag

Bel de klantendienst 😉
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
talen
Freshman Bijna Allesweter
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

wifi gaat enorm traag

1) Ga eens naar de plaats waar de modem hangt en probeer daar eens met kabel en daarna draadloos te verbinden direct met de modem.

2) Haal je bekabeld 150 - 160 mbps is alles normaal en haal je draadloos minstens 40 mbps is de snelheid niet optimaal; maar wel het verwachte minimum.  Indien de snelheid via wifi lager ligt kan je dit proberen. Mocht dit voor wifi ook niet helpen is er ergens een apparaat of toestel dat je wifi signaal verstoort en kan dus ook het geval zijn voor je aparte router.

Denk eraan dat powerlines werken via  de bekabeling bij je thuis.  Het is eigen aan de technologie van de powerines dat je daarmee NIET de volledige snelheid haalt... maar mij lijkt het probleem eerder in het draadloze deel te zitten en hetgene dat stoort hoeft niet noodzakelijk bij jou thuis te zijn:

• Magnetrons: een magnetron in de buurt van een computer, Bluetooth-apparaat of Wi-Fi-basisstation gebruiken, zorgt mogelijk voor storing.
  • Direct Satellite Service (DSS): de coaxkabel en connectors die bij bepaalde satellietschotels worden gebruikt, zorgen mogelijk voor storing. Controleer de kabel op schade en haal nieuwe kabels als u problemen met een RF-lek denkt te hebben.
  • Bepaalde externe elektrische bronnen zoals hoogspanningskabels, elektrische sporen en energiecentrales.
  • Telefoons met een bandbreedte van 2,4 GHz of 5 GHz: een draadloze telefoon met dit bereik kan mogelijk draadloze apparaten of netwerken verstoren wanneer de telefoon wordt gebruikt.
  • Videozenders (verzenders/ontvangers) die met een bandbreedte van 2,4 GHz of 5 GHz werken.
  • Draadloze luidsprekers die met de band van 2,4 GHz of 5 GHz werken.
  • Bepaalde externe monitoren en LCD-beeldschermen: bepaalde beeldschermen kunnen harmonische storing veroorzaken, in het bijzonder bij de band van 2,4 GHz tussen kanalen 11 en 14. Deze storing is het grootst wanneer u een draagbare computer hebt waarvan het deksel is gesloten en er een externe monitor op is aangesloten. Probeer het toegangspunt te wijzigen om een 5 GHz- of een lager 2,4 GHz-kanaal te gebruiken.
  • Andere draadloze apparaten die met een bandbreedte van 2,4 GHz of 5 GHz werken (magnetrons, camera's, babymonitors, draadloze apparaten van de buren, enz.).
Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
Gianni
Freshman Veelweter
De race is begonnen! Safespot Even demarreren... BINGO!

wifi gaat enorm traag

@bramdk

Doorloop eens de WiFi Fikser: http://telenet-wifi.be/nl#/ 

@talen 

Het is gevaarlijk te zeggen dat je draadloos 40 Mbps zou moeten halen als bramdk een 802.11bg of een 802.11n 1x1 netwerkkaart heeft... In het eerste geval mag je blij zijn 25 Mbps te halen.

0 Likes
Beantwoorden
talen
Freshman Bijna Allesweter
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

wifi gaat enorm traag

Daar is niets gevaarlijks aan. Eens het duidelijk is dat het NIET aan de bekabelde snelheid ligt kijken we verder welk apparaat het is, hoe oud het is, waarop het werkt en de mogelijke draadloze adapter.. maar daarvoor moet hij dus zowiezo het toestel direct laten verbinden met de modem om zeker te zijn dat daar niets mis is. Haalt hij dan nog  geen 40 mbps draadloos kan het ook aan de netwerkadapter liggen.

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Beantwoorden