Beantwoorden
MarioWitdoek
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Hoe yelotv.be kijken met Free G via hotspot?

Ik heb dit weekend mijn GSM als hotspot gezet en via mijn laptop naar yelotv gekeken. Op de website staat er (zelfs bij TIP!) dat deze ook freeG aanduidt maar bij mijn.telenet.be (die vérschrikkelijk traag gaat) zie ik 0 GB verbruik bij FreeG en alles in de gewone pot.

Dat is toch niet correct?

Moet ik ergens nog iets configureren of aanduiden welk toestel die freeG mag gebruiken?

 

Dat lijkt me technisch de meest eenvoudige manier om alle bandbreedte naar IP reeks x.x.x.x gewoon niet mee te laten rekenen in bandwidth meting.

 

quote: Als je van je toestel een persoonlijke hotspot maakt, kunnen anderen van je Free G gebruik maken via dat netwerk.  (https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/free-g/)

 

Mario

 

Titel gewijzigd door Giverny(mod) I vorige titel: FreeG en YeloTV

Tags (1)
0 Likes
4 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Hoe yelotv.be kijken met Free G via hotspot?

Bij Yelo is alleen de app Free G, de website niet. Voor Play Sports is het zowel de app als website. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
MarioWitdoek
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Hoe yelotv.be kijken met Free G via hotspot?

en weet je ook de logica naar deze beperking?

 

functioneel gezien is het ik die naar die uitzending kijk, liever op een groter scherm van de laptop dan op mijn klein scherm van de gsm

technisch gezien zal alle yelotv functionaliteit toch op dezelfde reeks servers staan, dus perfect meetbaar IMHO

 

Mario

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Hoe yelotv.be kijken met Free G via hotspot?

Die weet ik niet nee, misschien iets technisch? Best even aan Telenet zelf vragen. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Hoe yelotv.be kijken met Free G via hotspot?


@MarioWitdoek  schreef:

Dat lijkt me technisch de meest eenvoudige manier om alle bandbreedte naar IP reeks x.x.x.x gewoon niet mee te laten rekenen in bandwidth meting.


Ik heb nog de tijd meegemaakt waar alleen het "internet" verkeer (met als definitie het verkeer dat van/naar buiten het Telenet netwerk ging) meetelde.

Dus al het verkeer tussen Telenet gebruikers onderling, en van/naar Telenet servers, werd niet meegerekend. Dat waren de hoogdagen van de (binary) newsservers.

Lang lang geleden 😊.

 

Om op uw vraag te antwoorden: ja natuurlijk is dat technisch mogelijk, dit zijn commerciële beperkingen 🤔.

0 Likes