Beantwoorden
StrangeEntity
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Extra volume kan niet meer aangepast worden

Beste

Ik beschik over een basic internet abonnement. Het overgrote deel van de heb ik ruimschoots voldoende met de 150 GB volume waar ik standaard over beschik. Er zijn echter uitzonderlijke maanden waar ik nog voor een paar dagen extra volume moet aankopen. In het verleden zorgde dit nooit voor problemen en zorgde ik er altijd op tijd voor dat ik de optie wijzigde zodat de volgende maand geen extra volume werd aangerekend. Hier moet de voorbije maand(en?) een wijziging in gebeurd zijn...
Enkele dagen voor het ingaan van een nieuwe maand kreeg ik de melding dat ik al 90% van het volume verbruikt had en ik besloot meteen 25 GB extra aan te kopen aangezien ik wist dat ik met 15 GB niet voldoende zou hebben tot het ingaan van de nieuwe maand. Enkele dagen later merk ik plots dat mijn internet ontzettend traag is. Ik ga op de Telenet-app kijken en zie inderdaad dat ik op vertraagd internet surf. Vreemd, ik had nochtans extra volume aangekocht. De eerste dag kreeg ik geen antwoord bij de klantendienst na 2 uur (!) te wachten. De volgende dag besloot ik naar een Telenet-winkelpunt te gaan, maar hier konden ze me niet helpen. Ze zagen wel dat het extra volume aangekocht werd, maar konden niets aan mijn volume veranderen. Hiervoor kon ik bij de klantendienst terecht. Na anderhalf uur wachten, kreeg ik een behulpzame dame aan de lijn die (moeizaam) mijn volume kon aanpassen naar de 25 GB extra die ik had besteld. Ik had nu dus 175 GB in totaal, ook al kon ik hiervan niets merken op de Telenet-app en ook niet op de 'Mijn Telenet'-webpagina. Gisterenavond wilde ik de optie opnieuw wijzigen zodat ik hier de volgende maand niets voor zal worden aangerekend, maar ik kwam op een lege webpagina terecht (zie screenshot hieronder). Op deze manier dwingt Telenet klanten om extra te betalen voor volume dat ze eigenlijk niet nodig hebben.
Ik zou dus graag de mogelijkheid hebben om op deze webpagina effectief mijn volume aan te passen, zoals dit in het verleden altijd vlot verliep. Deze maand zal ik allicht opnieuw extra volume moeten aanvragen om een nieuw uitgebrachte game te downloaden. Het zou ook handig zijn als de Telemeter het effectieve volume toont. Bijvoorbeeld: 175 GB beschikbaar wanneer ik de maand begin als ik 5 GB extra volume heb aangevraagd. Nu blijft de meter op 150 GB staan en kan het dus zijn dat het volume wél aangerekend wordt, maar niet aan het volume wordt toegevoegd...
Dit is in het verleden nooit een probleem geweest, jammer dat dit nu wel het geval moet zijn...

Zoals beloofd; een screenshot van de webpagina die ik te zien krijg:

Dit is de webpagina die ik te zien krijg wanneer ik mijn opties wil beheren...Dit is de webpagina die ik te zien krijg wanneer ik mijn opties wil beheren...

 

Hopelijk kan dit snel opgelost worden.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet
StrangeEntity

0 Likes
2 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Extra volume kan niet meer aangepast worden

Het wordt tijd dat ze in Mechelen eens bekwaam achterliggend personeel huisvesten,inplaats van goedkope krachten,die niet voldoen.Geef iedereen onbeperkt volume,en kieper die antieke telemeter buiten.

Het is gewoon 'n circus de laatste maanden.Aanrekeningen op tijd sturen,daar geen gebrek aan.

Concurentie is hoog nodig,Veel te laat begonnen met uitrol glasvezel.

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Extra volume kan niet meer aangepast worden

Uw misnoegdheid en opmerkingen zijn terecht. Wij Netweters kunnen u helaas niet helpen aan een oplossing. Telenet heeft op dit ogenblik een aantal samenvallende softwareproblemen die blijkbaar moeilijk op korte termijn op te lossen zijn. Bovendien vergeet Telenet een goede commuicatie over de problemen. Het enige wat ik kan aanraden is om contact op te nemen met Telenet. Als je dit doet via sociale media heb je een spoor en een bewijs. Dat ze niet binnen de normaal voorzien tijd reageren is op zich dan ook geen probleem. Geduld zal je echter wel moeten hebben.

0 Likes