Beantwoorden
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Tijdstippen in TV-gids kloppen niet

In Tv gids staan nog te veel foute tijdstippen tot wel 9 min dat is te veel

van veel programma's ontbreekt de laatste min altijd

Omdat 9 min later begint moet je wel geen 1 min reclame zien  hoera

maar wel einde missen de play zenders is de laatste tijd het meest IMG_20230318_234208 (2).jpg

 

Titel gewijzigd door Marie4 (mod) | Vorige titel: In Tv gids staan nog te veel foute tijdstippen tot wel

18 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Tijdstippen in TV-gids kloppen niet

Dan heb ik met mijn oude digicorder toch nog een voordeel, Bij mij staat ingesteld om 10 min extra op te nemen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Tijdstippen in TV-gids kloppen niet

Dat is juist maar dat is niet de bedoeling  bij mij staat 5 min dat moet volstaan

Nu is het meer prutsen om het in orde te krijgen

Veel mensen zijn beu en hebben het stop gezet

Niet goed voor de telenet klant wand zal moeten bij gepast worden (inkomsten)

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tijdstippen in TV-gids kloppen niet

Hoeveel is veel? Er zijn talen met slechts twee getallen: één  en veel.

Er zijn zenders met betrouwbare tijden. Andere zenders hebben minder betrouwbare tijden (onder andere één).

 

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Tijdstippen in TV-gids kloppen niet

Bij één loopt de tijd niet uit  de 5 min regel valt daar zeer goed mee

en de overtijd bij één gebeurd niet veel v.b thuis start altijd later maar heeft wel op tijdstip gedaan

Het gaat over regelmatig zaken niet 1 keer per maand dit kan altijd 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tijdstippen in TV-gids kloppen niet

Met de huidige mogelijkheden (en die zijn  niet van vandaag, maar minstens sinds het jaar dat VTM begon uit te zenden gebruikt de VRT een ENG (electronic news gathering systeem) (VTM had datzelfde systeem sinds de eerste uitzending). Als alle parameters correct ingegeven worden kan men vrij exact weten hoe lang het nieuws gaat duren. Er is alle dagen nieuws. Dagelijks worden keuzes gemaakt, wat wordt gemeld en wat  wordt niet gemeld. Met uitzondering van buitengewone gebeurtenissen (vb. grote rampen) is er geen excuus om te vroeg of te laat te zijn met om het even welke programma. Of het nu gaat om eigen producties of om gekochte programma's de exacte duur is altijd op voorhand gekend.

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Tijdstippen in TV-gids kloppen niet

Dagelijks zou er een controle moeten zijn dat de info klopt

Er wordt nu mee gelachen mensen zeggen is maar 1 persoon die dit doet of is het verlof

zoals je zegt de parameters worden niet gecontroleerd daar heb een punt mee

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tijdstippen in TV-gids kloppen niet

De hoofdverantwoordelijke blijft in eerste instantie de zender zelf. In tweede instantie de dienstenleverancier die bij wie Telenet de info aankoopt. In derde instantie de moedermaatschappij in een ander werelddeel die haar dochters verplicht om de programma-info aan volle prijs te kopen bij X, waarbij de volle korting op de bulk aankoop rechtsteeks naar de moeder gaat. De vierde verantwoordelijke is een bepaald beleid dat veel te gemakkelijk met allerlij smoesjes goede en gezonde ondernemingen versjacherd aan het buitenland. Ten slotte als laatste verantwoordelijke zij u en ik die steeds voor een verkeerd beleid stemmen.

Ex-Netweter
 

Tijdstippen in TV-gids kloppen niet

VRT biedt steeds de juiste begin- en eindtijden van de tv-programma's aan: https://www.vrt.be/vrtnu/tv-gids/

Vanavond bijvoorbeeld: 19u47 Dank weerman Frank

Bij Telenet TV is het natuurlijk weer fout:

19u45 Dank weerman Frank

 

 

loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Tijdstippen in TV-gids kloppen niet

Alles wat nieuw is,is altijd niet goed.

Lang leve de oude digicorder.Al neem ik zelden iets op.Geen last van tijden instellen.

Al ben ik van nature geen dagelijkse TV kijker,buiten het nieuws en savonds NPO1 kijken.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tijdstippen in TV-gids kloppen niet

Joepie! Iemand kan weer eens Telenet aanwijzen als de schuldige. Komaan, niet zeveren. 

Toon mij één gepubliceerd programmarooster, met uitzondering van de VRT zelf, dat hetzelfde tijdstip vermeldt al de VRT vandaag weergeeft.

Dit zie ik in mijn dagblad:

SmartSelect_20230320-093448_DS Krant.jpg

 

Kan onze gewoonte beschuldiger verklaren waarom VRT eerst 19:45  opgeeft en op het laatste ogenblik dat verandert in 19:47. Hebben alle publiceerders van tv programma's gezamelijk besloten om valse informatie te geven? Noch mijn dagblad, noch Telenet dragen enige verantwoordelijkheid in de laatste minuut aanpassingen van een zender.

Ex-Netweter
 

Tijdstippen in TV-gids kloppen niet

Het gaat mij niet om schuld of onschuld, ik geef gewoon mee dat VRT realtime EPG-data publiceert.

Voor de techneuten onder ons, het programmaschema voor vandaag, met deze data programmeer je je recorder tot op de seconde juist: https://www.vrt.be/bin/epg/schedule.2023-03-20.json

Dag Weerman Frank:

  • begin: 19:47:43
  • einde: 20:40:49

 

loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Tijdstippen in TV-gids kloppen niet

Soms heb je van die mensen die iets niet kunnen bevallen,en dan maar al te graag abreken.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tijdstippen in TV-gids kloppen niet

De tijden die Telenet geeft, zijn tijden die van VRT komen. De VRT was dus weeral fout (uw woorden).

Zoals alle zenders publiceert VRT haar programa's enkele weken op voorhand. De 'boekskes' moeten dat zo vroeg weten om bij te zijn op de dag van publicatie.  Het zij deze tijden die gebruikt worden. Het gebeurt dat een zender daarna nog aanpassingen doet aan de aanvangstijden. 

De dag dat VRT de wijzigingen kan 'pushen' in de systemen van Telenet, zullen beiden identiek zijn.

Voor de techneuten. Met dvb heb je geen exacte tijd meer. Bij analoge tv mag je twee tv toestellen naast elkaar zetten. Ze zij synchroon. Bij digitale tv is het ene toestel merkbaar sneller dan het andere. Dit is ook een reden waarom er geen exacte tijd meer gegeven wordt op tv en op radio (DAB).

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tijdstippen in TV-gids kloppen niet

Beste @Ex-Netweter ik hoop dat je uw eigen mededeling gecontroleerd hebt. Voor zover je een opname kan programmeren op de seconde, heb je ongeveer 41 seconden gemist bij de aanvang van Dag weerman Frank. Of moet ik schrijven: de VRT was weeral fout.

Door uw drang naar gelijk te willen hebben (die ik allicht met u deel), wijkt u af in uw discusie en je komt af met een absurde precisie. Jij weet ook dat het programmeren altijd op de minuut gebeurt en niet op de seconde. Je misbruikt het woord realtime. De tijden die op voorhand gegeven worden zijn altijd voorziene tijden en geen exacte tijden, tenzij in Utopia. Realtime is de werkelijke tijd. Mijn meest preciese klokken zijn mijn wandel GPS en mijn smartphone. Ik heb thuis ook een radiogestuurde klok die zichzelf dus aanpast na een stroomstoring. Visueel zie ik geen verschil van tijd tussen de radiogestuurde klok en mijn gps. Tussen GPS en smartphone is er een miniem verschil tussen het herspringen van de secondencijfers, maar quasi gelijktijdig. Dus gisterenavond mijn toestellen klaargelegd om eens te zien wanneer Dag weerwman Frank werkelijk begon. Mijn visule waarneming was 19:47:02. Ik neem hier graag een tolerantie van 1 seconde. 

Conclusie: wat jij aangeeft als realtime is een voorspelling. Alle tijdsaanduidingen zijn voorspellingen. De voorspellingen worden door de zenders gedaan een paar weken op voorhand. Achteraf paasen zenders hun voorspellingen aan. De exacte tijden kent men pas na de uitzending. De meest exacte tijden is een werk voor achteraf, dus na de uitzending. Dit is niet enkel zo voor Telenet maar voor elke verdeler van de tv signalen. Uw zin: Bij Telenet TV is het natuurlijk weer fout insinueert dat enkel Telenet een andere tijd weergeeft dan dat de VRT de dag zelf weergeeft. Ik toon aan dat iedereen die verkeerde tijd weergeeft. Tijd die immers oorspronkelijk van VRT komt. Ook het woorde weer in uw zin is zeer tendetieus en vooringenomen. Aan de lezer geeft dat de indruk dat Telenet met de tijden zit te klungelen. Je gaat bewust voorbij aan het feit dat de oorspronkelijke tijden afkomstig zijn van de zenders zelf. Als er hier iets verkeerd is, dan is het de beslissing die iemand genomen heeft om opnames te laten controleren door Telenet en niet meer door de gebruiker. De ontwikkelkost had niet groter nog kleiner geweest als men de klant liet beslissen op welk tijdstip een opname moet beginnen en op welk tijdstip het moet stoppen. Ik begrijp die beslissing van Telenet, met de voor- en nadelen, wat niet belet dat ik die fout vind, want dat is weer eens een stap richting 1984

Dit alles brengt mij tot enkele tijdswijsheden uit de tijd van de uurwerken die je nog moet opwinden.

Iemand met een uurwerk weet hoe laat het is.

Iemand met twee uurwerken twijfelt.

Het enige uurwerk dat de juiste tijd aangeeft is een uurwerk dat stilstaat. Tweemaal per dag heb je de exacte tijd.

(voor zover mijn geheugen nog een beetje goed werkt, komt het bovenstaande uit een boek van Jos Vandeloo).